Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus binnenkort een nieuw mobieltje aanschaffen. Mijn huidige Nokia 6210 gaat na bijna 2 jaar trouwe dienst terug naar de baas. Mijn interesse viel op de Sony CMD-J70. Mocht je ervaringen hiermee hebben in de vorm van menugebruik, etc, deel ze dan, ik zou het op prijs stellen. Tevens of er een bureaulader standaard wordt meegeleverd, want ook dit staat nergens aangegeven op de sites van Sony.

De vraag is min of meer, zijn er carkits verkrijgbaar voor deze telefoon? Het enige wat ik kon vinden was een houder voor in de auto, en daarbij moet je dan een losse carkit unit kopen. Nadeel hiervan is dat deze in je sigarettenaansteker moet worden geplugged, en daarmee ben ik niet zo blij.

Iemand ervaring?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Geen idee of er specifieke carkits zijn.

Ervaringen: Ik heb dit mobieltje ook. Lekker lange stand-by tijd, mooie menu's en geluiden.
Jammer vind ik dat het (bijna) onmogelijk is om makkelijk nieuwe beltonen/ringtones/iconen in de telefoon te zetten. Je kunt eigen ringtones opnemen, dmv de microfoon, maar dat is het ook. Bovendien is de vibratiestand niet krachtig, maar is het gewoon het speakertje wat een beetje bromt.

edit:
Achtergronden zijn ook beperkt

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 12:10

Tim Schuhmacher

abasios

Ik deel de meningen van Compubiter hierboven wel, alleen dat je geen nieuwe beltonen etc kan maken / downloaden vind ik niet een (groot) nadeel.
Het zijn trouwens van due polyfonische (wat het ook moge weze) belsignalen. Tril functie is idd niet veel.

• dreamscape
  • Laatst online: 06-03 11:53
Even gecheckt op sony-ericsson.com:
Er is geen originele carkit, inderdaad alleen het sigaretten-aansteker-model.
Deze dus:
http://www.sonyericsson.c...S1&B=ie&PID=9823&LM=PSM_V

Op zich zijn die makkelijk te modden naar een (bijna) normale carkit. Alleen heb je dan geen radio-mute. Je kunt 'm makkelijk ergens onder je dashboard verstoppen. 12v is ook wel ergens achter je dashboard te vinden. Als je op zoek bent naar een normale carkit ben je neem ik aan niet bang om in je auto te knutselen...

Plak-antenne op de achterruit er bij en klaar is Gordijnstok.

* dreamscape heeft op die manier zo'n sigi-aansteker carkit van Siemens gemod naar een normale carkit...

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Alleen ken ik de sigarettenaansteker carkits als bijzonder brakke kwaliteit. Slechte versterker, slechte speaker en aangezien die kit op de sonyerricson er nou niet bepaald uitziet als een hoogkwalitatieve Nokia cark-91, en mij persoonlijk wat klein aandoet, vraag ik me dus af in hoeverre deze carkit knutselset bruikbaar is. Je moet gewoon zonder al te veel moeite en kwaliteitsverlies een telefoongesprek kunnen voeren.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:37

Kettrick

Rantmeister!

Ik wacht ook nog steeds op een goede carkit voor deze telefoon :(

Verder ben ik er uitermate tevreden mee, menu's zijn prima te gebruiken (beter als die van nokia imho). Geintjes als beltonen, plaatjes en achtergronden kan ik je weinig over vertellen, die zooi gebruik ik nooit :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam dus zojuist via google dit tegen :) Klinkt errug interessant moet ik zeggen.
http://www.gsmania.nl/o2actie_carkit.htm

Zeker ook omdat deze carkit als uitstekend wordt bestempeld. Die 12v connector vervang ik wel door een vaste aansluiting met de soldeerbout op de 12v ISO connector van de autoradio, zodat de unit ook uitgaat als de radio uit gaat.

Nog een vraagje, bij de vroegere Sony's zat standaard een bureaulader erbij, is dat bij deze telefoon ook het geval? :)

• dreamscape
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 14:14:
Alleen ken ik de sigarettenaansteker carkits als bijzonder brakke kwaliteit. Slechte versterker, slechte speaker en aangezien die kit op de sonyerricson er nou niet bepaald uitziet als een hoogkwalitatieve Nokia cark-91, en mij persoonlijk wat klein aandoet, vraag ik me dus af in hoeverre deze carkit knutselset bruikbaar is. Je moet gewoon zonder al te veel moeite en kwaliteitsverlies een telefoongesprek kunnen voeren.
Heb je het nu over die CCM-sigarettenaansteker carkits of echt merkspul? CCM is troep, maar mijn Siemens doet namelijk niet onder voor een normale carkit, behalve dan dat er geen antenne bij zit.

Ik ga 'm dit weekend zo ombouwen dat hij ook niet z'n eigen speaker gebruikt, maar op één van de speakers van de radio kan werken.
Zeker weten dat er dan echt bijna geen verschil meer is.

Verwijderd

Topicstarter
dreamscape schreef op 01 augustus 2002 @ 14:33:
[...]

Heb je het nu over die CCM-sigarettenaansteker carkits of echt merkspul? CCM is troep, maar mijn Siemens doet namelijk niet onder voor een normale carkit, behalve dan dat er geen antenne bij zit.

Ik ga 'm dit weekend zo ombouwen dat hij ook niet z'n eigen speaker gebruikt, maar op één van de speakers van de radio kan werken.
Zeker weten dat er dan echt bijna geen verschil meer is.
Nee ik bedoel echt die carkits die niet door de gsm fabrikant zelf zijn gemaakt, en welke altijd via de sigarettenaansteker aangesloten worden. :)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:37

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 14:28:
Nog een vraagje, bij de vroegere Sony's zat standaard een bureaulader erbij, is dat bij deze telefoon ook het geval? :)
Nee, helaas niet :{

• dreamscape
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 14:47:
[...]

Nee ik bedoel echt die carkits die niet door de gsm fabrikant zelf zijn gemaakt, en welke altijd via de sigarettenaansteker aangesloten worden. :)
Daarvan ken ik dus alleen de Siemens-versie. Deze is prima.
Qua geluidskwaliteit haalt hij 't niet bij mijn Dolby Digital set, maar ik (en de mensen die ik bel) hebben nooit te klagen over de kwaliteit. Ook als ik 140 rijd in m'n oude rammeldiesel.

Maar volgens mij kunnen we zo in een enorme welles-nietes discussie verzanden.
Probeer dat Sony ding gewoon eens uit, misschien is hij niet zo slecht als je denkt...

Verwijderd

moved GT >> IT

CDD-J70 is zeker een fijn telefoontje, je hoort alleen veel klachten dat de trilfunctie niet goed genoeg is. Ik zat zelf ook naar deze telefoon te kijken en ben uiteindelijk voor een Ericsson T65 gegaan. Alleen ben ik er pas achtergekomen dat assecoires voor Ericisson gruwelijk duur zijn, ik weet niet precies hoe dat met Sony zit. Maar nu ze samen zijn kan dat wel eens een wat minder leuk grapje worden.
Kijk dus niet naar de aanschafprijs van de telefoon maar ook naar wat assecoires kosten. Dan is een Siemens S45 misschien ook wel wat (alleen overgang van Nokia-> Siemens is wat minder als je nokia gewend bent :) )

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 08:26

jep

Ik vind 'm prima, trilfunctie ook. Enige mega-brakke is de SMS functie die een beetje boel buggy is :{. Kan ook in mijn firmware versie zitten natuurlijk..

Verwijderd

ik heb hem zelf ook
vind het gruwelijk fijn alleen klikt mijn scrollwieltje neit meer maar meot ik hem hard indowuen

beltonen enso kan makkelijjk gewoon goede DATAkabel aanschaffen (kost wat mar dan heb je wat)

ik zou hem kopen ik vind hem erg fijn

Verwijderd

een buggy sms-functie
vind hem juist fijn werken misschien heb ej de oude softwareversie daarvan is nml bekend dat de sms functie brak is

gewoon laten updaten dus

Verwijderd

er is wel degelijk een carkit te koop voor de Sony J70... deze is ook origineel van Sony... Hij is geschikt voor de Sony CMD-J5, Sony CMD-J7, Sony CMD-J70 en Sony CMD-Z7. Hij kost 145,00 euro...

Verwijderd

das evenveel als da ding zelf met ben prepay (ikke heb nu eventjes abbo in de vakantie overgenomen voor pa's werk en betaald de rekeningen van deze 2maanden dat ik bel en na vakantie krijgt hij abbo terug)

Verwijderd

ja, ik vind het ook erg duur, maar Sony verkoopt sowieso heel weinig originele accessoires voor hun telefoontjes. het is altijd al heel standaad geweest: carkit, autolader, headset, accu en tasje. Daar blijft het wel bij... Aangezien ze weinig produceren heb je dus ook automtischhogere kosten en dat wordt weer allemaal op de consument verhaalt.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 08:26

jep

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 17:22:
een buggy sms-functie
vind hem juist fijn werken misschien heb ej de oude softwareversie daarvan is nml bekend dat de sms functie brak is

gewoon laten updaten dus
Bij bel-company ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 17:37:
er is wel degelijk een carkit te koop voor de Sony J70... deze is ook origineel van Sony... Hij is geschikt voor de Sony CMD-J5, Sony CMD-J7, Sony CMD-J70 en Sony CMD-Z7. Hij kost 145,00 euro...
Ow? Dat klinkt goed, heb je toevallig meer informatie, want bij Sony zelf staat deze niet in de lijst van accessoires :{

Verder, voordat ik de jongens in de telefoonwinkel ga lastigvallen nog wel een vraag, aangezien ik dit belangrijk vind op een GSM.

1) Is het telefoonboek direct te bereiken met 1 toets ipv door hele menus te draaien?
2) Hoe is de standbytijd, een vorige Sony die ik had, was na 1 dag al leeg omdat deze niet goed functioneerde met de NL gsm-masten (ja idd vaag verhaal)
3) Bevat de telefoon algemeen professionele ringtones, de standaard telefoon geluiden? Bij een klant de hele 9de Symphony horen als ringtone staat ook zo knullig.
4) Is de telefoon snel op een stil/vergadering stand te zetten?

:) :P

Ik zit alleen nog te twijfelen tussen zijn paarse tegenhanger, de CMD-J7. De kleur is wel lekker fris en jong, maar ik vraag me af of je daar op den duur niet aan gaat ergeren tov de profi silverlook uitstraling van de CMD-J70.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:35:
[...]

Ow? Dat klinkt goed, heb je toevallig meer informatie, want bij Sony zelf staat deze niet in de lijst van accessoires :{

Verder, voordat ik de jongens in de telefoonwinkel ga lastigvallen nog wel een vraag, aangezien ik dit belangrijk vind op een GSM.

1) Is het telefoonboek direct te bereiken met 1 toets ipv door hele menus te draaien?
wieltje keer op en neer draaien en je zit erin kunt gelijk op de toets met letter rammen om naar desbetreffende letter te gaan (alleen eerste letter niet 2 eerste letters van naam want dan meot je wel het zoek menu hebben)
2) Hoe is de standbytijd, een vorige Sony die ik had, was na 1 dag al leeg omdat deze niet goed functioneerde met de NL gsm-masten (ja idd vaag verhaal) 300uur maar dan wel eerst accu helemaal leeg helemaal vol helemaal leeg helemaal vol en dan pas gaan laden tussendoor
3) Bevat de telefoon algemeen professionele ringtones, de standaard telefoon geluiden? Bij een klant de hele 9de Symphony horen als ringtone staat ook zo knullig.[redelijk wat leuke toontjes ook gewone zakelijke toontjes en maar een paar kiddy toontjes[/b]
4) Is de telefoon snel op een stil/vergadering stand te zetten? even groene foon knopje inhouen komen er 4 standen onder in beeld kun je met scrollwieltje naar stand draaien en automatisch knipperd die dan en heb je hem als je op het yes knopje duwt staat de selctie gelijk op je vorige stand (dus als je altijd tussen geluid vol aan/stil switch hoef je neit te scrolln alleen ff yes knop inhouden

:) :P

Ik zit alleen nog te twijfelen tussen zijn paarse tegenhanger, de CMD-J7. De kleur is wel lekker fris en jong, maar ik vraag me af of je daar op den duur niet aan gaat ergeren tov de profi silverlook uitstraling van de CMD-J70.
zijn softwarematig precies hetzelfde maar ik vind hem zelf beetje vrouwelijk/kiddy uiterlijk hebben niet erg goed overkomend bij klanten bv. waar je het net over had

nog meer vagen dan zet ze maar hier neer en beantwoord ik wel

Verwijderd

Topicstarter
Die accu; ik zag dat je het over leegladen had etc.. :) Maar zit er dan geen lithium accu in waar dat dus normaal niet bij uitmaakt :? :)
Pagina: 1