Gaat mijn IBM schijf nu ook stuk?

Pagina: 1
Acties:

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:12
Ik heb sinds april een IBM 60 gig 60gxp schijf.

De eerste week begon hij al een hoog snerpent geluid en een tik te maken bij het opspinnen. Omdat dit zo snel na aankoop was, dacht ik dat he tme in de eerste week gewoon niet was opgevallen.

Maar nu gister! Toen begon de ellende.

Ik kreeg een bluescreen onder Windows XP (wat mooi zijn ze!) en ik mocht rebooten. Dus ik reset gedrukt en toen kwam de post. Dat vond ie toch wel erg moeilijk, uiteindelijk hing mijn systeem dus gewoon. Dus ik weer reset. Gelukkig hij doet het weer, maar ultra traag en zodra ik mijn schijf probeer te benaderen een snerpent geluid, een tik en hij blijft hangen. Bijna direct erachteraan krijg ik weer een bluescreen.
Ik weer pc resetten en weer doet ie moeilijk bij de post, maar na 5 keer resetten deed ie nog moeilijk. Dus ik 60 gig schijf loskoppelen en de pc weer aan, en hij boot direct door en werkt megasnel allemaal.

Nu heb ik vanochtend weer mijn HD aangesloten en de pc aangedrukt en lijkt het allemaal correct te werken (afgezien van het snerpende geluid en de tik natuurlijk).

Nu mijn vraag: Zijn dit de verschijnselen van een overlijdende schijf? Want dan kan ik nog mijn data backuppen en hem terug brengen naar de winkel ivm garantie.

Even wat extra informatie:

Mijn schijf hangt er als Primairy slave in. De master is een 'oudere' 4 gig schijf met alleen xp erop, drivers en that's it.

specs:
Amd duron 1200
gigabyte ga7kml
256 mb ddr

MUZIEK!

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
gewoon zo snel mogelijk omruilen voor een nieuwe, die hd gaat idd dood binnenkort!

Verwijderd

Klopt. HDD zal sterven, neem deze tijd dat het nog werkt om een backup te maken.

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:12
Bedankt voor de reacties. Lekker snel weer :D :)

Anyways ik ben nu aan het backuppen en ik ga morgen of zaterdag naar de winkel.

MUZIEK!