Toon posts:

wat zijn we weer vriendelijk.. :(

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag in:

Beginnersvraag over scripting

een absolute beginnersvraag over scripting omdat ik ook een absolute beginneling ben. Ken je dat probleem dat je van een onderwerp zo weinig af weet dat je niet eens weet welke vraag je moet stellen of waar je op moet zoeken? |:(

Zo'n vraag dus... en wat gebeurt er? Hij wordt afgeschoten omdat de vraag (voor alle die-hard programmeurs) te gemakkelijk is en ik weet dus nog steeds niet waarnaar ik moet zoeken. :'(

Bedankt hoor! Je had minstens kunnen zeggen of ik met Windows Script Hosting in de buurt zat.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Tja, dit is Gathering of Tweakers. Het is dus wel een beetje de bedoeling dat je zelf wat probeert, en in de P&W-Faq staat een heleboel te lezen.
P&W Quickstart *update 21/2*
Welkom in P&W (FAQ-13/7/2002)
Wat mag wel en wat mag niet?

Vooralsnog hebben wij niet echt regels in P&W. Het enige wat wij niet toestaan zijn RTFM-vraagjes, 'Ik-zoek-dit-script'-vraagjes of het wijzen hierop op kinderlijke wijze.
Zie oa. Policy mbt UTFS en RTFM.
Ook het zoeken naar personeel is niet toegestaan, daarvoor zijn sites als Monsterboard.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik je probeer uit te leggen is het wat moeilijk zoeken als je niet eens weet waarnaar je moet zoeken........ Is dat nou zo moeilijk te begrijpen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Heb je ook al de links gelezen? Dus ook degene die Arnaud geeft? Volgens mij is er echt wel genoeg te vinden. Als je niets kunt vinden (in de FAQ/Google/de gegeven website) kun je aangeven wat je allemaal gedaan hebt, welk probleem je precies hebt etc. etc. Het is niet de bedoeling dat je bij elk wissewasje een topic opent op GoT, zonder zelf iets geprobeerd te hebben. ;)

Nou zeg je wel dat je niets kunt vinden, maar als ik in google intyp: Windows Scripting Host krijg ik 218.000 resultaten. Volgens mij zat je redelijk in de goede richting :Y)

[ Voor 0% gewijzigd door Compubiter op 31-07-2002 23:24 . Reden: r en l-tje omgedraaid. Werkt gelijk die url link niet meer :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

Das niet waar.. je was al zover als "Windows Scripting Host". Als je even doorgezocht had had je daar wat tutorials over gevonden waar je de basis uit had kunnen leren.

Das is de zelfstudie die we op z'n minst in de devschuur verwachten. Loop je bijvoorbeeld dan tegen problemen aan met een specifiek probleem, of blijkt WSH helemaal niet wat je bedoelt (na proberen dus) dan kun je hierover altijd nog een topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is fijn dat ik met Windows Scripting Host een goeie term heb geroepen en ik ben dan ook bezig met de link die Arnaud me gaf inderdaad. Het zou ook fijn om te horen of wat ik wil inderdaad mogelijk is met WSH (daarna zoek ik echt zelf wel uit hoe het werkt) of dat er andere talen beter geschikt zijn voor wat ik wil...

Ik blijf het zeer onvriendelijk vinden om een topic op deze manier te sluiten.. :(

Wordt er dan verwacht dat ik me een dag in WSH verdiep waarna ik er dan achter kom dat ik het helemaal niet kan gebruiken voor wat ik wil? Dan kan er toch minsens een antwoord gegeven worden dat ik in de goede richting zit????

Ik weet dat nog steeds niet... een simpel "met WSH zit je goed!" zou al voldoende geweest zijn! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Tja, c'est la vie. Niet alles in het leven hoeft je te worden voorgekauwd ;).

Ik ben absoluut geen P&W-er anders zou ik je misschien het verlossende antwoord kunnen geven. Ik heb ook geen online PW-ers paraat, sowwy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 21:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 23:28:
Wordt er dan verwacht dat ik me een dag in WSH verdiep waarna ik er dan achter kom dat ik het helemaal niet kan gebruiken voor wat ik wil? Dan kan er toch minsens een antwoord gegeven worden dat ik in de goede richting zit????
Nope, maar je kan wel aangeven dat je zelf iets geprobeerd hebt, dat je zelf zaken hebt gezocht, etc. Dat ontbrak ook een beetje in jouw post. Een beetje zelfwerkzaamheid en de basis wordt op GoT verwacht.

En tsja, wat kan je er voor gebruiken? WSH is een mogelijkheid en nog tig andere talen kunnen het ook.
Ik weet dat nog steeds niet... een simpel "met WSH zit je goed!" zou al voldoende geweest zijn! :(
Met WSH zit je goed, daar kan het mee. Met Google had je, na even uitproberen (op zoekwoorden WSH, Permissions, folder) binnen notime de volgende link gevonden:

http://www.greenfel.demon.co.uk/scode/Code.htm

En hier staan dan wel hints waar je heen kan.

offtopic:
Nu maar hopen dat de modjes niet al te boos op mij gaan worden omdat ik in LA een PW-topic heb beantwoord.. :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is inderdaad niet de bedoeling. BTW PW is niet het punt om naar simpele (beginners) te vragen, om de simpele reden dat het forum er in principe is voor uitdagende problemen voor gevorderde gebruikers... simple as that. Er zijn ook zat fora waar je je beginnersvragen WEL mag stellen.. Dat je daar minder snel antwoord krijgt kan best, omdat daar minder 'goede' kenners zitten.. Wellicht blijven die hier dan wel komen omdat er streng gemod wordt, en is jouw ene simpele vraag wellicht niet zo erg, maar een hele rits wel (als we het toestaan, staat het snel vol)...

Maar deze discussie is dus al gehouden:
Betreft te laag/hoog niveau W&G P&W

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.