Toon posts:

Ten einde raad met fsb @ Athlon XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een Athlon 1600+ met een msi k7t266 pro2 mobo.Ik heb de jumper op het mobo verzet en nu kan ik hem op 133mhz zetten.Maar als hij dan windows (XP) opstart blijft hij telkens hangen.Ik heb al geprobeer de CPU Voltage te verhogen tot 1.85, load high performance gedaan.Format heb ik geprobeerd.Maar na alles blijft hij nog steeds hangen.Heb ook koelpaster erop gesmeerd.
Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb koelpasta eronder zitten

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hij heeft een heel ander moederbord hoor :)

Op welk moment blijft je pc hangen? En zijn er nog foutmeldingen ofzoiets?

Verwijderd

Topicstarter
nee geen foutmeldingen en hij blijft hangen wanneer hij windows binnen wilt komen (veel belasting dus)

Verwijderd

als je laage fsb zet dan werkt die goed...en bij hooge niet he? wat is de cpu temo bij 100mhz? als dat zo een 50+ is dan moet je even ander cooler kopen. want dan word die bij 133 nog warmer en daar door heb je een probleem denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden!Eerst heb ik mijn BIOS geflashed naar de nieuwste versie.Vervolgens heb ik het voltage verhoogt en nu draait hij stabiel op 133mhz.Thx to all for helping :D

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
draait hij ook stabiel zonder voltage verhoging? want dat hoort wel zo natuurlijk....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Topicstarter
hij draaide 6uur stabiel todat ik de pc meer ging belasten en vervolgens bleef hij weer hangen.Het probleem is dus niet opgelost :(

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 11:56:
hij draaide 6uur stabiel todat ik de pc meer ging belasten en vervolgens bleef hij weer hangen.Het probleem is dus niet opgelost :(
Kijk eens wat de temp. van je cpu is. Dat kun je bekijken met Speedfan, MBM ed.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mbm en op 133mhz is de temp 58/42 ong.

Verwijderd

Topicstarter
ik had gister mijn geheugen getest met memtest 86 en hij vond 24 errors.Is dit teveel of acceptabel?

Verwijderd

elke error is teveel !

zet in de bios je geheugen eens op -33 mhz

mischien dat tie het dan beter doet.
maar officieel moet tie gewoon op 266mhz draaien natuurlijk.

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 12:01:
ik had gister mijn geheugen getest met memtest 86 en hij vond 24 errors.Is dit teveel of acceptabel?
Is dit bij 100FSB ook? Zo niet ligt het aan je geheugen dat de fsb van 133 niet trekt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ut zou aan mijn geheugen kunnen liggen dat ik de cpu nie op 133mhz kan laten draaien?

• Erik1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 12:10:
Dus ut zou aan mijn geheugen kunnen liggen dat ik de cpu nie op 133mhz kan laten draaien?
Ja, je moet wel PC2100 geheugen hebben geen PC1600, kijk dat eerst eens na...

Verwijderd

Topicstarter
Goeie tip ik zal es het geheugen op 100mhz gaan testen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb pc2100

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ja.

Zet je geheugen eens op 100 mhz en je bus op 133.

Elke error met memtest is gewoon teveel, ik kreeg 0 errors met cheapo geheugen op 155 mhz :)

weet je waar dit Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif knopje voor is?

Daar kun je je bericht mee wijzigen, hoef je niet elke keer een nieuw bericht te posten :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Erik1
  • Niet online
Test je geheugen dan eens op 100MHz FSB, krijg je dan geen errors dan ligt het aan je geheugen :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ga ik nu doen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het getest.Had bij 100mhz 0 errors en bij 133mhz 200 errors.Dus nieuw geheugen?

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 13:24:
Ik heb het getest.Had bij 100mhz 0 errors en bij 133mhz 200 errors.Dus nieuw geheugen?
Uit alles wat ik hier lees kan ik niets anders opmaken dan dat je geheugen (bijna) stuk is. (Garantie?)

Probeer ander geheugen. Crusial bijvoorbeeld?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]SkyKnife schreef op 02 augustus 2002 @ 13:31:
[...]

Uit alles wat ik hier lees kan ik niets anders opmaken dan dat je geheugen (bijna) stuk is. (Garantie?)

Heb geheugen in januari gekocht dus neem aan dat er nog garantie op zit.Maar hoe kan ut dat mijn pc stabiel draait op 100mhz en niet op 133mhz als geheugen kaput is?

• Erik1
  • Niet online
Maar hoe kan ut dat mijn pc stabiel draait op 100mhz en niet op 133mhz als geheugen kaput is? Het geheugen is niet "kaput" maar het wil de FSB van 133 niet meer trekken. Als het PC2100 is moet dat eigenlijk wel kunnen dus je geheugen is niet goed. Als je hiervoor op 100FSB hebt gedraaid merkte je daar niets van. Gewoon naar de winkel ermee of terugsturen in geval van een on-linewinkel :)

Verwijderd

Topicstarter
Vraag me ook af wat de betrouwbaarheid van het progje memtest86 is.Heb net de 2de pc getest en hij vond 12000 errors.Maar de pc draait gewoon goed

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
12000 errors en hij draait goed??

Dat programma memtest86 is toch echt wel betrouwbaar hoor.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
misschien heb je je geheugen settings te agressief staan? als je maar 2,5 cas geheugen hebt, en dat op 2 cas enzo hebt draaien is je systeem ook niet echt stabiel, wanneer je reepje dit echt niet aankan....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1