Toon posts:

Wake on lan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn moederbord en netwerkkaart zit een optie voor wake on lan. Maar hoe kan je dit precies aansturen, zodat ik bv vanaf een andere pc mijn pc kan laten aangaan?

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
kabeltje van je netwerkkkaart in moederbord steken en dan vanaf andere komputer de magic code toe sturen 9meestal 5 x het ip adres ofzo)

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:16
En niet, zoals veel mensen doen, vergeten in het BIOS de optie aan te zetten.

Verwijderd

en wel de PC aan laten staan met de 220V er nog op, zodat hij uitgeschakeld staat via ATX-standby mode...

jammer alleen dat het stroomverbruik en brandrisico geeft...

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 20:54

random

Lost his marbles

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 05:53:
en wel de PC aan laten staan met de 220V er nog op, zodat hij uitgeschakeld staat via ATX-standby mode...

jammer alleen dat het stroomverbruik en brandrisico geeft...
Wake on lan start de machine gewoon op net zoals jij de knop in zou drukken, er is dus niet meer brandrisico dan normaal.

Een programmatje die WOL pakketjes verstuurt is Winwake.exe, gewoon zoeken op Google naar dat progje, en even de documentatie doorlezen.

<niet zeker mode>
Volgens mij werkt WOL door 16 keer het MACadres te broadcasten, de netwerkkaart pakt dit op, en start dan de computer op.
</niet zeker mode>

[edit] Je hebt natuurlijk wel het 3-aderige kabeltje nodig.., ik meld het maar voor de zekerheid :)

[ Voor 0% gewijzigd door random op 01-08-2002 07:15 . Reden: toevoeging ]

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes