Toon posts:

webpagina's & schermresolutie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor iemand deze site gemaakt: www.ideehuis.nl

De site is goed zonder scrollbars te bekijken met een resolutie van 1024 x 768 op een 15 of 17 inch monitor, maar zodra ik hem met 800 x 600 (of lager) op een wat kleinere monitor bekijk (bijvoorbeeld 14 of 15 inch) dan zie ik aan zijkant en onderkant scrollbars, en dat wil ik eigenlijk niet.

Mijn vraag: hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat de site in zoveel mogelijk verschillende resoluties op 14 inch en grotere monitoren goed te zien is zonder scrollbars.

Moet ik dan bij de tabel waar alles in staat juist percentages opgeven of een vaste pixelmaat. Je ziet weleens van die sites die "heel mooi" resizen zodat je ook op kleinere monitoren en /of met lagere resoluties toch geen irritante scrollbars krijgt e volgens mij moet dat met die site die ik gemaakt heb ook wel te doen zijn.

greetz
richard

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13

DeFeCt

je wéét toch

table width="100%"

en zorgen dat er geen plaatjes inzitten die breder zijn dan 444 pixels

Flickr

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<body alink="#333333" leftmargin="2" topmargin="2" marginwidth="2" marginheight="2" link="#333333" vlink="#333333" bgcolor="#FFFFFF">
<table width="797" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr> 
    <td width="161" bgcolor="#A8EEFF" valign="top">[img]"pics/uil/uil01BLAUW01.gif"[/img]</td>
    <td width="608" bgcolor="#A8EEFF"> 
      <div align="center">[img]"pics/banner/Animation1.gif"[/img]</div>
    </td>
    <td width="28" bgcolor="#FFFFFF" valign="top" nowrap>[img]"pics/boven/boven.gif"[/img]</td>
  </tr>
  <tr> 
    <td width="161" bgcolor="#A8EEFF"> 
      <table width="160" border="0" cellspacing="4" cellpadding="0">
        <tr>

2+797+cellspacing="4" >>>> dus meer dan 800 pixels.... als je het bij pixels wil houden zorg dan voor 799!

beetje layout gef*** sorry...

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:02:
[code]
.... als je het bij pixels wil houden zorg dan voor 799!
Oei, zeker reklame man? Don't underestimate the power of a browser window...

Flickr

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:02:

2+797+cellspacing="4" >>>> dus meer dan 800 pixels.... als je het bij pixels wil houden zorg dan voor 799!
niet helemaal waar; als je de optie wilt behouden voor een scrollbar aan de zijkant dan moet je rekening houden met een tabelbreedte van ongeveer 770px (er van uitgaande dat de gebruiker de default scrollbar breedte heeft)
Houdt je um breder dan zal er een scrollbar aan de onderzijde bijkomen zodra er een verticale scrollbar verschijnt...

www.jurgroessen.nl

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

DeFeCt schreef op 01 augustus 2002 @ 09:53:
table width="100%"

en zorgen dat er geen plaatjes inzitten die breder zijn dan 444 pixels
i presume dat je 444 hoog bedoelt?

www.jurgroessen.nl

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Hangloozz schreef op 01 augustus 2002 @ 10:10:
[...]
i presume dat je 444 hoog bedoelt?
t'is nog vroeg.... ja niet breder dan 777, excuses

Flickr

Verwijderd

Hangloozz schreef op 01 augustus 2002 @ 10:07:
[...]

niet helemaal waar; als je de optie wilt behouden voor een scrollbar aan de zijkant dan moet je rekening houden met een tabelbreedte van ongeveer 770px (er van uitgaande dat de gebruiker de default scrollbar breedte heeft)
Houdt je um breder dan zal er een scrollbar aan de onderzijde bijkomen zodra er een verticale scrollbar verschijnt...
ja inderdaad,... je hebt gelijk, lijkt me heel interessant om het eens voor verschillende browsers precies op de pixel te weten, als ik naar grote portals kijk verschilt het nog weleens.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Dat zal toch altijd per user verschillen, je hebt ook nog progjes als icq die sommige mensen docken op hun scherm, dan wordt de boel opeens al een stuk smaller... of mensen hebben hun media pane openstaan in IE of hun history...
Dat soort zaken kun je geen rekening mee gaan houden... kan wel, maar dan verklaar ik je voor gek :)

Flickr

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

zkywalker schreef op 01 augustus 2002 @ 10:13:
[...]

ja inderdaad,... je hebt gelijk, lijkt me heel interessant om het eens voor verschillende browsers precies op de pixel te weten, als ik naar grote portals kijk verschilt het nog weleens.
Zowel IE als NS4 hebben gemaximaliseerd en met standaard scrollbalken exact 780 pixels ruimte. Over het algemeen ga ik ervanuit dat mensen die 800/600 draaien hun browservenster wel gemaximaliseerd hebben.. anders moeten ze dat maar doen :D

Mozilla heb iets meer, want die scrollbalkjes zijn in de standaard skin wat smaller. Ga ik er wel vanuit dat de sidebar uitstaat bij zo'n lage resolutie (anders heb je overal op internet srollbalken)
Pagina: 1