Toon posts:

[gtk] theme niet te zien in gaim

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn gtk theme verander (nu bijv. crux) zie ik dat wel in bijv. gnome-terminal, maar gaim blijft gewoon dat lelijke standaard gebeuren

ik herinner mij in mijn mandrake tijd, dat gaim toen wel mee veranderde

zou ik iets vergeten zijn of fout doen?

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
gebruik je toevallig gnome2 ? gtk1 en gtk2 themes zijn verschillende dingen (volgens mij is gaim nog steeds gtk1)

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En welke distro?
als je bijvoorbeeld themes voor gtk1 goed aan de gang wilt krijgen met gentoo onder gnome2 moet je wat extra ebuilds installeren

Verwijderd

Topicstarter
ja gnome 2 ik had er idd niet aan gedacht dat gaim nog gtk1 is

maar wat jij zegt met gentoo, kan ik dus ook die gtk2 themes laten werken in gaim?

nou ja anyway ik zoek wel ffies verder, nu ik mijn probleem weet

Verwijderd

Topicstarter
dubbelpost

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik heb gewoon de laatste gaim cvs tarball gehaald, en ./configure --enable-gtk2, make, make install gedaan...klaar :)

Dat apt-build op debian werkt ook prima btw :)

[ Voor 0% gewijzigd door blouweKip op 01-08-2002 00:26 . Reden: extra woordje erbij ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
ah die tarball moet ik nog wel hebben, doe ik dat wel, of kan het orthodoxer in gentoo?

Verwijderd

in gentoo kan je de ebuild aanpassen en er --enable-gtk2 in zetten bij de choices. Vraag anders ff op irc als je niet zo bekend bent met ebuilds (ben nu zelf ff niet thuis dus kan niet kijken wat de precieze aanpassing is)

• blouweKip
in gentoo kan je de ebuild aanpassen...<zut>
He slapen jij....

..dat quick reply vraagt gewoon om irc style chatten :)

[ Voor 0% gewijzigd door blouweKip op 01-08-2002 00:54 . Reden: extra woordjes ]

Verwijderd

Topicstarter
ja he echt chill dat quick chat ehhh quick reply

hmz dat ebuild modificeren moet ik nog maar eens naar kijken, zit nu ook maar met een fles wijn op een beetje te kuttten, ben ook net pas trug van vakantie

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Hmm ja zou dat --enable-gtk2 ook met xchat kunnen?
Enne, apt-build... daarmee kan je zulke parameters opgeven oid? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk, net wel gelezen bij dselect dat 't een proggie is om je debs te optimaliseren voor je systeem.

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
xchat is een gtk2 versie voor in ontwikkeling, de 1.9.x series. Zijn al gemaskte ebuilds voor in gentoo. Is nog buggy.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 00:48:
in gentoo kan je de ebuild aanpassen en er --enable-gtk2 in zetten bij de choices. Vraag anders ff op irc als je niet zo bekend bent met ebuilds (ben nu zelf ff niet thuis dus kan niet kijken wat de precieze aanpassing is)
hm waar moet ik dat precies veranderen in de ebuild? bij "myopts" in "src_compile()"?

• AkaXakA
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

blouweKip schreef op 01 augustus 2002 @ 00:26:
Ik heb gewoon de laatste gaim cvs tarball gehaald, en ./configure --enable-gtk2, make, make install gedaan...klaar :)

Dat apt-build op debian werkt ook prima btw :)
Hoe moet je dan bij apt-build instellen dat er --enable-gtk2 gebruikt wordt? :?

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Let er wel op dat --enable-gtk2 niet altijd een gaim geeft die 100% werkt. In mijn geval verscheen er geen tekst meer in mijn messagewindow. Niet echt handig dus.
Theme switch installeren voor gtk1 onder gentoo:
emerge gtk-theme-switch-1.0.1.ebuild # type switch in je console en je krijgt je 'switcher'
emerge gtk-engines-0.12-r2.ebuild # Benodigd om grafische gtk1 themes weer te geven

En ik geloof dat dat de 2 waren die je nodig had voor gtk1 themes.

• blouweKip
Hoe moet je dan bij apt-build instellen dat er --enable-gtk2 gebruikt wordt?
Volgens mij kun je extra opties geven achter apt-build, maar je kunt het ongetwijfeld ook in /etc/apt/apt-build.conf kwijt

• Bananenplant
  • Laatst online: 21:45

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

sorry dat ik schop, maar is er ook 1 of andere .-file waarin alles wordt opgeslagen? switch geeft een segfault bij mij nl.

/edit: uh, nu niet meer. ik kan nu themes bekijken, maar hij crasht achteraf omdat hij libthinice.so niet kan vinden. en thinice heb ik wel geemerged.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

Verwijderd

Topicstarter
okdan ik ben eruit, simpel weg gtk2 bij me use flags gegooid, had ik al eens gedaan maar per ongeluk overschreven
Pagina: 1