Toon posts:

waterkoeling ervaring

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben van plan om waterkoeling te halen die bij

www.xxlcases.nl en die van 369euro

maar een vriend van mij heeft ook zijn PC watergekoeld en zijn CPU wordt IDLE 52C of warmer

het moet toch kouder zijn??
maar ik wil ook waterkoeling voor mijn GeForce4 die wordt nogal heet! maar als die CPU daar al over de 50 wordt dan wil ik niet weten hoe mijn GeForce het red

en die hefboom constructie heeft iemand daar ervaring mee ik heb gehoord als je dat te strak aandraaid dat je core kapot gaat

alvast bedankt!

Verwijderd

Die kit is echt wel in orde: heb ongeveer hetzelfde met als verschil dat ik het model lager van koelblok gebruik en het model hoger van radiator met dual 120mm fans (die op 5.5v draaien ipv 12v).

Temps op een warme zomerdag:
CPU idle: 42°
MB: 28°
omgeving: 26°

CPU onder stress moet ik nog testen ...

Op mijn koelblok zit ook zo'n hefboomsysteem en dit installeerde zonder enig probleem. Maar als je echt niet weet wanneer vast vast is, dan kan je er misschien wel je core mee kapot krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
o oke maar hoe denk je dat dat met mijn GPU gaat dan ik weet niet precies hoe warm die wordt maar wel WARM!! moet ik eerst van pomp naar radiator naar GPU gaan of naar de CPU en dan naar de GPU???

enne voel je het ook als die hefboom vastzit???

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Als je logische nadenkt dan maakt het niet uit wat de richting van het water zit, het water t word toch wel warm.

En ik heb die set ook gekocht maar heb de iets duurdere radiator (single)
mijn temps

core idle is 40 stressed 43
kast 30
kamer temp van 25

En je merkt het wel wanneer die heftboom vast zit werkt heel simpel.(vast== vast)
hd koeler is alleen vreemd systeem maar dat merk je wel

Specs

Verwijderd

Topicstarter
mmm ja dan is het goed maar wat voorn water doen jullie er in ik was aan het denken aan gedestileerd water met watterwetter

• venomous
Waterwetter kan ik heb nu dat spul van klax anti corrasie zal wel zelfde als waterwetter zijn + gestilleerd water plus een klein beetje dreft

Specs

Verwijderd

Topicstarter
dreft?? waarom dreft er in???

• venomous
breekt de oppervlakte spanning.

Kweenie of je dit hebt gezien

http://www17.tomshardware.com/howto/02q3/020701/index.html

maar ik ga nu maar eens slapen moet morgen weer werken.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
en wat bedoel je daarmee sorry :S maar ik denk vraag maar es dan weet ik wat ik moet doen

Verwijderd

Topicstarter
ja en ik wou mijn northbride ook nog waterkoelen maar mijn koelblok is erop vasgeplakt dikke zeik

• venomous
Zorgt voor een betere stroming van het water.
North bridge zou ik niet doen kost alleen meer geld en heeft geen echte toevoeging.
maar nu is het echt genoeg voor vandaag.

Specs

Verwijderd

Venomous, welke fan heb je op de radiator staan en op hoeveel volt of rpm draait ie? En welke processor hangt eronder?

• venomous
Enermax 120mm 1500 tot 2300 rpm instelbaar ik heb hem meestal op 2300

xp1800+
soltek drv2 mobo
512 ddr
Asus V7700 TI 64mb

Specs

Verwijderd

www.waterkoeling.nl << hier staat alles duidelijk uitgelegd.

Verwijderd

Ik zou gewoon eens goed kijken naar losse onderdelen. Voor dat geld heb ik een setup staan met bong koeler, EHEIM 1250 pomp en swiftech blok. Koelt idle tot 1 graad onder de omg temp (Zonder waterblok tot 6 graden onder omg temp). Met bijna 100W belasting toch nog onder de 15C boven omg temp.
Pagina: 1