Toon posts:

Extra Coolen Chieftec 390 watt voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Via Epia in een Chieftec Full tower "gepropt" en een mooie chieftec window kit bij Alternate gehaalt (Die ene met het groooote raam). :*)
Op alle beschikbare plekken zitten enermax coolers (2 aan de voorkant, 2 achterkant, 1 in window kit, 1 op de CPU en 1 in de voeding).

Er stroomt altijd koude lucht door de kast en deze komt er ook weer koud aan de achterkant uit. Echter als ik m'n hand achter bij de voeding hoiu dan voel ik toch nog warme lucht (naar mijn idee te warm).

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de Chieftec kasten, de "standaard" voeding die hier inzit en het plaatsen van extra coolers. Zelf zat ik te denken aan het monteren van een hd cooler aan de onderkant/zijkant van de de voeging, maar ik weet niet of dat veel uitmaakt.

Een ander idee om meer lucht door de voeding te krijgen is om meschien 1 van de coolers aan de achterkant om te draaien zodat deze lucht naar binnnen blaast ipv naar buiten. Hierdoor zal er mogelijk meer lucht door de voeding worden "geperst", maar ik heb het idee dat het niet veel zal zijn en het zal zeker voor een verstoring zorgen van de airflow in de kast :(

Graag reacties met jullie mening en info en dergelijke..... 8)7

B.v.d. Golf.geo

links naar de kast:
http://www.chieftec.com/images/Tx-10cd.jpg
http://www.chieftec.com/products/Workcolor/ColorWX.htm

System info server:
http://Nekita.no-ip.com/phpsysinfo

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 10:11
De lucht die uit je voeding komt is bijna altijd warmer dan de lucht uit je andere out-take's. En wat maakt het uit? Zolang de maar koel blijft toch?
Bij mij is alles redelijk koel, maar uit de voeding komt ook wat warmere lucht dat boeit toch niet?

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
offtopic:
Een Epia in een fulltower???? Ik hoop dat je een vergrootglas in je raam hebt gemod. Post eens een fotootje.

Die voeding wordt gewoon warm van zichzelf denk ik.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

He, moet toch een geruststelling zijn, de afvoer doet blijkbaar zijn werk. :Z
Maar tell me, is dit alles niet een beetje overkill voor die Epia. Ik bedoel, in die kast kan je wel meer kwijt en ook al die fans...
Of ga je de boel zwaar overklokken? })

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lijkt me dat je meer zorgen moet maken om de koude lucht die gewoon uit je kast stroomt dan de fan die zijn werk doet in de voeding en warme lucht naar buiten blaast.. dat ding doet gewoon wat-ie moet doen. Jij gaat toch ook niet klagen als je trein een keer op tijd aankomt? :?

Verwijderd

Een voeding waaraan energie wordt onttrokken wordt warm omdat het rendement niet 100% is.
Die warmte moet worden afgevoerd, en daar wordt een fan voor toegepast.
Wees maar blij dat er warme lucht uit komt, als de lucht er met dezelfde temperatuur uit komt als dat is er in gaat, doet je voeding het dus niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
<snip>Een Epia in een fulltower???? Ik hoop dat je een vergrootglas in je raam hebt gemod. Post eens een fotootje. <snip>
Ja, het is overkill. Maar niet als het een servertje is waar 12 hd's in moeten. Dan is de ruimte nodig om die dingen te plaatsen.... ;)

Daarnaast ziet het er gewoon heel cool uit :)

Maar ik maak me zorgen omdat ik de lucht die uit de voeding komt gewoon te warm vind. En extra cooling van een "inefficient" electrisch apperaat betekend alleen maar dat hij efficienter gaat werken...... Daarom wil ik hem extra gaan coolen. Daarnaast als ik er straks 8 HD's op 7200RPM heb inhangen moet de voeding meer preformen en dan wordt hij nog heter en dat dan 24/7 aan hebben lijkt mij een slecht idee.....
Pagina: 1