Ik heb een mobo gekocht met onboard Adaptec AIC-7880 scsi controller. Nu zie ik dus dat hij twee connectors heeft. Een 50 pins en een 68 pins. Verder lees ik dat hij Wide (16 bits) aankan. Mijn conclusie is dus dat dit een UW (40mb/s) controller is.
(even voor de duidelijkheid, dit is: "my first SCSI").
Nu wil ik dus gaan uitzoeken wat ik er allemaal op aan kan sluiten. Is het mogelijk een U2W HD erop aan te sluiten (ik snap dat de snelheid dan ietsie terug gaat)?
Als ik een gewone (niet LVD) 68pins kabel gebruik voor de HD's en een 50 pins kabel voor bijv een CD-ROM kan ik dit dan tegelijkertijd gebruiken. Of ben ik verplicht die CD-ROM middels een 68-50 (8-16bits) converter aan te sluiten op de 68pins kabel?
P.S ik kan de search niet gebruiken
(even voor de duidelijkheid, dit is: "my first SCSI").
Nu wil ik dus gaan uitzoeken wat ik er allemaal op aan kan sluiten. Is het mogelijk een U2W HD erop aan te sluiten (ik snap dat de snelheid dan ietsie terug gaat)?
Als ik een gewone (niet LVD) 68pins kabel gebruik voor de HD's en een 50 pins kabel voor bijv een CD-ROM kan ik dit dan tegelijkertijd gebruiken. Of ben ik verplicht die CD-ROM middels een 68-50 (8-16bits) converter aan te sluiten op de 68pins kabel?
P.S ik kan de search niet gebruiken
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)