[winex] Crashed steeds?

Pagina: 1
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Ik had wine draaien, en vond het hoogtijd voor een update naar winex (cvs) omdat hij steeds crashde...

Goed nu heb ik dus winex draaien, maar crashed hij nog steeds? bij het inladen van sommige programmas dan klapt hij er gewoon uit en hangt het hele zootje... ik heb rond zitten zoeken op google, maar goed de cvs versie hebben ze niet zo support voor, mischien dat jullie het weten?

Dreamweaver laade hij trouwens eerst wel in, nu in eens niet meer, kan het zo zijn dat ik wat dll-s ofzo in moet laden?

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Silva
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:22
Je zou kunnen proberen om het er effe opnieuw op te zetten ?

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
nee dat is het niet.. weet niet precies wat het probleem wel is maar heb al geprobeert, helpt NIET zeker niet met linux (een keer er op is klaar)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 10:55
Je zou in de BIOS eens kunnen kijken naar je geheugentiming, misschien is deze te kritisch ingesteld waardoor het allemaal niet soepel loopt en crasht.

https://www.hansvaneijsden.com

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Hans van Eijsden schreef op 01 augustus 2002 @ 02:08:
Je zou in de BIOS eens kunnen kijken naar je geheugentiming, misschien is deze te kritisch ingesteld waardoor het allemaal niet soepel loopt en crasht.
nee sorry dat staat verder ook allemaal goed... dus daar ligt het ook niet echt aan.. het zijn gewoon bepaalde prgrammas die crashen, ik weet niet waarom.. ik draai nu winex en het geluid doet het niet in games en games lopen ook super traag, gewoon klote dus :( winex heb ik binnen gehaald via CVS mischien dat iemand een andere manier heeft?

alvast bedankt

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
hmmm soms werkt wine perfect! soms niet... ik denk dat het er mee temaken heeft dat ik als user niet kan schrijven naar mijn windows schijven en als root wel. Mijn fstab aangepast en naar mijn weten is dat goed, maar nog kan ik niet schrijven naar de windows schijven. hij zegt bv bij het maken van een directory premission denied...

weet iemand dan wat ik hier aan kan doen ? mijn fstab is verder inorde...

Verwijderd

zie onder

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2002 17:15 . Reden: verkeerde user 8)7 ]

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DAMAGE schreef op 01 augustus 2002 @ 16:38:
hmmm soms werkt wine perfect! soms niet... ik denk dat het er mee temaken heeft dat ik als user niet kan schrijven naar mijn windows schijven en als root wel. Mijn fstab aangepast en naar mijn weten is dat goed, maar nog kan ik niet schrijven naar de windows schijven. hij zegt bv bij het maken van een directory premission denied...

weet iemand dan wat ik hier aan kan doen ? mijn fstab is verder inorde...
Je kunt de schijven (evt. via fstab) mounten met de optie ( -o umask=000). Dan heeft een gewone user ook alle rechten op de schijf. Maar dat verhelpt volgens mij niet alles, want ik heb ook wel eens t probleem dat ik geen dir aan mag maken, en dan blijkt dus een subdir weer geen write-recht te hebben... Tja, zo blijf je wel bezig dan.

Dat wine soms goed werkt, en dan weer niet komt gewoon omdat wine nog lang niet ver genoeg is doorontwikkeld (is ook erg moeilijk - officieel zitten ze geloof ik ook nog steeds in alpha status). Alleen die plug-in van codeweavers vond ik perfect wel werken.

wat betreft die games: je hebt neem ik aan wel 3d drivers geinstalleerd (hopelijk heb je n nvidia, die zijn het snelst onder linux). Je zou ook nog eens over een paar dagen opnieuw de cvs-versie kunnen testen. Er verandert nogal veel in die versie namelijk.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
banaan-X schreef op 01 augustus 2002 @ 17:13:
[...]

Je kunt de schijven (evt. via fstab) mounten met de optie ( -o umask=000). Dan heeft een gewone user ook alle rechten op de schijf. Maar dat verhelpt volgens mij niet alles, want ik heb ook wel eens t probleem dat ik geen dir aan mag maken, en dan blijkt dus een subdir weer geen write-recht te hebben... Tja, zo blijf je wel bezig dan.

Dat wine soms goed werkt, en dan weer niet komt gewoon omdat wine nog lang niet ver genoeg is doorontwikkeld (is ook erg moeilijk - officieel zitten ze geloof ik ook nog steeds in alpha status). Alleen die plug-in van codeweavers vond ik perfect wel werken.

wat betreft die games: je hebt neem ik aan wel 3d drivers geinstalleerd (hopelijk heb je n nvidia, die zijn het snelst onder linux). Je zou ook nog eens over een paar dagen opnieuw de cvs-versie kunnen testen. Er verandert nogal veel in die versie namelijk.
ja je hebt gelijk ze zijn inderdaad nog dik in de alpha, tenminste je kan het wel dik merken... ik kan nu wel als user naar de schijf schrijven... naja we zullen zien :)

tot zo ver werkt het iig goed

Pagina: 1