• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-03 21:39

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Topicstarter
Ik zit er sterk over te denken om mijn Canon Powershot S20 (verkopen) en te vervangen door een Minolta Dimage 7i. Mijn vraag is ( een beetje bevestiging) of er al tweakers zijn met gebruiks-ervaringen zowel Pos/negatief.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Als je ff de moeite neemt om onderaan de tweakers.net frontpage te kijken......

Femme is uiterst driftig bezig geweest met z'n nieuwe camera.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 22:59:
Als je ff de moeite neemt om onderaan de tweakers.net frontpage te kijken......

Femme is uiterst driftig bezig geweest met z'n nieuwe camera.
Zeg dat wel :) Hij is wel even bezig geweest met die review !

Verwijderd

Volgens mij zijn er nog niet veel Tweakers die een dimage 7i hebben.

Ik stond ook voor deze keus en heb uiteindelijk na een aantal reviews gelezen te hebben (ja, www.dpreview.com) toch gekozen voor de Fuji S602 z.

Doorslaggevend waren:
• de ruis factor bij de 7i. (stuk erger :( )
• statief bevestiging.
• SM en CF ondersteuning. (Fuji dan)
• de feel en grip van de camera.
• uiteraard ook de prijs iets daar ik eerst naar een normalere cam zocht.

Verwijderd

Ik ben ook aan het overwegen om een Dimage 7i of een Nikon coolpix 5700 te kopen. Ik heb tot hiertoe enkel analoge toestellen gebruikt. Ik was verbaasd dat er zoveel ruis te zien is in die prijsklasse :(
Welke van de twee zouden jullie mij aanraden?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 00:32:
Ik ben ook aan het overwegen om een Dimage 7i of een Nikon coolpix 5700 te kopen. Ik heb tot hiertoe enkel analoge toestellen gebruikt. Ik was verbaasd dat er zoveel ruis te zien is in die prijsklasse :(
Welke van de twee zouden jullie mij aanraden?
Ik zou voor de Nikon gaan, deze camera is i.s.m. Fuji gemaakt (er komt als het goed is ook een Fuji-versie van uit, de S802Zoom)
Alleen al vanwege de mindere ruis en mooiere bouw...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het ruisprobleem moet niet overdreven worden. Het is alleen een probleem als je gaat onderbelichten of als er weinig licht is. Je kunt het natuurlijk zo erg maken als je wilt, net als bij steunlijntjes op Trinitron/Diamondtron beeldbuizen.

De D7i heeft het meest veelzijdige objectief, een prettige bediening, veel bedieningsmogelijkheden, relatief goede EVF en de meest aantrekkelijke prijs van alle 5 megapixel camera's. Met de bevestiging van een statief heb ik nooit problemen gehad.

• bipo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 09:27

bipo

TomV

En de Minolta kun je ook handmatig focussen, terwijl de Nikon alleen Automatische focus kent (en dus meer stroom verbruikt).

Klopt het trouwens dat de Nikon bij slecht licht (wat is slecht licht :? ) niet goed kan focussen? Iemand daar al ervaring mee. Ik zit zelf ook te twijfelen tussen de Minolta en de Nikon.

We learn from our past, we live in the present, we develop for the future

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

bipo schreef op 01 augustus 2002 @ 20:25:
En de Minolta kun je ook handmatig focussen, terwijl de Nikon alleen Automatische focus kent (en dus meer stroom verbruikt).

Klopt het trouwens dat de Nikon bij slecht licht (wat is slecht licht :? ) niet goed kan focussen? Iemand daar al ervaring mee. Ik zit zelf ook te twijfelen tussen de Minolta en de Nikon.
Dan ben je niet echt op de hoogte. Op de duurdere modellen van Nikon zit manual focus. Je kan gewon tussen een range van INF/10m naar 0,03cm kiezen. Best wel handig.... gewoon door op de W/T knop te drukken in combinatie met het macro/horizon knopje.

Als ik het geld had zou ik een Coolpix 5700 kopen. 8)
* Harmen heeft nu een coolpix 885... :7

[ Voor 0% gewijzigd door Harmen op 01-08-2002 20:35 . Reden: tiepvoud ]

Whatever.

Verwijderd

dit soort topics mogen toch niet? staat in de faq allemaal

• Montana

Montana

Topicstarter
Mede gebruikers of het nu wel of niet mag ik ben er mee geholpen en dat is niet zelfzuchtig, maar ik hoop andere informatie te krijgen dan die ik uit de diverse rev.- haal. En natuurlijk heb op tweakers.net frontpage gekeken en dit uitvoerig gelezen.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

ja ik zeg het alleen omdat ik een soortgeljke topic opende en een slotje kreeg :)

Verwijderd

Heb een D7i en er goed over tevreden. Gekozen boven de Nikon: Groothoek van 28 mm, Nikon gaat maar vanaf 35 mm zoals de meeste camera's. Ook de handmatige scherpstelling in combinatie met de EVF vond ik belangrijk.

Verwijderd

Vulcan750 schreef op 01 augustus 2002 @ 19:51:
[...]

Ik zou voor de Nikon gaan, deze camera is i.s.m. Fuji gemaakt (er komt als het goed is ook een Fuji-versie van uit, de S802Zoom)
Alleen al vanwege de mindere ruis en mooiere bouw...
offtopic:
Kan je hier eens wat meer over vertellen Fuji != Nikon....dat was toch een flauwe grap (fotosoep ed) of is het nu ineens wel weer echt waar :?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

meendering schreef op 01 augustus 2002 @ 20:33:
[...]

Dan ben je niet echt op de hoogte. Op de duurdere modellen van Nikon zit manual focus. Je kan gewon tussen een range van INF/10m naar 0,03cm kiezen. Best wel handig.... gewoon door op de W/T knop te drukken in combinatie met het macro/horizon knopje.

Als ik het geld had zou ik een Coolpix 5700 kopen. 8)
* Femme heeft nu een coolpix 885... :7
De focusring van de D7i werkt veel handiger dan W/T knoppen.

Verwijderd

ik zou de nikon d1x aanraden, supergoede camera vind ik

Verwijderd

Ben tot dusver ook een trotse bezitter van de dimage 7i _/-\o_ _/-\o_ de groothoek van 28mm t.o.v van de 35mm van de Nikon 5700 was voor mij al een zetje richting de Dimage 7i
Focusring is idd ook wel handig zoals Femme zei.
Hij ligt ook lekker in de hand de 7i, je hebt het gevoel dat je wat vast houd en dat is voor mij wel belangrijk bij een fotocamera :)
De prijs gaf ook wel de doorslag, de 7i is naar mijn idee beter geprijst voor wat je er voor krijgt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 14:00:
ik zou de nikon d1x aanraden, supergoede camera vind ik
Maar dat ding kost ook niet zoveel ook he (5599,-), en voor die prijs mag hij ook wel wat betere plaatjes maken ;) vind je ook niet :Y)

• Vulcan750
  • Nu online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 01:24:
[...]

offtopic:
Kan je hier eens wat meer over vertellen Fuji != Nikon....dat was toch een flauwe grap (fotosoep ed) of is het nu ineens wel weer echt waar :?
Ik heb dit in een draad op GoT gelezen. Ik heb nog wat zitten zoeken, maar ik kan het niet vinden. Er was ook een foto bij van een (nog niet) op de markt gebrachte camera (geplaatst door een Fuji-medewerker). Deze camera had de typeaanduiding S802 en ziet er 100% gelijk uit als de Nikon 5700. Misschien dat iemand anders de draad waarin dit staat wel boven water weet te trekken??
Die foto heb ik wel op mijn harddisk staan, maar ik weet zogauw geen site waar ik deze ff op kan parkeren (stond "vroeger" toch in de faq?)
Tis dus echt waar! Dus is het goed mogelijk dat voor het eind van het jaar de Fuji S602 er een groot broertje bij heeft.... (en Fuji kennende goedkoper dan de Nikon..)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Vulcan750 schreef op 05 augustus 2002 @ 19:40:
[...]

Ik heb dit in een draad op GoT gelezen. Ik heb nog wat zitten zoeken, maar ik kan het niet vinden. Er was ook een foto bij van een (nog niet) op de markt gebrachte camera (geplaatst door een Fuji-medewerker). Deze camera had de typeaanduiding S802 en ziet er 100% gelijk uit als de Nikon 5700. Misschien dat iemand anders de draad waarin dit staat wel boven water weet te trekken??
Die foto heb ik wel op mijn harddisk staan, maar ik weet zogauw geen site waar ik deze ff op kan parkeren (stond "vroeger" toch in de faq?)
Tis dus echt waar! Dus is het goed mogelijk dat voor het eind van het jaar de Fuji S602 er een groot broertje bij heeft.... (en Fuji kennende goedkoper dan de Nikon..)
Dat was een nep verhaal incl. gefotosoepte foto.
Het was een behuizing v/e Nikon 5700 met een Fuji logo erop...

Jij bent een beetje te goed gelovig ;)

• Vulcan750
  • Nu online
Redje schreef op 05 augustus 2002 @ 20:23:
[...]
Dat was een nep verhaal incl. gefotosoepte foto.
Het was een behuizing v/e Nikon 5700 met een Fuji logo erop...

Jij bent een beetje te goed gelovig ;)
Hoezoo nep? Zo vreemd vond ik het verhaal echt niet, er wordt wel meer samengewerkt in audio/video/cameraland... Anyway, is er bekend dat dit verhaal verzonnen is? Zoja, dan ben ik er mooi ingestonken! Mooie bewerking, dat wel! 8)7

Verwijderd

Heb dus ook de 7i en ben het helemaal eens dat die focusring voor mij ook wel de doorslag gaf. Was namelijk een beetje bang dat als je met een W/T knopje moet gaan zoomen dat dat voor snellere foto`s te traag is.

Ben net terug van een weekje vakantie en moet zeggen dat de foto`s best goed gelukt zijn. Ga me de komende tijd meer bezighouden met de inviduele instellingen van de cam.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 19:02
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 21:43:
Heb dus ook de 7i en ben het helemaal eens dat die focusring voor mij ook wel de doorslag gaf. Was namelijk een beetje bang dat als je met een W/T knopje moet gaan zoomen dat dat voor snellere foto`s te traag is.

Ben net terug van een weekje vakantie en moet zeggen dat de foto`s best goed gelukt zijn. Ga me de komende tijd meer bezighouden met de inviduele instellingen van de cam.
Je bedoelt de zoom-ring ;)

Verwijderd

sorry, idd de zoom-ring

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
is het mogelijk om de d7i als webcam te gebruiken?

-

Verwijderd

webcam van 1100+ euro >:) Sorry, zie er het nu niet van in...ik weet niet of het kan though...volgens mij niet?

• Montana

Montana

Topicstarter
Kan wel b.v. via de video ingang van een t.v. kaartje

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
Dat heeft niet echt veel zin dan. ik ben sinds gisteren ook een trotse eigenaar van een d7i, ik moet zeggen dat er heel wat meer knoppen en draaidingensen aan zitten dan m'n oude kodak "dx3500"

Morgen ens de handleiding induiken

-

Verwijderd

Heb gister die revieuw van Femme zitten lezen (op m`n gemakkie) en die vind ik echt super!! Ben het er helemaal mee eens en vindt hem super duidelijk.

Chapo!!
Pagina: 1