RAID A7V333 boot niet met XP????

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• gijoe666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07-2025
Heren en DAmes

A7v333, mooi bordje met xp1800+ en 512mb ddr, 2x40gb maxtor en RAID

RAID geconfigureerd als Stripe, Windows xp geinstaleerd, met F6 de benodigde drivers toegevoegd..
Rebooten, en ja hoor.. fout 0x000007b, inaccesible boot device...

Ik heb precies hetzelfde gehad bij een abit BP6, maar ja dan plugde je de ide kabel van de highpoint controler naar de pri-ide controller en voila..
Je instaleerde dan de drivers onder b.v. XP..
deed de computer uit, verwisselde de kabel enz.. dat werkte in ieder geval!

Hetzelfde nu natuurlijk niet :(

Iemand een idee :X

Verwijderd

OP F6 drukken als je Windows XP setup start, dan even wachten.
Op het moment dat ie vraagt om drivers gooi je even een flop erin met de RAID-drivers en klaar is kees.

PS.
Bij de A7V333 zit er geen flop bij met de drivers voor XP, deze moet je even uit de dir drivers/promise/...276 halen, alleen de dir WinXP kopieren en de andere files die in de 276 dir staan

• gijoe666
heb ik gedaan.. als die dan de setup afrond loopt die vrolijk door de bios en als die dan XP wilt op starten hangt die met het bovengenoemde blauwe scherm

• gijoe666
iemand?

• gijoe666
Is al opgelost... gewoon eigenwijs nog een keer setup-en en dan pakt die hem wel!

in ieder geval bedankt...

Ingmar

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem,

alleen dan met een Sillicon Image 3112 SATA controller.
Als ik windows xp op de hierop aangesloten Maxtor DiamondMax10 200 GB installeer, dan hangt bij de 1e keer opnieuw opstarten tijdens setup.

Ik gebruik dan de geslipstreamde "Windows Xp Pro Sp2 2006 01 02 Dvd Torrent" omdat deze de SI3112 ondersteund. Alles gaat goed totdat de setup opnieuw opstart: 0x000007b, inaccesible boot device.

Als ik die winXP DVD echter gebruik om windows XP op de standaard IDE hardeschijf te installeren, dan gaat t wel goed.

Enig idee hoe dit komt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=windows xp inaccessible_boot_device]
[google=windows xp inaccessible_boot_device site:microsoft.com]

Neem dit eerst eens door en probeer het ook eens met een gewone XP CD en de drivers op een floppy. Verder verzoek ik je om geen oude topics uit de sloot te halen, maar dat je gewoon netjes een nieuw topic start voor elk op zichzelf staand probleem ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.