Toon posts:

Glas dat wit wordt als er spanning op komt te staan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was laatst ergens en daar was een wand van glas. Erg mooi. Wat veel mooier was, is dat je door het overhalen van een schakelaar het glas van transparant naar "melkglas" kan laten veranderen. Je weet wel, dat witte, matte, niet transparante glas. Wat is dit voor spul? Hoe werkt het? Hoe duur is het en waar is het te krijgen of misschien wel zelf te maken? Ik zou echt niet weten waarop ik moet zoeken op google... maar er zou meer over te vinden moeten zijn natuurlijk. Echt erg mooi spul....

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Zeer veel en mooie mogelijkheden met dat spul.. wil het ook wel hebben voor een nieuwe window.. Weet echter ook niet waar men het verkoop :(

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Kweenieeens hoe het heet... als ik dat wist zou het allemaal zo te vinden zijn....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:26:
Kweenieeens hoe het heet... als ik dat wist zou het allemaal zo te vinden zijn....
Werkt met kristallen ofzoiets, zodra er spanning is gaan deze allemaal naar de kant, zo niet verspreiden ze zich in't glas ofzo, redelijk vaag, I know, ben het ook es gezien in het Huis van de Toekomst in Brussel 8)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

in de plee was dat toch???

het lijkt me wel strak spul idd

Electronics development

Verwijderd

is gewoon een wat groot uitgevallen lcd-scherm, als je het mij vraagt. Werkt met polarisatie enzo...

Verwijderd

ik meen me te herinneren dat ik zoiets een keer heb gezien in een uitzending over het 'huis van de toekomst' o.i.d. Je zou eens kunnen kijken of daar wat op te vinden is.. Suc6!
(je kunt natuurlijk ook terug gaan naar waar je laatst was...)

• digilb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 09:43
Zoiets zit ook in de Duitse hogesnelheidstrein ICE voor de scheidingswand tussen de machinistencabine en de voorste (resp. achterste) passagierscompartimenten. De machinist kan met een knopje bepalen of passagiers met 'm mee kunnen kijken.

En volgens mij wordt het ook in het dak van de Maybach gebruikt (jeweetwel, de nieuwe super-Mercedes die moet concurreren met Rolls Royce).

Waarschijnlijk dus errug prijzig speelgoed. Ben je van plan om het als case van je pc te gebruiken? Dat de behuizing dus langzaam ondoorzichtig wordt als de pc langer aanstaat?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 10:39

Shunt

Boe

hehe bij disney hebben ze het ook zon hele muur vol is ook super mooi maar ik dacht dat het echt MEGA duur was na deel ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
als het een groot uitgevallen lcd is.. zal het wel veel kosten..

/fantasie
Wat me nog leuker lijkt.. bepaalde delen alleen mat laten worden ofzo :) zodat het ook een echt lcd effect krijgt
/fantasie

maar even serieus.. denk dat de prijs veel wordt.. en hoe stuur je zoiets aan, zijn het standaardmaten? want denk niet dat je lekker in een lcd achtig ding kan gaan lopen zagen e.d

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Topicstarter
Wat er allemaal mee kan of wat ik ga doen weet ik nog niet.... kwil alleen weten hoe het heet en wat het is, hoe het gemaakt wordt etc...

Verwijderd

Er zijn meer mensen die dat willen weten:

met een tech link!

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

je kan er (als et zo duur is) mooi een ruitje mee in je hdd maken...

of een hele kees :9~

Electronics development

Verwijderd

http://refr-spd.com/

24" x 60" SKG-1440 $2290

Verwijderd

ow is niet zo heel duur :>

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hadden ze toch ook bij Big Brother 3 (iig die laatste BB) Daar hadden ze d8 ik dat glas bij die dagboekkamer!!

Correct if i'm wrong :P

Default blanke hetero

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Nee joh, kopen! >:)

• Ducksy88
  • Laatst online: 27-12-2025

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

3lmowww schreef op 01 augustus 2002 @ 10:30:
in de plee was dat toch???

het lijkt me wel strak spul idd
klopt wc van t jaar :? in rotterdam
maar wel een beetje duur :'( spul
was zeker strak geweest

• Eraser127
  • Laatst online: 22:45

Eraser127

Nijkerk

MisteryMan schreef op 02 augustus 2002 @ 12:16:
Hadden ze toch ook bij Big Brother 3 (iig die laatste BB) Daar hadden ze d8 ik dat glas bij die dagboekkamer!!

Correct if i'm wrong :P
idd, dat was ook van dat spul :)

My Discogs

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Zit wel degelijk een verschil in de technieken die gebruikt kunnen worden om glas van 'kleur' te laten veranderen..
Ik denk zelf dat die met tft techniek het duurste is...

http://www.howstuffworks....nside/windows/future.html

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06 15:20

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Werkt met elektrolyten, je hebt zuh ook bij die vette BMW's dat de ramen opeens donker kleuren. :*) zet er stroom op en de boel verkleurt, stroom eraf en kleur is weer weg, ooit op scheikunde gehad :9 Wel duur want tussen de laagjes glas zit een geleidende laag.

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• AceRimmer
  • Laatst online: 20:58

AceRimmer

What a guy...

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 21:54
Ik heb weleens gelezen (in de kijk geloof ik) dat er een speciaal glas was ontwikkelt met het Yttrium 3+ ion erin en dat doormiddel van spanning het in Yttrium 2+ veranderde het glas dus een spiegel werd.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32
ik heb het in de spiegels in de auto zitten, als het donker is en er rijdt een auto achter je dan worden alle spiegels donker zodat je niet wordt verblind. Mercedes en BMW gebruiken dit ook.

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 21:54
Deacon schreef op 02 augustus 2002 @ 15:06:
ik heb het in de spiegels in de auto zitten, als het donker is en er rijdt een auto achter je dan worden alle spiegels donker zodat je niet wordt verblind. Mercedes en BMW gebruiken dit ook.
Wat jij bedoelt is volgens mij toch iets anders. Hetgeen jij noemt is te vergelijken met die bruine brilglazen die donkerder worden als er zonlicht opvalt en dat werkt dus niet met een spanning

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:32
Universal Creations schreef op 02 augustus 2002 @ 15:10:
[...]

Wat jij bedoelt is volgens mij toch iets anders. Hetgeen jij noemt is te vergelijken met die bruine brilglazen die donkerder worden als er zonlicht opvalt en dat werkt dus niet met een spanning
ik denk het niet want die brille glazen verkleuren bij veel licht ( bv zonlicht ) de spiegels verkleuren in het donker en alleen als er een lichtbron op geschenen wordt bv auto lampen van iemand die achter je rijdt. en bij de brillen glazen werken de glazen uit zichzelf, bij mijn spegels zit er een heel klein "oogje" die waarneemt of ie nou wel of niet donker moet worden...

[ Voor 0% gewijzigd door Dagobert op 02-08-2002 15:19 . Reden: vreemde zinsopbouw :/ ]

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Ik dacht ook dat onze grootste vriend Bill G het door zijn gehele huis had...bang dat er van hem gekopieerd wordt?? ;)
Pagina: 1