Hallo!
Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik ben bezig met de voorbereidingen voor een presentatie over ons aller Pim Fortuyn, en heb wat filmpjes van hem nodig die op de rtsp-server van omroep.nl staan. Neem van mij aan: ze zijn er niet af te krijgen! Ik heb alles geprobeerd, waaronder firewalls in- en uitschakelen, andere modems op mijn verbinding aansluiten, downloaden met Streambox!VCR en met de nieuwste Offline Explorer Enterprise (te downloaden op
www.metaproducts.com). Ik heb ook heel wat forums bezocht en veel mensen hebben dit probleem met de rtsp-server van omroep.nl. Hij is gewoon verdomde goed beveiligd.
Ik moet wel zeggen dat er enkele mensen beweren geen problemen te hebben met het downloaden van de bestanden met de nieuwste versies van Offline Explorer Enterprise. Maar nogmaals: bij mij werkt dit absoluut niet. (Stream SETUP error).
Bij RealMedia bestanden op andere servers werkt dit programma overigens perfect. Ook de RealAudio (dus niet RealVideo)-bestanden zijn met dit programma van de rtsp-server af te halen.
Als IEMAND weet hoe ik RealVideo-bestanden van de omroep.nl-server kan halen, laat AJB!! weten!
Groeten,
Laurens
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 14:08:
Ik heb van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om .rm files te downloaden van een rtsp-server. Waarschijnlijk is de beveiliging verbeterd en werkt StreamBox daarom niet meer.
Kan iemand mij vertellen of het tegenwoordig uberhaupt nog mogelijk is realmedia te downloaden van een rtsp-server. En zo ja, hoe??
Ik zit voor een half jaar in het buitenland en zou wel graag zo nu en dan nieuws kijken, maar niet op m'n 'werk', dus ik zou de bestanden graag willen downloaden zodat ik ze 's avonds thuis kan kijken. Ik heb van alles geprobeerd om de 'laatste nieuws'-bestanden van de NOS-pagina te downloaden, maar krijg het niet voor elkaar (niet met StreamBox en niet met RealOne). Ik heb ook nog geprobeerd om na ze met RealPlayer 8 af te spelen ze terug te vinden in de temp-directory, maar ze zijn niet te vinden (kennelijk ligt het niet aan de nieuwe realplayer, maar aan XP, of aan een nieuwe manier van streamen, dat ze niet meer in de temp-dir zijn te vinden??).
Alle feedback is welkom.
Bij voorbaat dank.
PS: het gaat om de volgende bestanden:
rtsp://streams2.omroep.nl/tv/nos/journaal/sb.laatste.rm
en
rtsp://streams2.omroep.nl/radio2/nos/bulletin/laatste2.rm