Realmedia streams compleet downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Ik er altijd een beetje pissig van als ik aan het internetten ben je wilt een filmpje, trailer of iets dergelijks zien dat ie wmp opent of de realplayer. nou kun je mpeg, avi gewoon direct downloaden.

Maar met .rm files is dit niet mogenlijk omdat het een stream is.

Nou weet ik toevallig dat er een programmaatje is dat deze streams wel compleet naar je harddeschijf kan downloaden zodat je ze lokaal kan bekijken.

Weet iemand met welk programmaatje dit kan.

Heb goed gegoogled (2 uurtjes) maar kon niets vinden.

Specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

als het een .rm is, url in een download manager stoppen.

Werkte hier gewoon met wat RM films van de RTL nieuws site iig...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• venomous
Het zijn van die kleine link filetjes dus 3kb en als je die opent dan maakt ie verbinding.

Specs

Verwijderd

Opnemen met snagit, maar dan moet je wel een flinke hd hebben.

• venomous
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 09:59:
Opnemen met snagit, maar dan moet je wel een flinke hd hebben.
Zie sign

Maar dit bedoel ik niet, er is gewoon een progje dat die gehele stream stuk voor stuk download en dan opslaat. dus word niet groter dan de werkelijke grootte

Specs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

venomous schreef op 01 augustus 2002 @ 09:59:
Het zijn van die kleine link filetjes dus 3kb en als je die opent dan maakt ie verbinding.
En als je die in een text editor opent, kan daar een urrel naar de file zelf staan ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59

xshredx

Voor realmedia geluidsstreams bestaat er een programmaatje (total recorder) dat dit mogelijk maakt.
Voor video streams heb ik nog nooit iets gevonden, hoewel ik het reuze handig zou vinden.

How it Works

Total Recorder uses a virtual sound driver to capture the sound output from another program.
By installing this driver, and setting this device as the default, different sound reproducing
programs send their output stream to Total Recorder's driver and not to the driver of a real
device. Total Recorder then passes the information to the sound card driver

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Vroeger was het altijd zo, dat realplayer de files die je afspeelde gewoon bufferde c:\windows\temporary internet files\*.rm ik weet niet of dit nog steeds zo is. Maar eerst kon je altijd gewoon het filmpje afkijken en dan gewoon de rm file kopieren naar ergens anders op je hdd.

• venomous
Stom heb ik zelf helemaal niet aangedacht en ik degene die te vaak notepad gebruikt
maar nu ben ik er dus bv achter rtsp://streams.omroep.nl/...ngsdelijn/maandagavond.ra
dat je zulke links krijgt = ook logische want dit is het stream protocal wat rm gebruikt maar hoe download ik deze dan (gaat niet met download manager tenminste getright niet.

Specs

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
venomous schreef op 01 augustus 2002 @ 10:14:
Stom heb ik zelf helemaal niet aangedacht en ik degene die te vaak notepad gebruikt
maar nu ben ik er dus bv achter rtsp://streams.omroep.nl/...ngsdelijn/maandagavond.ra
dat je zulke links krijgt = ook logische want dit is het stream protocal wat rm gebruikt maar hoe download ik deze dan (gaat niet met download manager tenminste getright niet.
Wat altijd wel werkt is even een simpele html pagina in elkaar bouwen deze lokaal opslaan met daarin een link naar het .ra bestand.

Voorbeeld :

code:
1
2
3
4
5
<html>
<body>
<a href="rtsp://streams.omroep.nl/radio1/nos/langsdelijn/maandagavond.ra">download</A>
</body>
</html>

IE pakt dit als geldige html pagina met een link, hier kan je dan weer rechter muisknop opdoen en dan opslaan als...

Weet alleen niet honderd procent of dit werkt ivb met dat rtsp:// wat er voor de link staat.

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 07:57

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Er bestaat een heel handig proggie (freeware!) die perfect rm streams (asf dacht ik ook) opneemt en opslaat op je HD.
dit linkje hebben we liever niet hier ;)

[ Voor 0% gewijzigd door SH007 op 13-10-2002 23:12 ]

aAarGhh

• venomous
Thnx jellyshock die bedoelde ik had hem namelijk 4 maanden geleden gebruikt maar kon totaal niet meer terug vinden perfect

Specs

Verwijderd

Ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om .rm files te downloaden van een rtsp-server. Waarschijnlijk is de beveiliging verbeterd en werkt StreamBox daarom niet meer.

Kan iemand mij vertellen of het tegenwoordig uberhaupt nog mogelijk is realmedia te downloaden van een rtsp-server. En zo ja, hoe??
Ik zit voor een half jaar in het buitenland en zou wel graag zo nu en dan nieuws kijken, maar niet op m'n 'werk', dus ik zou de bestanden graag willen downloaden zodat ik ze 's avonds thuis kan kijken. Ik heb van alles geprobeerd om de 'laatste nieuws'-bestanden van de NOS-pagina te downloaden, maar krijg het niet voor elkaar (niet met StreamBox en niet met RealOne). Ik heb ook nog geprobeerd om na ze met RealPlayer 8 af te spelen ze terug te vinden in de temp-directory, maar ze zijn niet te vinden (kennelijk ligt het niet aan de nieuwe realplayer, maar aan XP, of aan een nieuwe manier van streamen, dat ze niet meer in de temp-dir zijn te vinden??).
Alle feedback is welkom.

Bij voorbaat dank.

PS: het gaat om de volgende bestanden:
rtsp://streams2.omroep.nl/tv/nos/journaal/sb.laatste.rm
en
rtsp://streams2.omroep.nl/radio2/nos/bulletin/laatste2.rm

Verwijderd

Hallo!
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik ben bezig met de voorbereidingen voor een presentatie over ons aller Pim Fortuyn, en heb wat filmpjes van hem nodig die op de rtsp-server van omroep.nl staan. Neem van mij aan: ze zijn er niet af te krijgen! Ik heb alles geprobeerd, waaronder firewalls in- en uitschakelen, andere modems op mijn verbinding aansluiten, downloaden met Streambox!VCR en met de nieuwste Offline Explorer Enterprise (te downloaden op www.metaproducts.com). Ik heb ook heel wat forums bezocht en veel mensen hebben dit probleem met de rtsp-server van omroep.nl. Hij is gewoon verdomde goed beveiligd.
Ik moet wel zeggen dat er enkele mensen beweren geen problemen te hebben met het downloaden van de bestanden met de nieuwste versies van Offline Explorer Enterprise. Maar nogmaals: bij mij werkt dit absoluut niet. (Stream SETUP error).
Bij RealMedia bestanden op andere servers werkt dit programma overigens perfect. Ook de RealAudio (dus niet RealVideo)-bestanden zijn met dit programma van de rtsp-server af te halen.
Als IEMAND weet hoe ik RealVideo-bestanden van de omroep.nl-server kan halen, laat AJB!! weten!
Groeten,
Laurens
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 14:08:
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om .rm files te downloaden van een rtsp-server. Waarschijnlijk is de beveiliging verbeterd en werkt StreamBox daarom niet meer.

Kan iemand mij vertellen of het tegenwoordig uberhaupt nog mogelijk is realmedia te downloaden van een rtsp-server. En zo ja, hoe??
Ik zit voor een half jaar in het buitenland en zou wel graag zo nu en dan nieuws kijken, maar niet op m'n 'werk', dus ik zou de bestanden graag willen downloaden zodat ik ze 's avonds thuis kan kijken. Ik heb van alles geprobeerd om de 'laatste nieuws'-bestanden van de NOS-pagina te downloaden, maar krijg het niet voor elkaar (niet met StreamBox en niet met RealOne). Ik heb ook nog geprobeerd om na ze met RealPlayer 8 af te spelen ze terug te vinden in de temp-directory, maar ze zijn niet te vinden (kennelijk ligt het niet aan de nieuwe realplayer, maar aan XP, of aan een nieuwe manier van streamen, dat ze niet meer in de temp-dir zijn te vinden??).
Alle feedback is welkom.

Bij voorbaat dank.

PS: het gaat om de volgende bestanden:
rtsp://streams2.omroep.nl/tv/nos/journaal/sb.laatste.rm
en
rtsp://streams2.omroep.nl/radio2/nos/bulletin/laatste2.rm

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Omzeilen beveiliging is not done @ GoT, helaas

Bovendien is dat programma illegaal: [rml][ SA/AV] Met twee maten meten?[/rml]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023