Toon posts:

Waar ligt het nou aan?! Epox 8K3A+ met Compaq Aero

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AAAAAAAARGH!!!!

Ik weet niet meer waar ik moet zoeken.
Heb zowat heel mijn nieuwe mobo ondersteboven gehaald met allerlei instellingen en patches/updates/bios, etc, etc.

Ik zou denken dat het aan mijn nieuwe mobo Epox 8K3A+ ligt.
ALWEER........ |:( :(

Mijn vorige moederbord een 8KHA+ had ik dus omgeruild omdat deze problemen gaf met mijn Compaq Aero 2130.
Ja, tis wel een oudje, maar ik wil het werkend krijgen onder Windows XP.
De seriële compoort (Com 1 of 2 maakt niet uit) wil niet synchroniseren met de Aero.
Op een andere zelfde type AMD Athlon XP of P4 werkt het wel?!

Voor het geval dat er een conflict zou zijn met de compoorten heb ik alle kaarten behalve de videokaart eruitgehaald.
De instellingen van de compoorten staan ook allemaal goed (dezelfde als op de pc waar de Aero wel werkt).

Weet iemand wat er aan de hand is? Of is Epox een K*Tbord waar die Aero niet mee wilt werken? Zou me verbazen, want een collega heeft dezelfde mobo en daar wilt het wel mee werken.........

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Heb je bij je collega ook dezelfde seriele kabel gebruikt?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
kijk eens of de oinstellingen op die andre pc het dezelfde zijn als bij jou pc

mischien zijn de COM poorte brak :?

krijgen ze genoeg voltage

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mijn collega heeft dezelfde seriele kabel gebruikt (Docking station voor de Aero)

En wat betreft de brakke compoorten? Tjah, hoe test ik dat?? Een externe modem werkt daar ook al niet.......

En ik geloof dat het onzin dat die compoorten genoeg voltage krijgen. Deze wordt toch automatisch geregeld??
Dus ik vermoed dat deze ook weer niet goed zijn.

Wordt het dan weer terugsturen?!
Hoe kan ik dan weer voorkomen dat ik weer een mobo terugkrijg waar die poorten niet goed zijn?
Een ander merk? (A.u.b. geen flame wat beter is) Epox had ik genomen vanwege de stabiliteit en snelheid.
Ik kan de leverancier misschien vragen of ze me een ander merk mobo willen opsturen om te testen.

Update:

Heb gisteravond een nieuwe bios-update gedraaid. De oude versie van 28-03-2002 gaf aan met mijn mobo dat ik een 2000+ had?!?!?!
WCPUID gaf alleen 1800+ aan (dat klopt, want ik had bij mijn 8KHA+ een 1800+ proc) Dus dacht ik met mijn nieuwe mobo ook een nieuwe 2000+ processor gekregen had.

Mooi niet dus........... Balen. :|
Ik draaide de nieuwste van 19-06-2002 en hij gaf een 1800+ aan. Sh*t...............

Verwijderd

Topicstarter
Sh*t, ik heb het probleem ontdekt............... het lag aan mijn voeding! Heb inmiddels een andere voeding gevraagd (is nog steeds in garantie sinds februari).
Nu heb ik een tijdelijke voeding en nu doet alles het weer.
Na lange tijd gezocht te hebben, eindelijk.................... de compoorten deden het niet omdat hij maar 2 volt kreeg ipv de +12 en -12 volt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:52:
Weet iemand wat er aan de hand is? Of is Epox een K*Tbord waar die Aero niet mee wilt werken? Zou me verbazen, want een collega heeft dezelfde mobo en daar wilt het wel mee werken.........
Epox is inderdaad een K*Tbord waar bijna niets mee wil werken.
Pagina: 1