Mijn cpu wordt te warm naar mijn mening, ik heb een nieuwe PC gekocht met een speciale cooler en een speciale kast om net dit soort problemen tegen te gaan.
Nu wil ik gaan kijken of de airflow wel juist is in mijn kast, maar wat is de juiste airflow?
Ik gebruik de volgende config:
Athlon 2200XP op een A7V333-raid
Zalman CNPS5100 CU silent cpu cooler(volgens verkoper zou deze goed zijn voor de 2200, de 2200 zou al minder warm worden als de 2100, cooler snelheid staat max)
Coolermaster ALU behuizing met altra-quit voeding.
In deze behuizing zitten STANDAARD al 2 fans extra in, 1 aan de bovenzijde en 1 net onder de voeding aan de achterzijde. Beide fans zijn NIET regelbaar.
Wat is nu de JUISTE airflow, welke ventilator moet nu naar binnen blazen en welke naar buiten?
Nu blazen beide extra fans naar buiten.
Gaarne adviezen....
Nu wil ik gaan kijken of de airflow wel juist is in mijn kast, maar wat is de juiste airflow?
Ik gebruik de volgende config:
Athlon 2200XP op een A7V333-raid
Zalman CNPS5100 CU silent cpu cooler(volgens verkoper zou deze goed zijn voor de 2200, de 2200 zou al minder warm worden als de 2100, cooler snelheid staat max)
Coolermaster ALU behuizing met altra-quit voeding.
In deze behuizing zitten STANDAARD al 2 fans extra in, 1 aan de bovenzijde en 1 net onder de voeding aan de achterzijde. Beide fans zijn NIET regelbaar.
Wat is nu de JUISTE airflow, welke ventilator moet nu naar binnen blazen en welke naar buiten?
Nu blazen beide extra fans naar buiten.
Gaarne adviezen....