Ik raak spontaan packets kwijt?

Pagina: 1
Acties:

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Zal wel een n00b vraag zijn, alvast sorry. Ik bén ook een n00b wat dit betreft :P
Searchen werkt niet echt lekker in elk geval, maar mocht ik een vraag stellen die ik makkelijk in een FAQ ofzo had kunnen opzoeken, graag even een linkje ofzo, dan lees ik daar lekker verder :)

Anyway.
[Jul 31 20:23:21 UTC] 1 RC5 packet (7 work units) is in buff-out.rc5

Dat betekend dat er 1 pakketje klaar staat om geflushed to worden?
Zo ja: hoe kan het dat er eerst 7 stonden en nu nog maar 1, zonder dat ik (naar mijn weten) geflushed heb :?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 08:28

Pyrus

Hardknock life

In 1 packet zitten tussen de 1 en 33 wu's. Dit is een packet met 7 wu's, welke je af hebt en klaar staan om te flushen :)
1 wu bestaat uit 2^28 keys (hoeveel? zoveel: 268.435.456 oftewel 268 megakeys :))

LinkedIn

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Ja, maar een uurtje terug stond er:
[Jul 31 19:12:49 UTC] 7 RC5 packet (52 work units) is in buff-out.rc5
ofzo.

Toen stonden er 7 klaar, nu nog maar 1 :?
En ik heb niet in de tussentijd geflushed voor zover ik weet. Ook is de PC niet gecrashed, heb ik de client niet afgesloten... waar zijn die packets gebleven?

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Misschien had je geen blokjes meer en ging ie flushen en fetchen. Maar het handigste om te helpen is als je ff je dnetc.ini post. En crashen maak niet uit. Dan verlies je naar mijn weten niets.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

YoMaN schreef op 31 juli 2002 @ 23:41:
Misschien had je geen blokjes meer en ging ie flushen en fetchen. Maar het handigste om te helpen is als je ff je dnetc.ini post. En crashen maak niet uit. Dan verlies je naar mijn weten niets.
Jawel, als je pc crasht verlies je de wu waar je mee bezig bent op het moment van crashen (dat is iig zo bij OGR)
Maar post idd maar ff je dnetc.ini :)

LinkedIn

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
YoMaN schreef op 31 juli 2002 @ 23:41:
Dat klinkt zeer aannemelijk ja, volgens mij had ie 5 (of 7 ofzo) blokje gehaald en die waren op. Dan gaat ie dus automatisch flushen? Kan ik dat ook uitzetten? Dat ie dus alleen fetched en pas flushed als ik dat wil? Of is dat overstandig?

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Whuzz schreef op 31 juli 2002 @ 23:55:
[...]

Dat klinkt zeer aannemelijk ja, volgens mij had ie 5 (of 7 ofzo) blokje gehaald en die waren op. Dan gaat ie dus automatisch flushen? Kan ik dat ook uitzetten? Dat ie dus alleen fetched en pas flushed als ik dat wil? Of is dat overstandig?
Als je een redelijke in-buffer hebt ( 12+ uur werk) kun je dat wel uit zetten, anders zou ik het niet doen. Dit in verband met het risico op random wu's.
Random blokjes zijn wu's die je client zelf maakt, als zijn buff-in leeg is en hij om een of andere reden niet kan fetchen. Deze randoms zijn vaak al gedaan door andere mensen (die ze gewoon van een server hebben gekregen).

Ik weet ff niet meer hoe je het uit kunt zetten, moet je ff kijken in dnetc -config :)

LinkedIn

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

dat ik onverstandig tenzij je wat meer blokjes in je buff-in doet. Er kunnen 500 packets in geloof ik. Als je wil dat ie alleen flushed als jij dat wil dan moet je ff: rechterknop configure, 2 buffer and bufer update options, 12 Fetch work threshold, RC5=2000,OGR=0, 5 Disable buffer updates from/to a keyserver, y, enter, 0, 0. Nu worden er als het goed is 2000 opgeslagen. En je MOET op tijd handmatig fetchen en flushen. anders gaat ie random blokjes doen.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Verwijderd

Als je zeker wil zijn dat je niet flushte (of net wel) moet je eens je logs doorspitten. Zoek maar eens op 'sent', weet je gelijk wat je flushte...

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 21:13:
Als je zeker wil zijn dat je niet flushte (of net wel) moet je eens je logs doorspitten. Zoek maar eens op 'sent', weet je gelijk wat je flushte...
Dan ga je ervan uit dattie loggen aan heeft staan, en niet iedereen is zo'n loggert als jij ;) :+

edit:
Sorry Markie, kzal me niet rustig houden :*

LinkedIn

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
NEEEEEEEEEE niet _p&P op GoT, op irc zijn jullie ook al zo vermoeiend :O

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Verwijderd

Pyrus : Iedereen heeft loggen toch default aan staan ? ;) Niet ? :+
MarkB : Toch wel, so get used to it >:) :P

Maar ff serieus : ik denk dat je beter logging aanzet hoor (mocht dat nog niet zo zijn), dan zie je dit soort dingen meteen natuurlijk... Logs rule you know :P

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Loggen stond al aan.
Na een jaar of 9 IRC-en leer je het nut van logs wel :)

• Pyrus

Pyrus

Hardknock life

Whuzz schreef op 01 augustus 2002 @ 23:39:
Loggen stond al aan.
En wat vertellen je logs je over die 7 packets die er eerst stonden?

[vaagideemode]
Toevallig zo ingesteld dattie z'n blokkies alleen in het ram perst en niet op de hd?
[/vaagideemode]

LinkedIn

Verwijderd

Whuzz schreef op 01 augustus 2002 @ 23:39:
Loggen stond al aan.
Hehe, inderdaad :)
Zie je wel Pyrus dat er meer mensen loggen ! :P ;)

In dat geval moet je dus ff je logs gaan doorspitten (zoeken naar 'sent'). Dan zie je meteen hoeveel blokjes verzonden zijn, en wanneer... da's denk ik de enige manier om er zeker van te zijn dat ze al dan niet verzonden zijn. En dan weet je al een stuk meer...
Pagina: 1