Toon posts:

t'bird 1200 (266 Mfz FSB) op epox 8kta3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn oude systeem draaide ik een duron 800 (200 Mhz FSB) op mijn epoxje 8KTA3. Op zich draaide dat goed maar ik wil voordat ik een compleet nieuw systeem aanschaf, eerst het max. uit me mobo halen. Volgens het boekje was dat de t'bird 1200 (266 FSB).
Die heb ik dus particulier aangeschaft maar ik ben geen echte tweaker en heb niet zo heel veel verstand van "knutselen" met onderdelen.

Mijn vraag is: waarop moet ik precies letten als ik dat ding inbouw (bv: jumpers, bios updaten, mogelijk beschadigen van de core, etc.)? :?

Ik heb ook begrepen dat dit type cpu aanzienlijk warmer wordt dan me duronnetje dus het lijkt me verstandig een nieuwe en goede cooler aan te schaffen. Suggesties?

Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt voor jullie reacties. _/-\o_

p.s. tip: voor echt lage prijzen moet je op www.dimension.nl zijn in Rotterdam!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Eerst kijken in je mobo boekje of er iets staat over een jumper die je moet verzetten. ( van 200 naar 266 FSB ) Als dat er niet bij staat dan moet je het waarschijnlijk in je bios instellen.

Een betere koeler is idd handig, ik raad je aan om een Thermaltake 7+ of 9 te halen. Ze maken veel lawaai maar koelen als de beste.
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/heatsink/v9a.jpg

Of als je liever een stiller cooler wilt een Coolermaster HCC-001. zie onder
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com.hk/en/products/cooler/hcc-001.jpg

Wees voorzichtig bij het plaatsen van je koeler, zet niet de koeler er schuin op maar recht erop. Anders crush je je core. En indien mogelijk je bios flashen naar nieuwste versie, meestal na zo'n bios flash kan je een nog snellere processor erop zetten.have phun ;)

dikzak

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:26
Uhm het lijkt mij dat als er een tb 1200 op kan er ook een tb 1400 op kan mar goed dat kan ik fout hebben en je hebt die 1200 nu toch al. Zoals Chello 200 al zegt let er idd goed op dat je je koeler er recht op zet anders kost dat je nieuwe 1200. Voor koeler zou ik gewoon een standaard koeler pakken voor die cpu (als die nog te verkrijgen is anders een wat zwaardere). Aangezien je toch niet van plan bent om over te gaan clocken :)

Leeg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:23:

p.s. tip: voor echt lage prijzen moet je op www.dimension.nl zijn in Rotterdam!
Eh, das echt slechte reclame!!! Is echt niet goedkoop dus, check de P-watch |:(

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik hem wel wil oc-en, welke cooler is dan aan te raden en welke instellingen in de bios verander ik dan (V-core, FSB(?), etc)?
En ik heb ook gehoord dat je de 8KTA3 wel makkelijk kan oc-en maar dat de t'bird 1200 daarvoor niet goed geschikt is? Klopt dit?

Loopt de stabiliteit van het systeem met deze onderdelen dan niet in gevaar?