hoe krijg ik een pc in een mac netwerk

Pagina: 1
Acties:

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
Ben al een tijdje bezig met dit probleem. Het lukt me alleen met programma's zoals MacSOHO e.d. maar ik vraag me af of het niet mogelijk is om dit zonder speciale programma's voor elkaar te krijgen?

ps. de pc draait Windows ME de macs draaien allemaal Mac OS 9.2

Verwijderd

wat wil je? file sharing, internet sharing, printer sharing???

• M2XzeeD
het gaat om file sharing, we werken met presentaties en html opgemaakte teksten die we dus snel even moeten testen op de pc en met zipschijfjes heen en weer rennen word een beetje veermoeiend

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
TCP/IP , en dan een FTP-server-programma er op zetten. Dit lijkt me het meest compatibel. Ook kun je e.v.t. een webserver installeren, dan hoef je in IE alleen een URL in te tikken

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zover ik weet kunnen Mac's in een Windows netwerk, misschien mogelijk om dat om te gooien?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Dat gaat zeker niet lukken, want die Mac's die praten appletalk met elkaar, en dat kan je windows-machine niet standaard. Additionele software is dus altijd nodig om het werkend te krijgen. Voorts is de suggestie gewoon even een webserver te starten (met bijvoorbeeld personal websharing op de apple's) wel een goede, dan zit je zeker goed, want dan praten de windows-machine en de apple's allebei http over tcp/ip

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 18:32:
Dat gaat zeker niet lukken, want die Mac's die praten appletalk met elkaar, en dat kan je windows-machine niet standaard...
bij Win 2K en XP(?) zit appletalk heb ik wel eens gelezen. Zelf doe ik het via Appletalk met de MAC van de buum als client en een Linux server waar de windows machines weer met samba aan hangen. Een standaard installatie met samba is zo gedaan en Appletalk is veel over geschreven. Kijk evt hoe ik het gedaan heb met RH6.0 op een P133 (wertk prima). http://members.lycos.nl/linuxtips/
Werkt al ruim 1.5 jaar en voor het doel waar ik het voor gebruik goed genoeg (kan altijd beter, maar dat is off-topic hier).

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Door een Windows 2000 server als appletalk gateway in te richten of zo?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

je zult iig je ME-machine als server moeten draaien. Ik heb op een NT bak weleens een package gezien die een soort van samba draait, er zal vast ook wel zoiets voor ME zijn.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

Verwijderd

FTP lijkt me de beste optie.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
ik heb een keer gehoord dat er samba voor macos is.. misschien kan je dat proberen :)

Verwijderd

voor ftp op mac moet je even op http://www.versiontracker.com/ zoeken

• M2XzeeD
Oke dank voor alle reacties, ik denk dat het idd ftp moet worden dit ivm met toekomstige ftpserver (via inet) voor opdrachtgevers om werk op te halen en te sturen kan eindelijk dat vreselijk easy transfer (isdn) eruit :D
Pagina: 1