Toon posts:

MAC address veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik in Windows 2000 Mijn MAC address veranderen ?
Bij de meeste kaarten is dat ingebakken, maar kent er iemand een netwerkkaart waarbij deze softwarematig is in te stellen? of misschien via een flash... Heb gehoord dat dit bij sommige netwerkkaarten aanpasbaar zou kunnen zijn via regedit.exe... maar mijn zoektocht heeft niet veel uitgehaald. Dit truckje zou vrij handig zijn om makkelijk te wisselen van pc bij telenet.

Verwijderd

deze gaat binnen een paar uur naar dev/0 of naar de noobs afdeling.
Ik (ik denk dat ik spreek voor we) heb(ben) geen zin om een serieus antwoord te geven.

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Inderdaad. Denk es wat voor puinhopen je zou krijgen als je je MAC kan wijzigen. En als dat al zou kunnen kan dat al zeker niet met regedit. Het mac adres staat in je netwerkkaart en niet in je register die op de hardeschijf staat.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:01
je kan je MAC adres veranderen ja, kan iig redelijk simpel onder linux maar kan niet direct onder win2k, moeje ff een progje opzoeken. moeje wel bij iedere reboot veranderen of kan ook permanent als het in de eeprom van je netwerkkaart staat.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Staat in de FAQ van Network Troubleshooting.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Is afhankelijk van je merk/type netwerkkaart. Bij de extreem goedkope kaarten uit verweggistan, kan het vaak wel.

Je hebt waarschijnlijk een ISP (kabel/adsl) die naar je MAC adres kijkt, en dat kan je niet wijzigen ? Ga dan ook eens op zoek naar een router, bij diverse modellen is het MAC adres instelbaar.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT met slot

- Search/google
- FAQ werk

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.