Be fast .... Be furious....
Verwijderd
misschien met opstart floppies die je gemaakt heb bij de installatie (dit had ik niet gedaan)
ik denk dat je moet formateren (weet het bijna zeker) misschien dat iemand anders een oplossing weet dus wacht nog met het formateren
en stel je komt er niet in heb je nog een 2e hd? je kan er dan via dos wel op C: komen (moet wel fat32 zijn)
dan kan je files nog kopieren naar je andere hd
btw vraagje tussen door zeker gebeurd dit tijdens een error met opstarten schijfcontrole en gecanceld? want zo was het bij mij begonnen sindien laat ik hem wel schijfcontrolle doen en cancel ik hem niet meer
en t liefst zie ik formateren ook niet als optie..
kan ik van iemand die ook xp home edition draait een opstart disketten krijgen of zal dat niet gaan werken?
erg verwarrend, meestal staat er iets van "ongeldige systemdisk, haal hem eruit en druk enter" ofzo
zoek het probleem niet te ver van huis
9 van de 10 keer is het een nietbootable diskette
install xp ff opnieuw, als je een originele cd hebt boot hij daarvan zonder problemen
is dit nou een serieuse tip of een poging een " grappige" opmerking te maken?
Want ik heb die pc gewoon nodig en ook dingen die daar opstaan.. dus ben niet echt in de stemming voor "grappige" opmerkingen
Verwijderd
er moet toch een oplossing zijn voor dit probleem maar ik weet hetook niet heb precies dezelfde error gehad en kon ook geen oplossing vinden :(`(Bl4ckviper schreef op 01 augustus 2002 @ 01:38:
erm wat moet ik der uithalen als der nix inzit.. ken moeilijk me floppy drive der uitslopen ..
en als ik die recovery der in gooit wil die gelijk de boel gaan formateren en dat vind ik niet zo erug leuk...
Verwijderd
ik wou dat ik je kon helpen ik zou zeggen wacht nog ff voordat je actie gaat ondernemen formateren dusBl4ckviper schreef op 01 augustus 2002 @ 01:47:
ik heb wel een recovery cd van me pc maar geen orginele xp cd die zat nooit bij me pc ..
en als ik die recovery der in gooit wil die gelijk de boel gaan formateren en dat vind ik niet zo erug leuk...
wie weet kan morgen iemand je helpen
Verwijderd
Maar als jouw computer blijft hangen, en daarna is NTLDR weg, klinkt mij dat als een virus in de oren. Heb je wel een goede virusscanner geinstalled?
Formateren of opnieuw installen is nog helemaal niet nodig, dat wordt altijd veels te snel geroepen.
Verwijderd
http://www.breekpunt.nl/a...Artikel=353&art=Yes#NTLDRBl4ckviper schreef op 01 augustus 2002 @ 01:55:
Helaas niet genoeg nachtbrakers dat t probleem verhoplen kan worden ik gaat slapen en zie t morgen allemaal wel .. thnx iig
vind daar wel wat maar geen goeie oplossing en ze hebben het over multiboot
hier ook wat http://users.pandora.be/pietervh/windows/winxpbootdisk.html
ntldr hmm misschien kan ik morgen opstartdisk voor je maken en mailen maar gaat niet werken want ik heb XP pro USA weet niet of dat wat uitmaakt
Verwijderd
Zie 2 berichten naar bovenBl4ckviper schreef op 01 augustus 2002 @ 01:55:
Helaas niet genoeg nachtbrakers dat t probleem verhoplen kan worden ik gaat slapen en zie t morgen allemaal wel .. thnx iig
/edit: als jij nou ff een mailtje stuurt naar v.vanseumeren@tiscalinet.ch , dan stuur ik jou wel ff mijn NTLDR.
hehe, 2 zielen 1 gedachte (hierboven). Het maakt geen drol uit welke taal je hebt. De meeste core files zijn toch hetzelfde.
Verwijderd
ik denk dat die slimmerd al is gaan slapen btw heeft geen email in ze profileVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 01:57:
[...]
Zie 2 berichten naar boven![]()
/edit: als jij nou ff een mailtje stuurt naar v.vanseumeren@tiscalinet.ch , dan stuur ik jou wel ff mijn NTLDR.
edit maak veel typ fouten zeg ga zo ook maar me bedje opzoeken
thnx
Verwijderd
btw houd ons op de hoogte als het gelukt is in dit topic, want ben hier wel benieuwd naar mocht ik weer deze error ook terug krijgen.Bl4ckviper schreef op 01 augustus 2002 @ 02:04:
ben der nog .. hvanoosten@wanadoo.nl is me email..
thnx
alvast bedankt
Verwijderd
Dit moet gewoon werken ...ik heb het ook gehad en de NTLDR van de cdrom gepakt en idd via dos terug gezet ...komt geen format of herinstallatie aan te pasVerwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 01:55:
NTLDR (New Technoly Loader) is gewoon dé opstartfile van WinXp/2000. Er wordt ook in je MBR wegschreven dat hij deze moet pakken bij het booten. Pak gewoon van een andere XP/2000 comp ff NTLDR af, zet hem via DOS in C:\ en of je probleem is gefixt, of je bent iig een stap verder. Maakt niet uit of dit nou NTLDR van Win200, WinXP Home of WinXP proffesional is. NB: als je bij iemand anders zoekt naar NTLDR, moet je wel hidden files laten weergeven en ook de protected system files.
Maar als jouw computer blijft hangen, en daarna is NTLDR weg, klinkt mij dat als een virus in de oren. Heb je wel een goede virusscanner geinstalled?
Formateren of opnieuw installen is nog helemaal niet nodig, dat wordt altijd veels te snel geroepen.
\\
[XP] oude instelling terug krijgen
CD uit je drive halen ofzo?Bl4ckviper schreef op 01 augustus 2002 @ 01:24:
hij start op tot boot from atapi cd-rom en dan zegt hij iets van NTLDR ontbreekt: druk: CTRL+ALT+DEL om opnieuw op te starten en dat doe ik dus en hij zegt elke keer t zelfde ..
Je geeft ook de/een oplossing, maar laat ajb dat plaatje de volgende keer even weg. We hebben allemaal wel iets waar we geen ervaring mee hebbenYoG schreef op 01 augustus 2002 @ 13:11:
afbeelding
Probeer t volgende eens:
Als ie op A:\ staat type je
C: [enter]
copy a:\ntldr c: [enter]
Vanuit gegaan dat dat bestand op je floppy staat.
(Het is al gelukt dus een on-topic reactie ga ik niet geven
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Verwijderd
je bedoelt vanuit xp neem ik aan:JedaiNait schreef op 01 augustus 2002 @ 16:54:
Zoals je in dit topic kunt lezen heb ik hetzelfde probleem als Bl4ckviper. Daarom wilde ik NTLDR kopieëren naar mijn c-schijf. Dit werkt alleen niet omdat dat bestand een verborgen bestand is. Dit kan ik niet veranderen door rechterklikken --> eigenschappen. Hoe kan ik dit bestand dan toch kopieëren?
open explorer/verkenner ga naar Tools >> Folder Options >> View:
>> vink 'Show hidden files and folders' aan
>> ontvink 'Hide protected operating system files (Recommended)'
Ik bedoel vanuit win2k, maar ik begrijp wat je bedoelt. Helaas is dit niet voldoende. Nadat ik dat had uitgevinkt (en aangevinkt) bleef het bestand zelf een verborgen bestand. Ik kan hem dus wel zien, maar hij is toch verborgen. En verborgen bestanden kan ik niet kopieeren in dos (in dos zichtbaar maken met attrib.exe werkt ook niet, omdat het een systeembestand is).Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 17:14:
[...]
je bedoelt vanuit xp neem ik aan:
open explorer/verkenner ga naar Tools >> Folder Options >> View:
>> vink 'Show hidden files and folders' aan
>> ontvink 'Hide protected operating system files (Recommended)'
Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...
Thnx dat werkt inderdaad.Hielko schreef op 01 augustus 2002 @ 17:25:
Mischien dat attrib -r -h -s ntldr werkt, denk dat je na het kopieren wel weer attrib +r +h +s moet doen.
Zo weer een gelukkig persoon...
NTLDR sux..
Ow dus je ben der blijf mee met zoiets?? nou ik hoop voor je dat t nog vaker gebeurd dan als je der zo geluk mee ben...
Freelance tweaker
Zit je met NTFS op je Win XP machine? Zo ja dan moet je een diskette maken met NTFS drivers.Bl4ckviper schreef op 01 augustus 2002 @ 12:23:
okeej tis me gelukt om in dos te komen via een DOS opstart diskette die ik via me notebook gemaakt heb maar hij blijft hangen op A:/> en kan niet naar de c schijf
Verwijderd
Verwijderd
hoe bedoel je dit nu eikVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 11:03:
ik heb nu dus ook ntldr missing error ..en dat kwam doordat ik de de 2 schijven in een nieuwe pc gooide. het is trouwens w2k.
heb je 2 schijven met daarop win2k uit een pc gehaald en weer in een nieuwe pc gezet
Verwijderd
Verwijderd
Dat kun je fixen in de recovery console (als je de partitie NTFS is), als je de partitie FAT32 hebt gehouden kun je daar direct bij als je vanaf floppy boot.
In die boot.ini staan namelijk ook nog de verwijzingen naar die W2K installaties enzo.
Je schijf volgorde kan verandert zijn. Dan betekend dat WInXp ipv. Schijf2 nu schijf 1 is geworden omdat die andere schijven ertussenuit zijn gehaald.
In zo'n geval moet je altijd je boot.ini aanpassen. (via Edit.com of gewoon inlezen op een andere pc in notepad. Ook hier wel even de read-only vanaf halen als die erop staan.
Verwijderd
Kies niet de console repair optie! Want dan krijg je een soort DOS-prompt, alleen voor de kenners, maar gewoon nieuw install.
Dit moet je uiteraard niet doen, maar later krijg je in het menu NOG een optie om te repareren, win2000 kopieert dan automatisch alle systeembestanden die je nodig hebt naar de opstartschijf.
Wedden dat je systeem weer lekker draait?
Bedanken hoeft, geef maar gewoon geld.
Giro 4445090
Verwijderd
Filetje zal ook wel te downen zijn.....
Verwijderd
mwoa, ben al een zooitje pc's tegengekomen waar deze truck niet op werkte, omdat ie simpelweg geen vorige installatie kon vindenVerwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 15:43:
Het lijkt me gewoon het beste (geloof me, ik heb dit vaker gehad), als je opstart van de win2000 cd, win2000 zal zelf zien dat er al een win2000 opstaat, en geef je de gelegenheid om te repareren.
Verwijderd
ntldr
ntdetect.com
boot.ini
Let overigens wel dat boot.ini wordt uitgelezen door NTLDR en dus een onjuiste boot.ini nooit tot gevolg zal hebben dat ie NTLDR niet kan vinden.
Controleer m.b.v. FDISK o.i.d. welke partitie de actieve partitie is en check of daar de bestanden staan. Je kunt tijdelijk ook gebruik maken van een NT bootflop
Maak daarvoor een flop aan met daarop NTLDR, NTDETECT.COM en een boot.ini die een entry bevat om van de normale disk te booten (voor een 'gewone' installatie op de eerste partitie op de eerste HDD is dit multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP" )
Hoe kom je aan die diskette ik heb hetzelfde probleem, maar de C is helemaal NTFS dus ik kan niets laden of kopieeren daaro.Destn schreef op 02 augustus 2002 @ 10:01:
[...]
Zit je met NTFS op je Win XP machine? Zo ja dan moet je een diskette maken met NTFS drivers.
Bouw om die NTFS driver een bootdisk en ga dan kijken wat je kan redden.
Google results
Heb dus zelf even gezocht, en de driver die ik toen had gebruikt was deze. Tis alleen jammer dat de driver met read/write 299 dollar kost
Ik heb nog wat verder gezocht, en het lijkt wel alsof sysinternals de enige NTFS DOS driver hebben, wat ik dus echt zonde vind.
Verwijderd
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml
Verwijderd
Heb dus nu ook dit probleem, en de oplossing die op het forum het meest wordt aangedragen (als verder niks meer helpt) is de windows setup uit te voeren, en een nieuwe install op dezelfde plaats te doen.
Dit wilde ik dus ook doen, maar als ik dat bijna klaar ben met de voorbereiding krijg ik een melding dat ik met de install in dezelfde map zal zorgen voor een verlies van bestanden.
Hieronder valt volgens de setup niet alleen systeembestanden, maar ook bureaublad, favorieten, PROGRAMFILES :S:S, mijn documenten etc.
Ben je idd al deze bestanden kwijt?
GVD
Verwijderd
Je kunt dan de windows installatie kiezen. Meestal is dat nummer 1: C:\WINDOWS. Kies die door op de "1" knop te drukken en enter te geven.
Geef je administrator password
en ga aan de gang. Je kunt bijvoorbeeld "help" intikken, om te kijken wat je hier kan doen, maar veel cooler zijn commando's als "fixmbr" en "fixboot". Dat helpt in 9 van de 10 gevallen. Helpt zelfs eerder dan een ntldr transplantatie, aangezien de ntldr, net zoals HAL.DLL vrij machine specifiek is...
Verwijderd
Had een oplossing gevonden, moest vanaf mijn systeemherstel dos het bestand terug kopieren van de cdrom naar c:...
Start ik em weer opnieuw op, komt er ineens een dossmiley in beeld?
Komen er meer in beeld..allerlei kleuren..
Dat kan nooit goed zijn
Heb em gelijk vd router gehaald, en zit nu op de pc van me ouders beneden te typen..
Opzich is het wel vreemd..
Ik had vanmiddag de trail versie van diskkeeper (door veel GOT-leden geprezen) gedownload om mijn schijf goed te defragementeren.
Vervolgens gedraait, maar het viel me tegen, dus gedeinstalleerd via software lijstje.
Vervolgens heb ik (wilde een 3dmark test uitvoeren) mijn ti4200 OC' naar 298/599...via de tweak reg van coolbits op mijn allernieuwste NVIDIA drivers
Daar heeft hij ALTIJD perfect op gelopen..
Ook heb ik de netwerkverbinding toen verbroken, mijn 3dmark presteerdf daar nl beter mee.
Voordat ik ging testen heb ik mijn pc uitgezet en weer aan (betere prestatie 3dmark)
Toen kreeg ik dus die error..
Heb mijn pc daarna nog een aantal maal herstart (door vanalles te proberen met de instalcd van Win XP)
Beneden ben ik verder gaan zoeken.
Kwam toen de commands voor dos tegen om de files van de instalcd te kopieren naar c: (ben niet zo handig met dos).
Toen ik naarna de pc restartte kreeg ik die smilies...
Heb MCafee antivirus, maar al een tijdje er niet meer overheen getrokken (geloof niet zo in xtreme controle, wordt de pc langzamer van)
Zal wel ff zoeken in lijst met bekende virussen of dit ertussen staat..
Mss nieuw virus ontdekt?
Edit: Kan zoiets btw mijn hardware beschadigen? (Bios corrupt, Firmware currupt etc?)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 13:08 ]
Verwijderd
Goed gezocht hoor - maar op deze manier doorgaan in zo'n oud topic lijkt me geen goed idee op een of andere manier
Open even een geheel nieuw topic waarin je netjes aangeeft wat je probleem is, wat je niet lukt aan (o.a.) deze gevonden oplossingen, e.d.
Dit topic is gesloten.
![]()