Mijn systeem reboot niet :(

Pagina: 1
Acties:

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:55

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Topicstarter
Ik heb een ATX 300watt midi tower en een Asus K7M+ Athlon 500
Iedere keer als ik iets heb geinstalleerd en hij moet reboten....of ik ga via afsluiten 'opnieuw opstarten' dan sluit mijn pc netjes af maar hij start niet meer opnieuw op. Tenminste lampjes op de kast gaan wel gewoon branden maar krijg geen beeld.
Dus moet ik eerst de kast handmatig uitzetten en 2 minuten later kan ik hem pas weer opstarten en krijgt hij wel ineens weer beeld.

Kan iemand mij hierbij helpen?? of heeft iemand al eens een soort gelijk probleem gehad??

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem, met mijn athlon 750. Ik had een dfi ak70 moederbord (amd 750 chipset), deze heeft volgensmij dezelfde chipset als jouw asus plankje.
In eerste instantie was mijn bord defect en kreeg ik (na een maand wachten) een nieuwe, welke het dus wel deed, maar met problemen.
Na verloop van tijd werd het steeds erger bij mij (random locks en hij wilde vaak niet eens meer booten) Volgens de leverancier licht het aan mijn geheugen (128mb pc100 oem)
Dus ik nieuw geheugen besteld (128mb pc100 cas2 van cube). Dit werkte wel beter, maar mijn gevoel vertelde me dat het nog niet 100% ok was; dit gevoel was correct, want na enkele dagen werken, ging het weer bergafwaards met m'n pc.

Mijn conclusie was op dat moment, dat het aan de memory interface van mijn mobo'tje lag. Ik heb een ander bord gekocht (asus k7v-t) met een via kx133 chipset, en al mijn problemen zijn over (ik draai al enkele weken probleemloos)