slim om trackball te kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-08 10:44

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
de muis van mijn logitech cordless desktop pro heeft 't begeven dus nu heb ik een nieuwe nodig, het probleem is alleen dat de muis die ik zoek (hetzelfde model als ik nu heb) alleen te krijgen is in combinatie met de cordless desktop pro linkje naar voorbeeld

ik wil trouwens ook geen draadloze muis meer. werd knettergek van die batterijen en de onbetrouwbaarheid. dus weet iemand een niet-draadloze versie van die muis (liefst optisch) of is een trackball handig? (ik gebruik hem vooral voor CAD/3D'en dus praktisch niet voor games (ja af en toe misschien)

This too shall pass

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Zoek je hetzelfde model in dezelfde kleur. Het model wat jij hebt heb ikzelf ook. Alleen in het blauw, met oplichtend logitecht logo. 't Is geen cordless mouse... Dus.

Jij zoekt deze Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7018675F.gif

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Calitomnication schreef op 01 augustus 2002 @ 12:35:
Zoek je hetzelfde model in dezelfde kleur. Het model wat jij hebt heb ikzelf ook. Alleen in het blauw, met oplichtend logitecht logo. 't Is geen cordless mouse... Dus.
te laat, heb net al van iemand gehoord dat die trackballs best te pruimen zijn dus heb al een bestelling geplaatst :)
tnx anyway

This too shall pass

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Een trackball gebruik ik ook, hangt er enkel van af welke je hebt gekocht, sommige zijn echt crap
Ik heb een oud model, Logitech TrackMan Marble FX
Afbeeldingslocatie: http://web.wanadoo.be/xen/specs/images/track.gif

Ik hoop dat ie nog een tijdje meegaat, kan niet meer zonder, gaat al 2 jaar mee, en wordt veeeeel gebruikt :D

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

ik krijg kramp in mijn duim van die trackballs :(

• monkel
  • Laatst online: 23:03
Xenon schreef op 01 augustus 2002 @ 13:26:
Een trackball gebruik ik ook, hangt er enkel van af welke je hebt gekocht, sommige zijn echt crap
afbeelding

Ik hoop dat ie nog een tijdje meegaat, kan niet meer zonder, gaat al 2 jaar mee, en wordt veeeeel gebruikt :D
deze gebruik ik ook al weer een paar jaar, werkt erg prettig

de nieuwe modellen zien er ook wel mooi uit, maar die zijn dan weer draadloos |:(
heb je dus niet veel aan, want zo'n muis staat toch steeds op dezelfde plaats

• getty
  • Laatst online: 08-04 13:22
Ik gebruikt thuis en op mijn werk de Microsoft Trackball Optical en ben er zeer over te spreken.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Verwijderd

Een trackball heeft een aantal - en + punten, tis gewoon een kwestie van afwegen tegen een muis;

+ Confort
+ Geen gedoe met muismatjes die te klein zijn
+ Geen irritante balletjes die steeds vast zitten
+ Sneller bewegen over scherm
- Moeilijker om rechte lijnen te trekken
- Vaak niet geschikt voor linkshandigen
- Geen scroll wieltje ( op meeste modellen)
- Ietsje duurder

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb zelf deze
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/665.gif
En hij bevalt ook heel goed, want je hand ligt er net zo op als met een gewone muis.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Ik heb deze, echt heeeerlijk! Optische trackball met draad

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/128.gif

Ik kreeg van mn oude muis echt te gruwelijke pijn gewoon (RSI). Kon er 's nachts niet van slapen. Sinds ik een trackball heb heb ik nergens meer last van!

Owja hij heeft WEL een scroll wieltje :P

Verwijderd

Mycroft schreef op 01 augustus 2002 @ 14:31:

afbeelding

Ik kreeg van mn oude muis echt te gruwelijke pijn gewoon (RSI). Kon er 's nachts niet van slapen. Sinds ik een trackball heb heb ik nergens meer last van!

Wat je zeg Mycroft. Zalige muis. Lekker met die muis. Geen last van beginnende RSI. Je gaat er wel van zweten op je arm.

Maar jah, het is gewoon lekker werken.

Voor deze muis doe ik dit: _/-\o_

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter

afbeelding

heya die heb ik ook besteld, iedereen is wel positief dus ik hoop dat ik hem deze week nog krijg (vast niet... :( )

This too shall pass

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

afbeelding

Ik heb die versie maar dan draadloos :Y)

Ook optisch trackball en werkt met maar 1 AA baterij en bevalt mij ook ZEER goed, veel minder last van een muisarm daardoor :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Ik heb nu al een tijdje deze. En als je er aan gewent bent werkt het echt super fijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/128.gif

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

• getty
Hierboven had ik het al even over de Microsoft Trackball Optical. Nog even een linkje voor een plaatje en zo Link.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
nou ik heb hem binnen, op zich is het wel fijn 'muizen' alleen wel enorm wennen en dat duurt nog wel ff. het navigeren gaat wel langzamer geloof ik...

This too shall pass

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb zelf een trackball, werkt best fijn alleen kost het je een half jaar voordat je er redelijk mee kunt gamen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Matthijz schreef op 01 augustus 2002 @ 15:49:
Ik heb nu al een tijdje deze. En als je er aan gewent bent werkt het echt super fijn :)

afbeelding
Ik heb deze ook, alleen dan de old-skool versie, dus nog gewoon met balletje-plus-rolletjes-erin :)

Enige nadeel is dat de motoriek van de duim over het algemeen niet zo goed is als de pols. Dat wil zeggen dat een FPS moeilijker te spelen is. Ikzelf heb er geen last van, maar dat kostte wel gruwelijk veel tijd om het je eigen te maken.

Ik heb nu alleen nog 'problemen' met programma's als Photoshop e.d., alwaar een hele fijne beweging een noodzaak is. Daarvoor gebruik ik een 'gewone' optical/wireless muis.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Xenon schreef op 01 augustus 2002 @ 13:26:
afbeelding

Die heb ik ook eens voor fl 109,00 gekocht geloof ik. Maar waar die is???

LinkedIn WoT Cash Converter

• getty
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 10:45:
[...]

Ik heb deze ook, alleen dan de old-skool versie, dus nog gewoon met balletje-plus-rolletjes-erin :)

Enige nadeel is dat de motoriek van de duim over het algemeen niet zo goed is als de pols. Dat wil zeggen dat een FPS moeilijker te spelen is. Ikzelf heb er geen last van, maar dat kostte wel gruwelijk veel tijd om het je eigen te maken.

Ik heb nu alleen nog 'problemen' met programma's als Photoshop e.d., alwaar een hele fijne beweging een noodzaak is. Daarvoor gebruik ik een 'gewone' optical/wireless muis.
Ik heb het juist andersom. Gamen kan ik er echt niet mee, maar Photoshoppen en alle andere dingen waar je heel precies moet zijn wel.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik heb een Logitech Trackman Portable aan mijn keyb geknoopt (zit een Keyb-clip onder).
in 2 weken kon er perfect mee overweg. Het is alleen niet fijn voor 3D games zoals UT en Q3A.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Nou, laat ik het zo zeggen: ik heb er niet veel moeite mee, maar ik speel dan ook niet vaak een FPS. Je moet alleen ff behoorlijk wennen met 'overpakken', dus als de reikweidte van je duim op is, van onder af opnieuw beginnen met rollen. Snapt'um? Ik weet niet of daar een computerterm voor is eigenlijk...:?

Ik ben iig content met het feit dat ik hier twee muizen heb liggen: 1 voor games en de rest van de apps die ik gebruik, en 1 voor PS en dat soort progs waar een fijne motoriek vereist is... :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb hier ook de Microsoft Intellimouse explorer (optical) voor games en een Microsoft TrackBall Optical... Alleen me Linux ondersteund ze niet ;) (ja, dat is een geintje). Ik zou je aanraden om een trackball 'erbij' te nemen zodat je lekker kunt afwisselen
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouse/Images/MOUSEgeneric/to/to_callout.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouse/Images/MOUSEgeneric/ie/ie_callout.jpg

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1