Toon posts:

Heel raar probleem met SBLive 1024

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu meer dan een half jaar XP in combinatie met mijn SBLive 1024. Tot afgelopen maandag werkte dat zonder problemen. Wat gebeurde er? Ik had plotseling geen geluid meer en De volume control van XP knipperde heel onregelmatig op mute, als ik het mute hokje uitvinkte kwam dit probleem steeds terug en geluid bleef uit. Het rare is dat het gewoon dezelfde XP is die ik al meer dan een half jaar gebruik. Ik heb geprobeerd de drivers van Creative opnieuw te downloaden, maar als ik deze wilde installeren kreeg ik een foutmelding met het bericht dat de geluidskaart niet gevonden werd. Ik heb vervolgens de kaart uit mijn pc gehaald en gereboot. Vervolgens de kaart er weer in en opnieuw gereboot in de hoop dat de kaart nu weer herkend werd en werkte. De kaart werd idd herkend, maar hetzelfde probleem trad op. Ik heb vervolgens XP opnieuw op mijn pc gezet, maar dit mocht wederom niet baten. HEtzelfde mute knopje beleef zo raar knipperen. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik nu moet doen. Ik ben niet al te technisch aangelegd, maar ik kan wel een aantal probleemjes zelf oplossen. Dit is echter echt abracadabra en heel erg irritant. Ik hoop dat iemand dit probleem kent en een oplossing weet...

alvast bedankt.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 08:51

cruncher

wanna crunch someone?

Kaart in ander pci-slot stoppen

can you read my mind?

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:50

Lancer

What the......

AL geprobeerd om de SB in een ander PCI slot te stoppen?

edit:

Cruncher denkt nog iets sneller

[ Voor 0% gewijzigd door Lancer op 01-08-2002 12:13 . Reden: Dubbelpost ]

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
En dan de geluidskaart het liefst zo ver mogelijk naar onderen -> pci slot 4 of 5.
Goed aandrukken in het pci slot. Totdat je geen goud kleurig stripje (er zitten er een stuk of 30 op de pci aansluiting van de geluidskaart) meer ziet uitsteken in het pci slot. Meestal hoor je hem klikken.

Daarna zou ik de uitgelekte drivers installeren. Deze zijn perfect & stabiel. Voor zowel Audigy & SBlive. Normaal zou ik zeggen, gebruik de search, maar die doet het nu niet.

Aah, google vind dit:
http://fernando.darocha.free.fr/liveware.htm
Directe link: http://fernando.darocha.free.fr/sblive-audigy-xp.zip , dat is de goede versie. 13mb

Heb je een snelle verbinding, dan kan je beter meteen de hele cd van 377mb downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd, maar hoe kan dat het zijn als mijn kaart al meer dan een jaar in datzelfde slot zit en gewoon werkt en dan plotseling zulke rare fratsen heeft?

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
Zeker een via Chipset?? en ook nog een KT133(a)?? Het is bekend dat deze chipset veel probelemen geeft met sb 1024. Als het goed is, is de fout hersteld in de laatste(en) via 4 in 1 drivers [correct me if i'am wrong]
Heb je geen via chipset, dan heb je natuurlijk niks aan deze info...:(

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 12:31:
Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd, maar hoe kan dat het zijn als mijn kaart al meer dan een jaar in datzelfde slot zit en gewoon werkt en dan plotseling zulke rare fratsen heeft?
Wat dacht je van een slecht contact door te vaak stekkers in/uit te pluggen.

can you read my mind?

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 12:31:
Heb je toevallig nieuwe hardware in je pc gestopt :?

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:50

Lancer

What the......

Plug & Pray?? Had laatst ook zoiets, opeens stopte de USB muis met werken onder linux terwijl íe 't in windows perfect deed. In de BIOS plug en pray os uitgezet en escd gereset en hoppa, probleem weg.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

wwillem schreef op 01 augustus 2002 @ 12:34:
[...]
Heb je toevallig nieuwe hardware in je pc gestopt :?
Dat zal het wel zijn, hardware die moeilijk een irq wil sharen ofzo

can you read my mind?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb dus niet eens iets nieuws geinstalleerd! Dus laat staan nieuwe hardware ingeplugd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik een via chipset heb trouwens.

• dr snuggles
  • Niet online
Heb je die nieuwe drivers van 13mb al geprobeerd :? (zie mijn eerdere post)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet nog steeds niet hoe ik het moet oplossen

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 21:58:
ik weet nog steeds niet hoe ik het moet oplossen
Weet je wel wat voor moederbord je hebt? Of heb je een OEM (Compaq/Packard Bell/etc.) computer?

Verwijderd

Deze melding kreeg ik tijdens het installeren van mijn nieuwe Audigy kaart.

Toen ik hem wou installeren kreeg ik de melding dat er helemaal geen geluidskaart in het systeem zat, terwijl windows netjes alles had gedetecteerd... logisch?
Wil ik hem installeren (CD) zegt ie geen geluidskaart gevonden. stop in een ander slot installeert ie plots wel maar na installatie zegt ie tijdens het openen van een musicfile Geen soundcard gevonden.. vreemde shit met die Via troep.

Op een Non-via bord werkt alles perfect.
(ja via drivers zijn geinstalleerd en ik heb ook al de nieuwste drivers voor mn soundcard (niet van CD dus) geinstalleerd. alles crap :r
Pagina: 1