Toon posts:

p3 700e + abit bx 133 raid = heaven!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor het werkt !!!!!!!!!!

t'hep eff geduurd maar het is zover

dat apparaat draait nu op hou je vast ....933mhz!!!!! (7x133)

Alleen maak ik me wat zorgen over het voltage wat die cpu verslind, de hoogste setting die er op zit dus!

koleere dit board is volgens mij zo goed dat ik er zelfs een honde drol mee kan overklocken 8) ik heb dit board nog niet geflasht,maar ik heb het gevoel dat het enige wat deze cpu stopt om op 1000mhz te draaien het voltage is wat nu dus op zijn hoogst staat 8O de eerst volgende setting is 7x134 938 daar blijft die dus halverwege het laden van windows 98se op hangen,

zou dit misschien een gehuegen kwestie kunnen zijn? (100mhz pc100) of een bios flash? of een

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Waarschijnlijk je geheugen. Wat voor voltage draait je cpu nu? De mijne staat op 1.8Volt.
O ja ik ga in mijn handjes klappen als je je fsb op 150MHz krijgt ( 1050MHz ) was mijn doel ook maar dat laat mijn geheugen ook niet toe denk ik.

Je kan ook effe proberen om je cas latency op 3-3-3 te zetten en dan kijken of je verder komt. Je kan ook overbodige pci kaarten enzo verwijderen ( geluid, nic's etc ) en dan kijken of het beter lukt.

suc6

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Laatste nieuws!

Hij draait nu warempel op 945 mhz!
maar dan gaat hij na een poosje wel errors geven,gewoon vreemde nog nooit eerder geziene meldinkjes en sommige games lopen vast.

(7x135) maar het vreemde is dat hij dat eerst niet deed?!?!?

o ja mijn voltage staat nu op:
gpu core= 1.90
I/O voltage= 3.50 default

Moet ik dat I/O voltage touwens ook nog wat opvoeren? of is dat niet nodig?

de cpu temp schommelt op dit moment rond de 40 graden (met standaard iceberg cooler)

o ja en me cas latency staat op 3.3.3

O ja ik had trouwens een 3dmark van 7468 met dit setje,maar dat is wel met mijn hercules geforceII 64 mb tot het uiterste overclocked (core op 211 en mem op 399)

Is hier trouwens iemand die een p3 700e fcpga
op 1000mhz heeft draaien maar dan wel met pc 100 mhz gehuegen???

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
Wat voor een cooler gebruik je. Gebruik je ook peltier of niet?

Uncomfortable silence can be so loud...

Verwijderd

Topicstarter
Nee gewoon de ice berg zo'n vierkant koelribben blokje van zo'n 6 bij 6 cm met fannetje erop.

Verwijderd

hier: BE6-2, p3-700(fcpga, goeie stepping), Micron pc133 ram, wil met luchtkoeling op maximaal 868, en met waterkoeling niet hoger dan 'slechts' 950 (beide stabiel) .. heb je dus mazzel gehad.

• KingNothing
Ik had in het begin de i/o voltage ook hoger gezet maar hij werd warempel onstabieler op 140MHz fsb! Terug gezet naar normaal en alles is ok nu. Al enkele maandjes 980MHz zonder problemen op 1.8volt in samenwerking met de Arctic Circle ( topkoeler )

Die-hard Brexiteer

• erickov
Je zou hem hoger kunnen krijgen dmv een alpha coolrib en een delta HP60 fan. Het wordt helemaal relaxed als je ook nog gebruik zou maken van een peltier. Exhter heeft het geen nut om dit te doen met 100 Mhz geheugen omdat deze in dit geval een beetje je bottleneck is.
Ik heb een 800 E processor van intel. zal eens kijken hoever deze komt met zijn standaart intel coolertje.

Verwijderd

Topicstarter
Koleere ik heb dus geloof ik wel toevallig een goeie p3 te pakken 8) 8) 8)

Dus met beter koeling en pc 133 gehuegen komt hij waarschijnlek nog hoger?!?!?!

Het is trouwens de petium III costa-rica

3028a222-0963 sl3xx met cbo stepping.

maare... is 40 graden te heet voor een cpu???

• erickov
welke temp heb je opgemeten?
Je board geeft er namelijk 3
de eerste is de temp in je kast
Een ander (weet niet of het de 2e of 3e is) geeft de temp weer tussen proc en board en de laatste temp (2e of 3e) geeft temp aan van je losse temp kabeltje die meegeleverd is bij je board. Ik heb deze tussen proc en rib geplaatst.
Hoe dan ook 40c is zeker niet te warm, als ie maar niet boven de 70c uitkomt :)))) dat was een serieus. Weet jij trouwens hoe je de temp kan opmeten in windows?? met een progje?

• erickov
Oh ja, Als je 133 Mhz geheugen zou gebruiken heb je kans dat je makkelijk tot boven de 1000 Mhz krijgt. Er zijn namelijk mensen die het gepresteerd hebben om deze op 1050 Mhz te draaien. Dit is een FSB van 150 Mhz en ik durf te wedden dat 100 Mhz geheugen dat zeker niet aankan. Beware. Uit ervaring spreek ik dat overcloaken verslavend kan werken. Je wilt sneller en sneller. Het is echter bij mij een keer fout gegaan. Ik had zoveel cooling op mijn slot 1 proc gedaan, dat deze te zwaar werd voor de slot(geen ondersteuning meer) deze viel er dus een keer uit en KLATS kapoet. Hij had gelijk mijn Mobo meegenomen. hehehehhehe

• KingNothing
Als je no brand 133MHz geheugen neemt is het ook nog maar de vraag of die fatsoenlijk en langdurig op 150MHz fsb wil draaien. Bij mij in ieder geval niet. 140MHz cas 2-2-2 doet ie wel gewoon, erg wazig. Dan nog iets, ja ik lees veel. Er zijn er maar weinig lees weinig die met een BX bord weken achtereen 150MHz fsb draaien. Ze zijn er wel, maar niet veel.

Die-hard Brexiteer

• erickov
Wat is dan het probleem om met een bx-board weken achtereen op 150 Mhz FSB te draaien?

• KingNothing
Gestresste pci poorten, controllers ed+ al je componenten moeten high end zijn inclusief het geheugen ( Mushkin oid ), dat geheugen heb je dus niet nodig op bv een CUSL2 met een Intel 815i chipset.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Verslavend hoezo??? hehehehe

Zekerteweten dat het verslavend is aleen al het feit dat ik 945 hz nog steeds niet genoeg vind hahahah

echt top dat overclocken 8)

alleen begin ik me wel af te vragen of ik er ooit nog wel aantoe kom om dat vemogen ook daadwerkelek te gaan benutten (gamen) hehehe

De laatste paar weken zie ik van mijn games aleen nog maar de time demo's of hooguit het eerste level, om effe te testen hoe lekker soepel alles nu weer draait 8)

Maar ik denk toch dat ik het allemaal maar effe zo laat staan,maar wel een zeeeeeer goede koeler er op zet,dat kan in mijn ogen helemaal geen kwaad, want dat 133 mhz gehuegen zie ik nog effe niet zitten dik 400 piek voor 55 mhz winst is me eigenlek net iets te gortig.

Maar wat is nu echt de coolste cq beste cooler die ik kan kopen voor dit spul??????

O ja nog effe dit dat smeerseltje wat tussen de processor en cooler zit,is dit echt nodig? want bij mij zit dat er niet(meer)tussen wegesleten tijdens het verwisselen van mobo's.

• Daan
  • Laatst online: 12:10
Yeah Arctic Silver ertussen roelt zeker wel beter man!
Scheelt je zo'n 3 a 5 graden in vergelijking tot gewone koelprut!

Verwijderd

mijne 700 PIII draait op 1001 maar das wel met waterkoeling waarvan ik het water heb gekoeld ( cpu wordt 4 graden ) ik heb net mijn peltier binnengekregen dus ik denk wel hopelijk de 1050 te halen

• KingNothing
Tomahawkske doe jij weleens ff een 3d markje draaien? Zou wel eens ff willen comparen met je voor de fun.

Die-hard Brexiteer

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 18:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb een P3-750 (FC-PGA) met 128 MB 100 MHz geheugen, hoe ver zou die kunnen komen op dat bordje? Dat bordje heb ik namelijk ook :9

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• KingNothing
www.overclockers.com
Kijk maar eens in hun database wat de gemiddelde overklok is van jouw 750

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Hier loopt er eentje op 1002Mhz met een Golden Orb. Dadelijk mijn peltiers ophalen en dan zullen we eens zien wat het uiterste is.

Verwijderd

Ik heb ook een P3-700E, het is inderdaad leuk dat overclocken maar naar een paar jaar ga je toch meer naar stabiliteit al die crashes gaat heel erg vervelen op den duur.
Ik kan wel zeggen door veel proberen (lees 5 jaar) kom je er op den duur achter dat de processor eigenlijk helemaal (lees altijd) niet stabiel is bij te hoog overclocken.

- Mijn p3-700E kan zonder de voltage te verhogen meteen 100% stabiel lopen op 933 MHZ

- Hoger dan 133 FSB moet ik mijn geheugen terugzetten naar cas 3, en verlies je dus veel bandbreedte alleen maar om die cpu op te krikken

- Op 7 x 144 = 1008 MHZ moet ik het voltage verhogen naar 1,85 volt en dan lijkt alles super stabiel: games, windows etc maar een simpele avi file kun je ineens niet meer afspelen :(

Conclusie: De beste snelheid van mijn processor is dus gewoon 933 MHZ omdat ik dan gewoon mijn geheugen kan laten staan op Cas2 en daarover heen op mijn Asus P3V4X nog een patch dat het geheugen ingesteld word op 4-way (=30 % snelheid winst). Mijn computer is dus veel sneller op 933 MHZ dan op 1008 MHZ en dat is dan ook het probleem met de meeste mensen die willen alleen maar die cpu snelheid opkrikken en dan denken ze dat het allemaal sneller gaat maar uiteindelijk gaat het alleen maar langzamer, ik weet gewoon zeker dat die mensen die P3-700 hoger dan 1000 MHZ hebben lopen die processor niet 100 % stabiel is.

Dennis

• KingNothing
Hoe denk je dat ik aan 8200+ 3d marks kom???
Niet door het geheugen op cas 3-3-3 te zetten geloof me. Maar idd je hebt gelijk dat het niet verstandig is om andere dingen omlaag te halen puur en alleen maar om je cpu snelheid omhoog te krijgen.

Bij mij draait het geheugen cas 2-2-2, ik gebruik de Arctic Circle koeler voor mijn cpu en om heel eerlijk te zijn het zaakje crashed echt niet meer dan toen het nog allemaal standaard was. Mede dankzij de Asus P3B-F wat een retegoed EN stabiel moederbordje is.

Die-hard Brexiteer

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe werkt dat raid bij jou? Ik heb er 2 IBM's aan hangen en ik kan niet zeggen dat het snel gaat. Seektime van 46ms is toch wel erg langzaam. Random read/write van +/- 3 MB/s en sequential 12MB.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb ook een P3-700E, het is inderdaad leuk dat overclocken maar naar een paar jaar ga je toch meer naar stabiliteit al die crashes gaat heel erg vervelen op den duur.[/quote]Na een paar jaar???? Dan heb ik allang weer een nieuwe proc. Dan maakt het ook niet uit of je hem overclocked hebt of niet, hij is toch tering langzaam.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Nee, natuurlijk heb ik het niet over 1 cpu maar over veel meer, ik doe er gemiddeld 3 maanden mee :).

Beyond, dat je die hoge 3D mark score haalt komt mede door je Geforce 2 en door je Cpu=980 MHZ. Mijn 3D Mark score is ook hoger als ik mijn cpu overklok tot 1008 MHZ maar dat wil niet zeggen dat mijn computer nu sneller is. Je moet minstens 5 verschillende benchmarks (Quake 3, Sisoft, Winbench, 3D mark, cpu stability test, etc. draaien en dan het gemiddelde nemen, en dan blijkt meestal dat je de cpu op de hoogste snelheid moet zetten en echt 100 % stabiel is en de rest van je computer (videokaart, geheugen ) niet hoeft te downclocken, bij mij is dat dus niet 1008 MHZ maar 933 MHZ

Dennis

• KingNothing
Ja snap ik, ik heb gewoon wat mazzel dat ik cas 2-2-2 kan draaien op 140MHz fsb omdat het merkloos geheugen is+ ik kan op een vrij gunstige in mijn ogen 1.8Volt draaien. Al die stabiliteits programmaatjes gebruik ik nie. Ik gebruik mijn pc gewoon iedere dag en hij crashed alleen maar af en toe eens en dat is dan ook nog eens in Windows. In games crashed ie zelfs helemaal niet.

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1