Problemen met MoBO MSI K7T Pro2A

Pagina: 1
Acties:

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 11:59

robbydw

live your life

Topicstarter
Het volgende probleem,

Mijn systeem start totaal niet meer op (AMD Athlon 1,2 Ghz, 512MB RAM, 40 GB IBM 60GXP, Matrox G450, Windows XP)
Zodra ik mijn PC aanzet beginnen de fans te draaien maar verder gebeurt er niks. CD-ROM spelers kunnen ook niet geopend worden. Monitor krijgt ook geen signaal. Lampje ervan knippert. Het systeem klapte er spontaan uit tijdens het draaien en kreeg hem daarna niet meer uit. Enkel door aan/uit schakelaar aan achterkant om te zetten.
Vervolgens opnieuw opstarten ging dus niet meer. Het vreemde is; een half uur later zet ik het systeem weer aan en start hij weer op, gedeeltelijk na het controleren van geheugen en HD’s stopt hij er weer spontaan mee, fans blijven draaien en verder gebeurt er nix. D-LED’s op MoBo geven nix bijzonders aan. Hoe langer de tussenpozen zijn tussen het weer opnieuw opstarten van het systeem, des te verder hij komt in de opstartprocedure. 4 uur uit en ik krijg zelfs het windows logo in mijn scherm :?. Wanneer het systeem enigszins opstart hoor ik een raar snerpend geluid uit de systeemkast komen. Weet bijna zeker dat dat van het MoBo afkomt. Ik heb het idee dat er iets van een warmte probleem is ofzo, dat er een beveiliging in werking treedt om oververhitting te voorkomen of zit zo’n beveiliging er niet op? Als ik in de BIOS kom en kijk naar de temperaturen geven die ook geen schokkende waarden aan.

Een maand geleden had ik hetzelfde probleem en ben toen teruggegaan naar de leverancier. Ook daar constateerden ze het probleem maar konden ze de oorzaak niet vinden. Ze hebben het hele systeem uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd waarna alles weer werkte :?. Ook dat rare snerpende geluid was toen weg. Nu het probleem wederom optreedt (en wederom bij warm weer) vraag ik me af of dit er iets mee te maken heeft.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad of een oplossing weten?

Geen commentaar

• Leon O.
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Leon O.

Heb je al eens een andere powersupply geprobeerd?

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
LeonO schreef op 01 augustus 2002 @ 10:39:
Heb je al eens een andere powersupply geprobeerd?
Nee dat heb ik niet geprobeerd. Heb echter wel de voltages gemeten die uit de voeding komen en die waren goed. Vertoonden ook geen pieken of dalen dus voeding is goed voor zover ik na kan gaan of vergeet ik iets? 8)7

Geen commentaar

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
gister was er ook al iemand met hetzelfde probleem ! ik heb het zelf ook al een 2x gehad :(

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
_MaLa_ schreef op 01 augustus 2002 @ 10:54:
gister was er ook al iemand met hetzelfde probleem ! ik heb het zelf ook al een 2x gehad :(
En was bij jou het probleem/ de oplossing?

Geen commentaar

• _MaLa_
er zit een fout in het mainboard zeggen ze hiero hij liep weer ineens na een dag uitstaan..

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
_MaLa_ schreef op 01 augustus 2002 @ 11:05:
er zit een fout in het mainboard zeggen ze hiero hij liep weer ineens na een dag uitstaan..
Aha ging het hier om MSI K7T mainbord? Bedoel je met fout een proructiefout?

Dan ga ik dus terug met dat bord en wil een nieuwe. :)

Geen commentaar

• _MaLa_
die van mij is een msi k7t pro 2 onderstaande signature

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:06

cruncher

wanna crunch someone?

Zoals altijd bij dit soort situaties, Pc uitzetten alle kaarten/cd-roms eruit halen/afkoppelen. Alleen videokaart erin laten en Hd's uiteraard.
Slechts 1 geheugenbank bezet laten.

Nu opnieuw pc opstarten, doettie het nog niet :(

Geheugen in een andere bank plaatsen.

Nog niks :(

Voeding vervangen

Andere videokaart erin

Mobo kapot 8)7

Staat dit niet in een FAQ ofzo?!?!

can you read my mind?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik heb exakt hezelfde probleem, MOET de stekker eruithalen en een tijd uit laten om weer een 20 minuten te kunnen pjoeteren.
Het vreemde is, als ik met een dos bootflop opstart, en met het oude bekende dos programma Norton werk, er niets aan de hand is, maar als ik een partitie trug wil Ghosten, de boel lekker weer vast loopt. denk toch dat we aan een nieuw bord zullen moeten.
Ik zal nog ff de link gaan zoeken van het msi forum, daar had ik vandeweek gezien waar het eigenlijk door komt, het schijnt tijdelijk op te lossen te zijn door een koelrib op een ic`tje te zetten, maar k ben de link ff kwijt.

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Gem1e schreef op 01 augustus 2002 @ 20:49:
Ik heb exakt hezelfde probleem, MOET de stekker eruithalen en een tijd uit laten om weer een 20 minuten te kunnen pjoeteren.
Het vreemde is, als ik met een dos bootflop opstart, en met het oude bekende dos programma Norton werk, er niets aan de hand is, maar als ik een partitie trug wil Ghosten, de boel lekker weer vast loopt. denk toch dat we aan een nieuw bord zullen moeten.
Ik zal nog ff de link gaan zoeken van het msi forum, daar had ik vandeweek gezien waar het eigenlijk door komt, het schijnt tijdelijk op te lossen te zijn door een koelrib op een ic`tje te zetten, maar k ben de link ff kwijt.
Hehe lijkt mij overduidelijk dat het aan het MoBo ligt. Als er zoveel mensen problemen met dit bordje hebben kan het toch bijna niet anders. :(
dan ga ik maandag maar weer naar Rotterdam, waar hij al eerder is geweest en ze toen niks konden vinden.

Wel typisch. Toen ik het bordje aanschafte was iedereen vol lof over MSI. Dat enthousiasme is nu inmiddels wel getemperd. Wat raden jullie aan voor bord te nemen? Heb ook problemen met een aantal USB devices icm dit MoBo. Klote VIA chipset :(

Je weet toevallig niet de oorzaak van deze problemen?

Geen commentaar

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Gem1e gaat volgende week aan een Asus a7v133 Raid met een 1200 mhz duron.
En kan nog steeds die link niet vinden naar dat forum, ja wel dat forum, maar niet meer dat topic die dit probleem beschreef, er waren en zijn hier ook een heleboel mensen met dit probleem.
Toch moet het met een makkelijk oplossing te verhelpen zijn, als ik het me nog goed herinner.
Mocht er nog iemand zijn die de link weet, ik hou me aanbevolen, want ik ben van t andere bord me icq history kwijt, en weet zeker dat ik die doorgestuurd had aan een ander.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Dat topic op het msi forum ging over dat mobo idd. het scheen dat er een chipset chip oververhit werd, en dat het hele probleem op te lossen is door er een heatsinkie en een fannetje erop.

* SchizoDuckie heeft alleen eergister z'n ie history gecleand :{

Stop uploading passwords to Github!

Pagina: 1