Toon posts:

Harddisk + magneet =....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel... je legt een magneet op een HD dan zou hij volgens de geruchten gewist zijn, maar is dat ook zo bij de nieuwste HD's en met een klein magneetje ? :)

kan er verder niet veel over vinden (search werkt niet) en wil het ook niet uitproberen, dus ga er vanuit dat 1 van jullie het wel weet eigenlijk ;)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Waarschijnlijk niet. Je hebt een redelijk sterke magneet nodig om dataverlies te berokkenen aan een harde schijf. :)

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-03 21:45

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

denk niet dat je dat met een klein magneetje voor elkaar krijgt. Als hij iets groter is krijg je mischien corrupted data. Maar om hem helemaal leeg te krijgen moet je denk ik een vrij grote magnetische spoel om je HD aanbrengen

Verwijderd

Topicstarter
Euh...

het zo:

mijn 13GB IBM is zojuist overleden ;(

en ik moet hem dus opsturen, alleen kan ik hem dus niet formateren omdat de PC hem niet eens meer "pakt",

er staat nogal wat vertrouwelijke info op en dat wil ik liever niet naar IBM zien gaan....

iemand een ideetje ? :)

Verwijderd

Heb ooit eens een half defecte schijf omgeruild en moest de 'verrotte' schijf wissen ivm. bedrijf documenten etc.
Toen maar ffies de kap eraf gehaald, doek erover en met een speakermagneet (grote >:) ) een paar minuten erover heen gecirkeld.

Me baas was iig zeker/blij dat het rma bedrijfje geen data meer zou kunnen vinden. :P

Verwijderd

elektromagneetje van zo`n 300 watt aan vermogen doet wel wonderen >:)

• supakeen
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 00:23:
Heb ooit eens een half defecte schijf omgeruild en moest de 'verrotte' schijf wissen ivm. bedrijf documenten etc.
Toen maar ffies de kap eraf gehaald, doek erover en met een speakermagneet (grote >:) ) een paar minuten erover heen gecirkeld.

Me baas was iig zeker/blij dat het rma bedrijfje geen data meer zou kunnen vinden. :P
Je hebt nu dus gewoon kans gehad dat de helft erop is blijven staan ;)
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 00:23:
Euh...

het zo:

mijn 13GB IBM is zojuist overleden ;(

en ik moet hem dus opsturen, alleen kan ik hem dus niet formateren omdat de PC hem niet eens meer "pakt",

er staat nogal wat vertrouwelijke info op en dat wil ik liever niet naar IBM zien gaan....

iemand een ideetje ? :)
IBM checked echt niet jouw files hoor :)

• Expander
  • Niet online
kap openmaken gaat niet werken met garantie

Expanding the inexpandable

Verwijderd

als je de HDD open molt vervalt je garantie toch ? :D

Verwijderd

Topicstarter
zmn schreef op 01 augustus 2002 @ 00:24:

IBM checked echt niet jouw files hoor :)
Ze "repareren" hem en verkopen hem dan door, toch ?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik zou er gewoon 'n grote spoel omheen draaien (lekker dik draad, windinkje of 1000), en daar dan flink wat amperes doorheenjagen :D

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• supakeen
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 00:27:
[...]
Ze "repareren" hem en verkopen hem dan door, toch ?
Als ze dat al doen dan formatten ze dat ding eerst grondig en ik denk dan ook wel low-level. Maar kunnen ze hem niet repareren en dan terug sturen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Flat© schreef op 01 augustus 2002 @ 00:29:
ik zou er gewoon 'n grote spoel omheen draaien (lekker dik draad, windinkje of 1000), en daar dan flink wat amperes doorheenjagen :D
Dat heb ik niet ;(

kan je die ergens kopen ? :)

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

gheh. daar gaat alweer een ibm schijfje.... :)

traktor scratch!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 00:30:
[...]
Dat heb ik niet ;(

computer voeding levert wel wat amperes >:)

Verwijderd

Topicstarter
Erikie schreef op 01 augustus 2002 @ 00:30:
gheh. daar gaat alweer een ibm schijfje.... :)
Ja dit is al de 2'e 13GB geloof ik en 3'e IBM schijf die er van mij sterft, begin het aardig zat te worden hoor...

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 00:30:
[...]
Dat heb ik niet ;(

je hebt toch wel ergens 'n rol draad liggen? en dan nog ergens 'n flink voedingskastje vandaanhalen... je zit zeker niet meer o pschool hè?"want daar hebben ze dat soort supl altijd wel

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Flat© schreef op 01 augustus 2002 @ 00:36:

je hebt toch wel ergens 'n rol draad liggen?
Nee ;(
Flat© schreef op 01 augustus 2002 @ 00:36:

je zit zeker niet meer o pschool hè?"want daar hebben ze dat soort supl altijd wel
Ook helaas niet, nee.

misschien moet ik maar wat anders bedenken...

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Een paar seconde in de magnetron :? hihi

Be Stronger Than Your Excuses

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 11:47
ROFL, ik denk dat dat eerste id beter was. Gewoon wat draad halen en om je hdd heen winden en daar gewoon een dikke stroom op zetten. :D

• Xandrios
  • Laatst online: 20:06
Novah schreef op 01 augustus 2002 @ 02:32:
ROFL, ik denk dat dat eerste id beter was. Gewoon wat draad halen en om je hdd heen winden en daar gewoon een dikke stroom op zetten. :D
dan verneuk je echt wel heeel wat meer dan alleen data....

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40
Ik zou zeggen , neem een sterke magneet en ga spelen >:).

Verwijderd

Moet dat ding niet naar Ierland? Die gaan zich er echt niet zorgen om maken wat er op staat hoor.

Trouwens, heb je enig idee wat data recovery op een kapotte HD kost ? D'r moet nogal iets ergs op staan als je denkt echt reden tot zorg te hebben. En dat ze er daar lucht van hebben.

Wat heb je gedaan, radio actieve onderbroeken aan de Paus verkocht en de correspondentie op die HD gezet ????
;)

Nah, stuur gewoon op, of gooi dat barrel weg en koop voor 80 Euro een 40 GB Western Digital schijf. Leef eens met stijl. O-)

Verwijderd

Je hebt bulk erasers voor banden, gewoon een dik blok electromagneet. Als je daar even een HD op legt zal het ook wel einde data zijn. Informeer eens bij een goede HIFI zaak.
Pagina: 1