Toon posts:

5 V ---> 0.00 V probleem [need help]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 5 V leiding daalt om de paar uur voor een paar seconden naar 0 V volgens asus\\probe. Heb verder een asusa7V133 met een athlon1400@1400. O ik heb een keer de fan van me northbridge eraf gesloopt omdat ie gaar was en heb eigenlijk nooit meer een nieuwe fan terug gezet op dat heatsinkie, zou dat wat uitmaken? Je 5 V spanning heeft toch niks met je northbridge te maken, niewaar? 10 cm boven dat heatsinkje hangt trouwens een 80 mm fan te zuigen van mijn zalman. Ik krijg geen crashes o.i.d. maar alleen het alarm van die probe-software. Probe geeft btw ook af en toe een alarmsignaal van een paar sec. met de melding dat mij cpu-fan 0 toeren maakt, wat dus echt onzin is. Iemand een idee? Heb een clean install gedaan 2 weken geleden van win2k. Staat verder weinig software op me pc geïnstallerd, zelfs geen office of psp. Deze verschijnselen vertoont 'ie vooral de laatste paar dagen toen het (toevallig?) zo warm was. Geeft die software verkeerde meldingen? :(

Verwijderd

Komt meer voor dan je denkt ,nieuwe voedig kopen,ben dit jaar al aan mijn derde voeding toe ditmaal enermax 550 watt,gaf maar 4.37 volt ipv minimaal 4.8 zoals vereist voor mijn pci sloten,heb nu een 600 watt besteld bij power&cooling in de usa,deze geven gewaarborgt maar 1% afwijking op de voltages de anderen allemaal 5% afwijking, bij prof. pci cards is dit van enorm belang voor het stabiel draaien van een systeem.

Verwijderd

Het probleem is inderdaad ASUS Probe zelf. Dat programma laat zo af en toe wat steekjes vallen, en dat is voorzichtig uitgedrukt.

Ik denk dat je op zoek moet naar MotherBoardMonitor of een ander prohramma. ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mee eens.

Als je 5V lijn zelfs maar even onder de 4V komt, dan zou ik me echt verbazen dat je systeem nog stabiel draaide. Daar komt ook nog bij dat Asus Probe niet echt de reputatie heeft betrouwbaar te zijn, dat wordt zelfs door Asus hoogstpersoonlijk toegegeven (was hier een topic over geweest, maar helaas doet de search het hier niet :'( )

Ik sta ook achter Hooi: neem MotherBoardMonitor :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de info!