Eigenlijk is dat hele verhaaltje van over/onderdruk grote onzin. Dit verschil in druk is in de werkelijkheid zo weinig dat het verwaarloosbaar is. Er zitten genoeg gaten, kieren, roosters in een kast die de druk in evenwicht houden. En een paar van die slappe fans kan die druk niet echt beinvloeden.
Maar dat maakt niet uit. Ik zelf ben voorstander van meer outtake dan intake, aangezien bij mijn kast onderin vele gaatjes heeft waardoor koele lucht naar binnen kan worden gezogen.
Hoe bedoel je veel weerstand? Als ik ze omdraai dan werken ze de luchtstroom tegen toch?
Met weerstand bedoel ik dat de luchtstroom om de voeding heen moet gaan. Zo wordt de voeding wel gekoeld, maar ik denk dat de lucht dan een te lange weg moet afleggen. Verder zit het er 'cool' uit

Alleen die 80mm achterind, hoe krijg jij die daarin? Bij mij zitten daar me PCI sloten!
Wat zijn 'adapters' die jij gebruikt bij de fans?
Dat zijn van die verloopstukjes. bv: 80x80 intake (voor je fan) en aan de andere kant een 60x60 outtake en aansluiting. Mooi spul voor op je CPU, niet?

Je kan ze bij de betere PC shops kopen, maar je kan ze ook zelf maken. Ik ga bijvoorbeeld een 92x92 fan aan de zijkant monteren, met een buis als verloopstukje, en die direct op mijn CPU mikken. Grote, low-noise fan ipv kleine, high RPM=high noise fan. En gelijk koele lucht erop. Alleen waterkoeling is beter...
Use the Search Luke...