Scanner sharen op een netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 08:56
Ik vroeg me af of het ook mogelijk was om een scanner op een netwerk te sharen zoals je dat ook kan doen met een printer.
Ik weet dat HP een scanner heeft die dit kan (hardware ondersteuning), maar is het ook software matig mogelijk? Zoiets als met modem sharing.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Uuuuuh, wat is precies de bedoeling? Je wilt een scanner sharen over een netwerk?
Bedoel, je dat je vanaf een andere pjoeter de scanner wilt aansturen. Of is het de bedoeling, dat je de output van de scanner op een andere PC kwijt wilt?
Dat eerste lijkt me namelijk erg moeilijk met huis-tuin-en-keuken PC's en Scanners, maar dat laatste is natuurlijk een kwestie van de juiste locatie aangeven aan het scanner programma. Dat kan dus ook een netwerkschijf zijn op de andere computer.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Hallo,
Hier thuis hebben we een mini-netwerkje van 2 pc's, waarbij aan 1 pc een scanner en printer zit aangesloten.
De printer delen was geen probleem, maar de scanner Agfa Snapscan Touch kostte iets meer moeite, maar is uiteindelijk toch gelukt.
Ik heb het als volgt gedaan: ik heb een snelkoppeling gemaakt op mijn bureaublad naar een map genaamd scanner op de harddisk van de andere pc.
Daarna heb ik het programma van de scanner (Scanwise) geopend en heb toen via BESTEMMING, toen BEELD NAAR HET WEB, gekozen met rechtermuisknop voor EIGENSCHAPPEN, daarna via bladeren het pad gewezen waar de bestanden die gescand zijn naar toe moeten. Nu worden ze dus rechtstreeks naar de andere pc gescand.
Nu moet je als enige nog doen:
Kies in Scanwise voor EXTRA--KNOPPEN CONFIGUREREN en stel dan een van je knoppen in voor BEELD NAAR HET WEB.
Nu kan de andere pc gebruiker door alleen die bewuste knop in te drukken scannen naar zijn eigen pc.
Succes ermee!