Toon posts:

[w2k] veel dns queries door router ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
simpel windows 2000 netwerkje met pc's die voor http verkeer rechtstreeks naar hun gateway (de router) babbellen, en hun dns queries doen bij de w2k server. op de w2k server staan forwarders ingesteld naar de dns van xs4all, verder op de server dns -> lokaal ip verwezen, en gateway -> naar router.

Alles werkt op zich prima, echter het lijkt erop dat de router continu open blijft staan. Ik vermoed dat het geen clients zijn die naar buiten babbellen, maar dat het de w2k server is. Weet iemand wat ie staat te doen, en hoe kan ik dat uitzetten? Ik meen me iets te herinneren over dns queries zou dat het kunnen zijn??

google en Microsoft geven wel heel veel over dns queries en w2k servers en ik zoek al een paar uur de GOT search doet t niet.

Verwijderd

hmm weet wel dat je met win2k server problemen kan hebben met de timeserver dan probeerd die elke 15 min of zo ze tijd goed te zetten. Dit kan je uitzetten met regedit.

Of je hebt in je router iets van instaan time to live -1 ofzo dat die aanblijft?
Maar mischien heb ik het helemaal bij het verkeerde eind.

succes

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

heb je een fictief DNS domein genomen voor je AD? Of heb je helemaal geen active directory.. Zet op alle W2k PC's voor de zekerheid uit, bij TCP/IP instellingen van je netwerkkaart bij DNS: 'Register this computers address in DNS' uitvinken. Hierdoor wil hij zichzelf registreren bij ze DNS servers en dat zijn waarschijnlijk de DNSjes van je provider..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
-time serv ga ik naar kijken, thanks.
-fictieve naam klantnaam.local
-de w2k pc's registreren zich inderdaad bij hun dns-server (namelijk mijn w2k server) maar die registratie zal toch zeker niet geforward worden naar internet?

Verwijderd

Is jouw W2K server een DC...?
DC's willen hun services registreren bij de DNS server ( zoals de global catalog bijv..)
Ook de w2k server (geen dc) heeft standaart dat vinkje bij 'register this computer....dns'.

Mocht dit allemaal niet helpen, kun je altijd je netwerk traffic monitoren

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 20:28:
-time serv ga ik naar kijken, thanks.
-fictieve naam klantnaam.local
-de w2k pc's registreren zich inderdaad bij hun dns-server (namelijk mijn w2k server) maar die registratie zal toch zeker niet geforward worden naar internet?
Inderdaad worden de client regostratie niet doorgestuurd naar internet, echter zal je server, mits je dat vinkie uit gaat zetten, wel naar de DNS servers van je provider pollen, mits je deze geconfigged hebt..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
op de server staan inderdaad twee dns-servers van mijn isp ingevuld als forwarder, waarschijnlijk zal mijn w2k server zich dus willen registreren.....
Gaan we uit zetten danmaar (na mijn vakantie graag)
Bednakt iig.!

Verwijderd

Topicstarter
!! Nee is niet waar....... de dc heeft zichzelf ingevuld staan bij netwerkconfig/dns, dus zal zich daar gaan registreren en niet op internet, toch???? wat in principe alleen maar gebruikt wordt (met forwarders) als mijn dc/dns niet weet waar ie het moet zoeken,
zal waarschijnlijk dan toch netwerkmonitor worden, voorlopig staat de router gewoon uit, kan ik twee weken op vak.!!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dat 't aan DNS queries zou liggen is een blinde gok. Als je ècht wilt weten wat er aan de hand is, moet je Network Monitor gebruiken om te kijken wat er over het lijntje gaat

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1