Ok dit gaat niet echt over een computer maar iemand moet het wel weten. Ik wil iets van Giet-aluminium of hoe je het ook noemt onderspuiten. Dat heb ik een keer gedaan met Grondlak van Flexa, en daarover zwarte hoogglans, ook van flexa. Dit werkte alleen niet want het komt er erg makkelijk af. Ik hoef maar hard me mijn vinger erop te drukken en de grondlak EN spuitverf komen eraf. Wat moet ik hiervoor eigenlijk gebruiken dat goed zal vastzitten. Het moet trouwens goed tegen harde schokken kunnen. Niet contact maar meer dat als er een klap door gaat dat alle verf dan niet meteen eraf schiet.
Goed glad schuren (maar dan ook echt wel glad), goed ontvetten en dan moet dat wel lukken
idd, evt. spuit grondverf voor metaal
en ontvetten doe je met ammoniak (voor het geval je dat niet wist).
Nee nee, allemaal fout
. Eerst opruwen met 800 dan ontvetten en dan behandelen met non-ferro grondverf (van Hamerite* volgens mij). Daarna weer opruwen en ontvetten en nog een keer behandelen. Hierna kun je met aflakken beginnen.
* iig bij de Gamma te verkrijgen (wel duur!)
* iig bij de Gamma te verkrijgen (wel duur!)
Ik heb het geschuurd, en het was goed glad. Er blijven natuurlijk altijd wat holtes in en zo maar voor de meest was het goed glad. En ontvetten heb ik met wasbenzine gedaan. Het gaan trouwens om een handboog.
Om op aluminium (metalen in het algemeen) goed te kunnen verven.. moet het eerst goed glad schuren, dan ontvetten (ammoniak) en dan een primer (grondverf) aanbrengen... deze primer hecht zich goed aan het aluminium en zorgt ervoor dat de uiteindelijke verf goed blijft zitten!! Eigenlijk niet zo moeilijk!! Je kan gewoon naar de Gamma (bv) gaan en dan vragen!!
Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)
Idd primer gebruiken, maar niet een algemene metaal primer (ook al is ie goedkoop
), maar een non-ferro primer, deze is speciaal ontwikkeld voor nonferische metalen (o.a. aluminium).
natuurlijk een Non-ferro primer gebruiken... sorry voor mij is dat GEWOON... maar ja niet iedereen heeft materiaalkunde gestudeerd aan de TU in Delftsjares schreef op 01 augustus 2002 @ 15:52:
Idd primer gebruiken, maar niet een algemene metaal primer (ook al is ie goedkoop), maar een non-ferro primer, deze is speciaal ontwikkeld voor nonferische metalen (o.a. aluminium).
Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)
Pagina: 1