Hoe herken in Maxtor Liquid Bearing

Pagina: 1
Acties:

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:30
Ik heb zojuist een nieuwe HDD ingebouwd, welke ik heb verkregen uit een RMA afhandeling. Mijn oude 5T040H4 was kapot, en nu heb ik er een 740X-6L voor terug gekregen.

Is dit nu een Liquid Bearing? Hij is wel iets kleiner zag ik: 38 tov 39 GB. Gelukkig had het geen problemen met kopieren.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 17:13
Misschien verstandig om je signature aan te passen ? Die veiling voor die SL45i van je is reeds op 3 juni afgelopen ... :?

Oh ja, die Maxtor D-740X-6L drive heeft dus GEEN liquid bearings.

-

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik dacht dat die L op 't eidnde stond voor liquid...

edit: blijkbaar niet dus?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ja, die L staat voor liquid voor zover ik weet, heb er hier 3 liggen, allemaal met L :)

Verwijderd

Het gaat niet om de L in 6L, maar om laatste L in 6L080L4

Verwijderd

L= Liquid bearing :-)

Wat is de techniek er eigenlijk achter? Maxtor site zegt er voor de rest weinig over. Het enige waar zij mee komen is "Low noise" geblaat, wat wel mee schijnt te vallen volgens vele liquid bearing bezitters.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 00:33:
Het gaat niet om de L in 6L, maar om laatste L in 6L080L4
Klopt, bij de ball bearing staat er voor de 4 een J
En ze zijn stiller en ze maken geen "ploink" geluidjes wat bij mij niet erg kwalitatief hoogstaand over kwam, maar ja het zijn Quantums.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 19:15
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 01:17:
[...]

Klopt, bij de ball bearing staat er voor de 4 een J
En ze zijn stiller en ze maken geen "ploink" geluidjes wat bij mij niet erg kwalitatief hoogstaand over kwam, maar ja het zijn Quantums.
Maxtor heeft Quantum overgenomen, maar ik weet niet of ze de technologie van Quantem hebben gebruikt :).

Maar ben ik nou de enigste ter wereld, die het handig vindt als zijn hd wat rattelt :?

Verwijderd

ploink geluidje ?? bedoel je als ie uitgaat ofzo ??

dat vind ik zo erg nog niet, dat gekraak telkens als je wat laad ofzo... :) ;)

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:12
dit was de eerste schijf van MAxtor met Quantum techniek geloof ik.

Verwijderd

Lijkt ook op een Quantum hdd.

Verwijderd

Termi schreef op 01 augustus 2002 @ 03:01:
[...]

Maxtor heeft Quantum overgenomen, maar ik weet niet of ze de technologie van Quantem hebben gebruikt :).

Maar ben ik nou de enigste ter wereld, die het handig vindt als zijn hd wat rattelt :?
Als je met AMSET gaat stoeien (settings veranderen) zie je dat het een Quantum schijf is. Er staat gewoon Quantum en geen Maxtor.

Ik vind het inderdaad ook handig als de schijf wat ratelt. Weet je tenminste wat er gebeurt.

'Ploink' deed mijn eerste 740 60 gb. Moeilijk uit te leggen dat geluid. De 2 40 gb liquid bearings die ik nu heb doen het in ieder geval niet.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Hier stond onzin, teveel (b) ;)

(ps henk moet terug)
Pagina: 1