Dit is een vervolg artiekel op het vorige topic: games crashen in de "videoplanken en beeldkannonen"box. Helaas is me probleem nog steeds niet opgelost en ik raak door mijn ideeën heen 
Even de situatie opnieuw helder uitleggen>
System specs: AMD XP 2000+ - Soltek SL-75DRV5 - 512 Mb ddr-sdram pc2700 TwinMos geheugen (1 bankje) - GF2 64 Mb pro videokaart van Leadtek -40 Gb Maxtor 6L040J2 hdd - 300W Intel P4-AMD K7 certified PSU
het systeem loopt 100% stabiel BEHALVE als ik een game ga draaien. dan crasht hij na enige tijd spelen. Dan kan ik hetm met taakbeheer afsluiten of ik krijg een BSOD en kan alleen maar rebooten.
-diverse videokaart drivers geprobeed
-chipset update uitgevoerd
-Bios flash uitgevoerd
-een sterke casefan geplaatst voor-onder in de kast
-een sterkere fan geplaatst in de voeding
-de GF2 64 Mb pro omgewisseld met een GF2 100/200 MX 32 Mb (waarvan ik weet dat ie goed is)
-ook bij die 2e kaart 2 verschillende drivers geprobeerd.
-ik heb een memtest op me geheugenbankje losgelaten voor 7 uur, geen errors
-ik heb CPU burn op "high priority" 15 min lang op me CPU losgelaten (gevolg: CPU temp steeg van 51 graden IDLE naar 64 graden onder 100% belasting na die 15 min. Hij crashte niet, geen BSOD of iets dergelijk. Ik kon gewoon met de muis het CPU burn programmatje weer uit zetten)
-Alles niet essentiele devices van de voeding los gekoppeld om de voeding minder te belasten
-Windows is btw pas 2 weken op deze pc geïnstalleerd
Zou het de temparatuur van het ram kunnen zijn?
Of TOCH de CPU
Ik heb in de bios gekeken om me CPU onder te clocken voor een tijdje maar de "CPU clock" staat nu op 133 en kan alleen maar hoger
Hoe kan ik me CPU onderclocken?
Zou het een compatability problem kenne zijn van het mobo ? (Soltek SL-75DRV5)
Hoe kan ik dit het makkelijktse na gaan?
Iemand nog sugesties?
B.v.b.d.
/edit De persoon met de winnende tip mag hier een slagroomtaart komen halen
Even de situatie opnieuw helder uitleggen>
System specs: AMD XP 2000+ - Soltek SL-75DRV5 - 512 Mb ddr-sdram pc2700 TwinMos geheugen (1 bankje) - GF2 64 Mb pro videokaart van Leadtek -40 Gb Maxtor 6L040J2 hdd - 300W Intel P4-AMD K7 certified PSU
het systeem loopt 100% stabiel BEHALVE als ik een game ga draaien. dan crasht hij na enige tijd spelen. Dan kan ik hetm met taakbeheer afsluiten of ik krijg een BSOD en kan alleen maar rebooten.
-diverse videokaart drivers geprobeed
-chipset update uitgevoerd
-Bios flash uitgevoerd
-een sterke casefan geplaatst voor-onder in de kast
-een sterkere fan geplaatst in de voeding
-de GF2 64 Mb pro omgewisseld met een GF2 100/200 MX 32 Mb (waarvan ik weet dat ie goed is)
-ook bij die 2e kaart 2 verschillende drivers geprobeerd.
-ik heb een memtest op me geheugenbankje losgelaten voor 7 uur, geen errors
-ik heb CPU burn op "high priority" 15 min lang op me CPU losgelaten (gevolg: CPU temp steeg van 51 graden IDLE naar 64 graden onder 100% belasting na die 15 min. Hij crashte niet, geen BSOD of iets dergelijk. Ik kon gewoon met de muis het CPU burn programmatje weer uit zetten)
-Alles niet essentiele devices van de voeding los gekoppeld om de voeding minder te belasten
-Windows is btw pas 2 weken op deze pc geïnstalleerd
Zou het de temparatuur van het ram kunnen zijn?
Of TOCH de CPU
Ik heb in de bios gekeken om me CPU onder te clocken voor een tijdje maar de "CPU clock" staat nu op 133 en kan alleen maar hoger
Hoe kan ik me CPU onderclocken?
Zou het een compatability problem kenne zijn van het mobo ? (Soltek SL-75DRV5)
Hoe kan ik dit het makkelijktse na gaan?
Iemand nog sugesties?
B.v.b.d.
/edit De persoon met de winnende tip mag hier een slagroomtaart komen halen