Nieuwe hardware....wat??

Pagina: 1
Acties:

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
Ik heb een AMD K6 2 366 MHZ en een A-trend mobo die tot 400 mhz gaat (dus wel socket 370), een TNT 2, 15'' beeldscherm, 64 MB, ISA geluidskaart, ISA ISDN kaart.
Nou zul je denken wat zit hij allemaal te lullen maar ik wil weten wat ik moet upgrade. Ik kan natuurlijk eenmooie 19'' monitor van Iiyama (D'tron) nemen òf de processorkrachten wat opkrikken. Maar dan moet ik wel een nieuw mobo met dus wel minstens 1 ISA slot. Weet iemand ook of PC66 en PC100 rammetjes op een mobo voor PC133 kunnen? Reacties zijn (natuurlijk) welkom

Verwijderd

Ja de PC-133 bus is volledig downwards compatible. Alleen waarom in godesnaam zou je een heerlijk moederbord voor dat soort ongein gaan gebruiken?! (onderklokken n.b.!DAT DOE JE TOCH NIE! ;) )

Beste investering is geheugen IMHO, ik heb dan wel een kut traag processortje (AMD K6-2 350) maar met 224MB ren ik toch nog wel een heleboel systemen voorbij qua office performance (games boeien me dus echt geen ruk)
Dus als je nou lekker geld steekt in veel geheugen op 133MHz en een mobo dat dit ondersteunt, dan kun je voorlopig weer even vooruit. Een processor moet je pas kopen als de vorige minstens 2 jaar oud is.
(tenzij je echt een fokking game freak bent of dagelijks miljoenen regeltjes C moet compileren)
Monitor is ook verstandig als je nu nog met 15" of minder werkt.
Wat je in ieder geval moet doen: KOOP HET BESTE VAN HET BESTE.
Gewoon ieder stukje hardware in je PC moet perfect zijn, opdat alles er goed op blijft draaien, je niet zo vaak hoeft te upgraden en je minder blauwe schermen hebt.

• eelcoo
hee Cyberjunk 83 hoe kan ik deze processor houden...hij is socket 7 en ik neem natuurlijk als ik een nieuwe mobo neem gelijk een socket A mobo...

Verwijderd

Als je je in je betoog wat minder agressief zou opstellen zou ik misschien serieus antwoorden.

Lezen is moeilijk, dat weet ik, ik heb er ook een jaar of 2 over gedaan om het te leren maar toch, er staat echt: CyberJunk86. naast mijn naam. Waarbij 86 niets te maken heeft met jaartallen en alles met CPU's.

• eelcoo
sorry hoor cyberjunk 86

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Die rammetjes zijn inderdaad wel toe aan wat broertjes (of zusjes). 128 Mb is echter echt wel genoeg voor lekker gamen. Meer geheugen is tevens een beetje tricky, je mobo moet namelijk de boel wel kunnen cachen, kan ie dat niet, dan wordt je PC langzamer van meer RAM, dan juist sneller. Een Asus P5a kan maar 128 Mb cachen, ik weet niet hoe het met jouw moboootje gesteld is. Betere investering is een mobo met andere CPU. Je hebt een TNT2, die kan nog wel heel wat sneller (ik ben van 450 K6-2 naar Celeron 466 gegaan met een TNT2 32 Mb, TNT2 rocks met die Celeron!!). Een 500 K6-2 brengt je wel wat meer sjoege, maar is het kopen van een verouderde CPU voor hetzelfde geld, als een Duron 600 kost (ongeveer). Daarom beter effe doorsparen voor een mobo/cpu combinatie en alvast een PC133 DIMM 64 Mb bij je huidige vriendjes proppen.

• eelcoo
Maakt dat niet uit met die MB'tjes? ziet het mobo het dan als 'een oudere' broer/zus ofzo?
Dit is de upgrade die ik wil gaan maken:

AMD DURON 600 Mhz Socket A
Abit KT7 ATHLON Socket A
A-grade 64 MB SDRAM 100 Mhz
SoundBlaster 128 PCI

Onder de 1000 piek!

• eelcoo
ow ja misschien nog een iets snellere processor :Y) :P

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Wat voor geheugen heb je nu? Als je PC66 met PC 100 gaat mixen krijg je problemen. Trap dan het oude geheugen eruit en koop meteen 128 MB PC 133!! Is het 100 Mhz, dan is 64 Mb 133 een goede keuze, dat werkt ook op 100 Mhz.

• Lynx
  • Laatst online: 21:26
koop geheugen en gooi een 486koeler op die TNT2 en zet 'm naar ultra met tntclk.
dan ben je alweer een end verder!

• eelcoo
Hee TLT ik wil nog even wat meer weten over TNT2 --->TNT2 ultra...er zit al een koeling op maar hoe moet je hem naar ultra zetten dan??? daar heb ik nog nooit van gehoord, maar het zou wel damn rilaxet zijn!!

• eelcoo
sluiten maar
Pagina: 1