Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Decoupeerzaag voor zo een rechthoekige grote window.
Dremel is voor de 1337 logo's
Zo1 als ik over een paar weken ga posten
2 linkerhanden? blijf er dan maar af 
nee, ik persoonlijk vind dat het beter gaat met een decoupeerzaag, maar haal wel het fijnste zaagbladje dat je kan vinden voor metaal.
Nadien kan je alsnog bijwerken met de dremel.
O ja, het is best dat je een redelijk groot stuk karton op je plaat plakt en daarop aftekent ivm krassen en zo...
nee, ik persoonlijk vind dat het beter gaat met een decoupeerzaag, maar haal wel het fijnste zaagbladje dat je kan vinden voor metaal.
O ja, het is best dat je een redelijk groot stuk karton op je plaat plakt en daarop aftekent ivm krassen en zo...
voor het grote werk is een decoupeerzaag imho het makkelijkste. Met de dremel ga je denk meer bibberen... als je een raamrubber gebruikt kan je wel een hoop verdoezelen maar toch....decoupeer werkt stuk sneller ook.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
moet ie op snelle stand, langzame? of ertussenin?PnD schreef op 01 augustus 2002 @ 11:17:
Ik heb zelf alleen ervaring met dremel, die moet snel.Turismo schreef op 01 augustus 2002 @ 11:19:
[...]
moet ie op snelle stand, langzame? of ertussenin?
decoupeer ook lijkt mij ook op snel moeten
Uhm ik zou een zo fijn mogelijk zaagje pakken en dan op langzaam zetten zodat je precies kan werken. De plaat is vrij dun en met veel snelheid schiet je snel uit.
Leeg
ik heb zaagjes van 50mm speciaal voor metaal met fijne tandjes, is dat goed daarvoor?Ligone schreef op 01 augustus 2002 @ 11:19:
2 linkerhanden? blijf er dan maar af
Jawel, gratis gekregen van Microsoft namelijkVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:27:
Jeejz sukkel, je hebt toch zeker geen origineel van Windows XP staan
ben reseller van hun software namelijk
Ik wacht trouwens nog ff met zagen, eerst maar beetje wakker worden nog
Bedankt voor de tips allemaal alvast
Denk dat deze wel goed zullen zijn, voor welke metaaldikte zijn ze?Turismo schreef op 01 augustus 2002 @ 11:27:
[...]
ik heb zaagjes van 50mm speciaal voor metaal met fijne tandjes, is dat goed daarvoor?
ohwkee...
ik zou de deco pakken, hoge toeren, fijn zaagje, (zaagje kan je bij de betere machines naar voren kantelen, die in de middelste stand zetten)...
Het is slim om (en zeker bij plexiglas) een plaat hout mee te zagen, zoiezo je deur afplakken en daarop tekenen, en oppassen, de voet van je deco zaag, laat krasjes achter, dus zorgen dat ie nergen direkt het metaal raakt...
Ik zou ongeveer een rand van 1 a 2 mm over laten naast de lijn, dan kun je dat later wegvijlen, dan wordt ie wel mooi netjes...
enneh, suc6!
ik zou de deco pakken, hoge toeren, fijn zaagje, (zaagje kan je bij de betere machines naar voren kantelen, die in de middelste stand zetten)...
Het is slim om (en zeker bij plexiglas) een plaat hout mee te zagen, zoiezo je deur afplakken en daarop tekenen, en oppassen, de voet van je deco zaag, laat krasjes achter, dus zorgen dat ie nergen direkt het metaal raakt...
Ik zou ongeveer een rand van 1 a 2 mm over laten naast de lijn, dan kun je dat later wegvijlen, dan wordt ie wel mooi netjes...
enneh, suc6!
je moet zorgen dat je zaagje et materiaal met minimaal 3 tandjes tegelijk raakt...Turismo schreef op 01 augustus 2002 @ 11:27:
[...]
ik heb zaagjes van 50mm speciaal voor metaal met fijne tandjes, is dat goed daarvoor?
dit staat op de verpakking 0.2-1mmLigone schreef op 01 augustus 2002 @ 11:44:
[...]
Denk dat deze wel goed zullen zijn, voor welke metaaldikte zijn ze?
dat lukt wel ja zitten veel tandjes op3lmowww schreef op 01 augustus 2002 @ 11:53:
[...]
je moet zorgen dat je zaagje et materiaal met minimaal 3 tandjes tegelijk raakt...
Bedankt weer voor de tips allen, ik heb die guide van TomsHardware, ik ga t precies zo doen ja goed alles afplakken krant eromheen, ervoor zorgen dat er niks gekrast raakt
MET SCHILDERSTAPE JE LIJNEN OMTREKKEN!!
Plexi heeft de nare eigenschap om te smelten, dus met een decoupeerzaag op een te hoge stand wil het wel eens gaan smelten. Gewoon lekker vlot doorduwen. En een beetje blazen om het zaagsel weg te halen. Dat is namelijk het spul dat op je plexi kan vast smelten, dus een beetje in je zaagsnede en je hebt grote kans dat het vast smelt.
Plexi heeft de nare eigenschap om te smelten, dus met een decoupeerzaag op een te hoge stand wil het wel eens gaan smelten. Gewoon lekker vlot doorduwen. En een beetje blazen om het zaagsel weg te halen. Dat is namelijk het spul dat op je plexi kan vast smelten, dus een beetje in je zaagsnede en je hebt grote kans dat het vast smelt.
Verwijderd
en dan ook nog de home editionVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:27:
Jeejz sukkel, je hebt toch zeker geen origineel van Windows XP staan
/me gebruikt lekker een valuem key
Dat is eigenlijk wel een beetje onzinnig he.PnD schreef op 01 augustus 2002 @ 11:17:
Want je kan met een decoupeerzaag echt wel een mooi rond window maken.
Je moet wel een fijn zaagje hebben en niet al te snel willen gaan.
Ook moet je er voor zorgen dat je geen pendelstand ofzo aan hebt staan. Het zaagje moet gewoon rustig naar recht naar onder en naar boven bewegen.
Ff offtopic.
Heb je dat allemaal bij de regenboog gekocht??
Ik ben nu ook met mijn waterkoeling bezig alleen het waterblok komt van de winkel en ik moet zeggen het elf maken van de rest is echt wel erg leuk moet ik zeggen
je moet met plexiglas iig triplex of hardboard oid mee zagen...Jfwiet schreef op 01 augustus 2002 @ 12:21:
MET SCHILDERSTAPE JE LIJNEN OMTREKKEN!!
de houtkorrels zorgen dat je zaagblad schoon blijft, daardoor smelt het plexi niet...
Lees het artikel op Toms Hardware over case windows en hoe deze te maken uit te voeren. Als je die instructies volgt kan je eigenlijk amper fout gaan. (De kunst zit em in een zeer goede voorbereiding)
yup alles wat je op de foto ziet komt van de regenboog vandaan.jbcyber schreef op 01 augustus 2002 @ 12:54:
[...]
Dat is eigenlijk wel een beetje onzinnig he.
Ook moet je er voor zorgen dat je geen pendelstand ofzo aan hebt staan. Het zaagje moet gewoon rustig naar recht naar onder en naar boven bewegen.
Ff offtopic.
Ik ben nu ook met mijn waterkoeling bezig alleen het waterblok komt van de winkel en ik moet zeggen het elf maken van de rest is echt wel erg leuk moet ik zeggen
Pompje (eheim 1048) en nog wat andere modstuff heb ik bij xxlcases besteld en moet nog binnenkomen
Allee suc6 danOhja wens me verder suc6 please, want ik ben iemand met 2 linkerhanden
Pr373n7z 70 b3 1337 :P
kijk maar eens op deze link, daar staat alles over het maken van windows, het spuiten van kasten, en het maken van blowholes
Frequently Asked Questions CME
server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR
ja had ik al gelezen idd voordat ik topic maakte (ben nou ook weer geen forumn00bBOUBOU schreef op 01 augustus 2002 @ 13:35:
kijk maar eens op deze link, daar staat alles over het maken van windows, het spuiten van kasten, en het maken van blowholes
maar daar kan je toch niet alles vinden, of zaag of dremel nou echt beter,fijner werkt en of t snel of langzaam moet en dat waren toch mijn vragen
Ik doe idd alles aan de hand van Tom's Guide "howto make a window"
ik heb nu alles afgetekend afgeplakt met schilderstape en krant erom
t is nu wachten op de boor die neemt een vriend zo mee.
Als alles goed verloopt komen er vandaag nog Pics met CCFL erin
Ja rond ook jah duh.jbcyber schreef op 01 augustus 2002 @ 12:54:
[...]
Dat is eigenlijk wel een beetje onzinnig he.
Ff offtopic.
Ik bedoel gewoon de kleine hoekjes enzo, lijkt me logisch
zelf doe ik het met een decoupeerzaag, met speciaal fijn metaalzaagje op snelle stand. Na het zagen nog even schuren met schuurpapiertje, en klaar is kees... (of whoever)
En een tip: als je een los zijpaneel hebt, moet je de decoupeerzaag zelf aan de binnenkant bewegen, zodat je geen beschadigingen aan de buitenkant krijgt.. werkt perfect!
En een tip: als je een los zijpaneel hebt, moet je de decoupeerzaag zelf aan de binnenkant bewegen, zodat je geen beschadigingen aan de buitenkant krijgt.. werkt perfect!
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Pagina: 1