Toon posts:

games crashen vervolg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een vervolg artiekel op het vorige topic: games crashen in de "videoplanken en beeldkannonen"box. Helaas is me probleem nog steeds niet opgelost en ik raak door mijn ideeën heen :(

Even de situatie opnieuw helder uitleggen>

System specs: AMD XP 2000+ - Soltek SL-75DRV5 - 512 Mb ddr-sdram pc2700 TwinMos geheugen (1 bankje) - GF2 64 Mb pro videokaart van Leadtek -40 Gb Maxtor 6L040J2 hdd - 300W Intel P4-AMD K7 certified PSU

het systeem loopt 100% stabiel BEHALVE als ik een game ga draaien. dan crasht hij na enige tijd spelen. Dan kan ik hetm met taakbeheer afsluiten of ik krijg een BSOD en kan alleen maar rebooten.

-diverse videokaart drivers geprobeed
-chipset update uitgevoerd
-Bios flash uitgevoerd
-een sterke casefan geplaatst voor-onder in de kast
-een sterkere fan geplaatst in de voeding
-de GF2 64 Mb pro omgewisseld met een GF2 100/200 MX 32 Mb (waarvan ik weet dat ie goed is)
-ook bij die 2e kaart 2 verschillende drivers geprobeerd.
-ik heb een memtest op me geheugenbankje losgelaten voor 7 uur, geen errors
-ik heb CPU burn op "high priority" 15 min lang op me CPU losgelaten (gevolg: CPU temp steeg van 51 graden IDLE naar 64 graden onder 100% belasting na die 15 min. Hij crashte niet, geen BSOD of iets dergelijk. Ik kon gewoon met de muis het CPU burn programmatje weer uit zetten)
-Alles niet essentiele devices van de voeding los gekoppeld om de voeding minder te belasten
-Windows is btw pas 2 weken op deze pc geïnstalleerd

Zou het de temparatuur van het ram kunnen zijn?
Of TOCH de CPU

Ik heb in de bios gekeken om me CPU onder te clocken voor een tijdje maar de "CPU clock" staat nu op 133 en kan alleen maar hoger :(
Hoe kan ik me CPU onderclocken?

Zou het een compatability problem kenne zijn van het mobo ? (Soltek SL-75DRV5)
Hoe kan ik dit het makkelijktse na gaan?

Iemand nog sugesties?
B.v.b.d.

/edit De persoon met de winnende tip mag hier een slagroomtaart komen halen _/-\o_ _/-\o_

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe gaat 3D-Mark?
Loopt dat ook vast?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, na 3 keer liep hij vast :( het is dus volgens mij bij GPU intensieve applicaties/games

Verwijderd

ehm vraagje...liep hij ook vast met de geforce2 kaart in je pc?

en misschien een ideetje staat het voltage van je proc wel goed niet te hoog ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
De geteste kaarten in dit systeem zijn allebei geforce 2 kaarten.
Ik heb in de bios bij frequency and voltage control gekeken naar de core voltage, die stond op default. Ik heb hem maar op 1,750V gezet. Dat is als ik het goed heb AMD recommanded.

Verwijderd

Topicstarter
kan ik een memmory module in een willekeurig slot zetten, of moet hij persé in het 1e slot?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:26
Geheugen kan in elk willekeurig slot.
Probeer eens een ander mobo en een andere cpu op beide mobo's. Ik denk dat je mobo het probleem is (AGP slot werkt misschien niet meer goed of de southbridge is f*cked up)
Probeer eens een PCI videokaart.

[ Voor 0% gewijzigd door NitroX infinity op 01-08-2002 13:28 . Reden: kreeg een idee ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

We hebben nu het bankje geheugen in een ander slot gedaan.
We moeten nu maar zien of games nu nog crashen.

Verwijderd

puur een te hoge cpu temp..
Als jij met cpu burn al 64graden krijgt...dan krijg je tegen de 70 graden met BurnK7 (meest heftige stress progje). CPU Burn stressed je cpu helemaal niet optimaal...

Dus als jij je koeling verbeterd...zal hij stabiel zijn..

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
wat voor 300watt voeding is het?
Kan best het probleem zijn, mijn systeem liep stabiel op mijn aopen 350watt tot ik hem zonodig moest vervangen voor een 500watt reutvoeding.. OMG...
Nog nooit zo snel een voeding uit een pc getrokken :P

Systeem Specs

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Met drunkfux eens, had ik met mijn machine ook, alleen anders om, halve pc de schuld gegeven, en alles was weg na vervangen no-name 300 watt door een antec...
(ook extra fans ingezet, nieuw geheugen gedaan, cpu geleend, videokaart gewisseld, niets hielp, todat ik die voeding eruit flikkerde en een goede in had gezet).

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

hmm... klinkt net zoals bij die kennis van me.

MSi KT3 Ultra / AMD Athlon 1800+ /512Mb DDR 333mhz en een
Geforce MX-400.

Crash ook in 3D-spellen. Temp cPU= lager dan 55c.

Zelf crashte mijn pc Gigabyte 7IX /Amd athlon K7 700mhz / 384 Sdram met een Vanta/lt ook in alle 3D-spellen. Temp cpu -44c.
Nu een Club-3D radeon 8500 Pro erin en hij draait als een zonnetje.

Misschien es testen met een NIET-GF2 kaart ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me geheugen module in een ander slot gezet. Zover ik nu getest heb werkt het nu probleemloos, in iig werkt het vele malen beter als voorheen ooit geweest is. Dus ik denk dat het probleem nu opgelost is :) alleen echt zeker weten doe ik het pas na enkele dagen testen.
Iig iedereen bedankt voor zijn moeite :)

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 01:27:
/edit De persoon met de winnende tip mag hier een slagroomtaart komen halen _/-\o_ _/-\o_
Hehe, slagroom taart voor jezelf :P
Can I have Some :9~ ?
Pagina: 1