Toon posts:

[PHP] files worden niet als php geopend

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het herstellen van een site. De server ondersteund php, maar via de browser worden de meeste php files niet als php geopend, ik krijg dan een download optie. Andere php's doen het wel.

Probleem is dat ik geen commando's kan uitvoeren omdat de server niet via SSH benaderbaar is, alleen FTP. Mijn kennis is daar nogal beperkt. Wie weet hoe ik die php's aan het werk kan krijgen?

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
dit moet bij de webserver ingesteld worden, de serversoftware moet weten welke bestanden geparsed moeten worden, en ziet dit aan de hand van de extensie. meestal is dat .php of .php3, probeer een van die twee eens als je dat neit gedaan hebt. werkt dat niet, kun je naar mijn mening niets beginnen, tenzij je via het .htacces bestand iets in kan stellen, hierover is via google genoeg te vinden

Verwijderd

Hebben beide bestanden dezelfde extentie? Ik bedoel dus de bestanden die het wél doen de en bestanden die het niet doen.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Wat voor webserver is het? Apache?

Zet dan deze in je httpd.conf:
code:
1
   AddType application/x-httpd-php .php

Maar ik lees net dat je geen ssh hebt :( dan gaat het je waarschijnlijk niet lukken :(

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij welke provder zit je ? Ik weet dat bij vuurwerk je daar iets aparts voor moet doen telkens.

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 22:35
Stuur een e-mail naar je server en zeg dat hij bij jouw server de MIME types moet aanpassen, dan worden ze wel ondersteunt, ik had hetzelfde probleem met mijn servers en toen ik dat bij iedereeen had aangepast was het goed...

Mzzls CerielTjuh

Verwijderd

de addtype zou je ook in de .htaccess moeten kunnen zetten, ik heb het niet getest...
zie ook Apache Directives

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een info.php geplaatst met een phpinfo commanootje erin. Die opent ie wel maar de pagina blijft leeg. Die pakt ie dus blijkbaar wel. De provider is trouwens Sitebytes. Ook .php3 wil niet pakken. Ik heb een mail gestuurd maar nog geen antwoord gehad.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

geen P&W probleem
dit moet gewoon door je hoster gedaan worden

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.