Afstandbediening tv-kaart gebruiken voor andere toepassingen

Pagina: 1
Acties:

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023
Ik heb onlangs een tv-kaart gekocht voor mijn comp. Bij deze tv-kaart zat een programeerbare afstandbediening. Nu leek het mij een best wel aardig idee dat je met je afstandbediening een poort kan aansturen, die vervolgens bijvoorbeeld het licht aan en uit kan doen, koffie apperraat aanzetten en meer van dat soort fratsen. Hiervoor zou natuurlijk ook een programmatje geschreven moeten worden.

Ik wou graag even weten of dit mogelijk is of dat ik hier nu gewoon onzin aan het verkondigen ben. En als het mogelijk is hoe je dat dan aan zou moeten pakken.

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Verwijderd

Woodie2002 schreef op 01 augustus 2002 @ 10:42:
Ik heb onlangs een tv-kaart gekocht voor mijn comp. Bij deze tv-kaart zat een programeerbare afstandbediening. Nu leek het mij een best wel aardig idee dat je met je afstandbediening een poort kan aansturen, die vervolgens bijvoorbeeld het licht aan en uit kan doen, koffie apperraat aanzetten en meer van dat soort fratsen. Hiervoor zou natuurlijk ook een programmatje geschreven moeten worden.

Ik wou graag even weten of dit mogelijk is of dat ik hier nu gewoon onzin aan het verkondigen ben. En als het mogelijk is hoe je dat dan aan zou moeten pakken.
Yups, dat gaat perfect, moet je wel een beetje kunnen programmeren én wat van electronica kennen. Via de parallele/seriele poort kan je bvb enkele stopcontacten aansturen waar je god-weet-welk apparaat aan wil hangen... Kan niet zo moeilijk zijn

• Woodie2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-10-2023
Het probleem bij mij is alleen het programeren. Zijn er geen programmatjes te vinden die dit al kunnen? En wat moet je dan precies aansluiten op je seriele poort?

Hoe verder hij ging, des te langer was de weg terug

Verwijderd

Winlirc

http://winlirc.sourceforge.net/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2002 12:01 . Reden: link aangepast ]

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je moet die poort van je tv kaart uitlezen, en dan moet je bv. een signaal naar je paralelle poort sturen, die heeft 8 in of uitgangen, die kan je simpel aansturen in een progje, en met een transistortje, weerstandje, een relaisje en een diode een schakeling bouwen die geschakeld is door de paralelle poort...

Serieel is iets moeilijker, moet je met een schuifregister gaan werken, is ook wel te doen

Electronics development