Toon posts:

configuratie 3com swich

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds enkele dagen heb ik een 3com superstack 2 swich 1000.
Ik wil hier graag 2 vlan's in configureren, ik heb begrepen dat dit met een null modem kabel en hyperterminal kan.
Nu probeer ik verbinding met de swich te maken, maar dat mislukt altijd.

Ik heb ook geprobeert om het mac adres aan een ip te binden d.m.v. arp.
Dit werkt ook niet.
Ik heb vele op vele pagina's gezocht en op google kan ik ook niks vinden, en heb de search gebruikt
Weet iemand misschien wat ik fout doe :/

alvast bedankt :*)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

heb je wel de juiste null modem kabel ?
http://www.hardwarebook.net/cable/serial/nullmodem9to9.html ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een kant&klare null modem kabel

Verwijderd

achterop de swith staat ook nog zoiets als, 9600,8,n,1 zorg dat je deze settings goed hebt in je hypt. dan moet ie t doen krijg, je "geen connectie"of gebeurt er gewoon niks?
ram eens een paar maal op enter!!

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 13:30

XDK

Eventuele documentatie van 3com is te vinden op: http://support.3com.com/software/superstack_switches.htm

Verwijderd

Topicstarter
er gebreurt niets, het hyperterminal scherm blijft leeg, ik heb al het e.e.a. aan documentatie doorgelezen, maar kom er maar niet uit.
Ik heb de instellingen gebruikt die achterop de swich vermeld staan.
ik gebruik btw p200mmx - win98se en heb de kabel aangesloten op com1, sluit ik de kabel aan op com 2 dan heeft dit hetzelfde effect

• XDK

XDK

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 23:04:
er gebreurt niets, het hyperterminal scherm blijft leeg, ik heb al het e.e.a. aan documentatie doorgelezen, maar kom er maar niet uit.
Ik heb de instellingen gebruikt die achterop de swich vermeld staan.
ik gebruik btw p200mmx - win98se en heb de kabel aangesloten op com1, sluit ik de kabel aan op com 2 dan heeft dit hetzelfde effect
Je krijgt dus wel verbinding ?

Verwijderd

Topicstarter
xdk schreef op 31 juli 2002 @ 23:10:
[...]

Je krijgt dus wel verbinding ?
hyperterminal geeft aan dat er een verbinding is, als ik de kabel eruit haal en nogmaals de verbinding open dan staat er ook dat er verbinding is :?

• XDK

XDK

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 23:15:
[...]
hyperterminal geeft aan dat er een verbinding is, als ik de kabel eruit haal en nogmaals de verbinding open dan staat er ook dat er verbinding is :?
Aantal keren op enter drukken zoals eerder is voorgesteld wil dat ook niet helpen ?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
aantal bouds enzo goed ingesteld? Ik meende dat het standaard 9600 is...(bij Cisco routers wel iig ;) )

Verwijderd

Topicstarter
xdk schreef op 31 juli 2002 @ 23:18:
[...]

Aantal keren op enter drukken zoals eerder is voorgesteld wil dat ook niet helpen ?
jup, maar geen effect, en heb de instellingen gebruikt die op de swich staan ( 9600,8,1,N )

• XDK

XDK

Als je de switch nu aan sluit op je netwerk en doormiddel van arp -s een ip adres aan koppelt. Kan je hem dan misschien wel benaderen via de web interface ?

• DavidK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12-2022
Voor 3com heb je speciale configuratiekabels...Waarschijnlijk werkt je doorsnee null modem kabel niet. Misschien kun je die ergens vandaan toveren?

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:52

snoei

kabels... :D

probeer eens: switch aan pjoeter koppelen, en daarna de switch pas aanschakelen --> dan zie je meestal de bootcyclus voorbijkomen --> zie je niets dan is het een fout in je nullmodem kabel.

Verwijderd

Topicstarter
het mac adres aan een ip binden d.m.v. arp werkt niet, en ik zie geen bootcyclus voorbij komen als ik de swich uitzet en dan weer aan, denk dat ik eens een mailtje stuur naar 3com thx voor alle moeite _/-\o_

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook een 3com superstack 1000 staan. Werkt gewoon goed met een normale null-modem kabel.

Verwijderd

Heb je al een ander emulatie geprobeert met Hyper Terminal?, meestal werkt VT100 wel ipv ANSI.

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op 01 augustus 2002 @ 03:05:
Ik heb hier ook een 3com superstack 1000 staan. Werkt gewoon goed met een normale null-modem kabel.
Welk programma gebruik je erbij? ik heb vt 100 emulatie, en alle instellingen van die op de swich staan

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:12:
Welk programma gebruik je erbij? ik heb vt 100 emulatie, en alle instellingen van die op de swich staan
minicom :) (Das een linux tooltje, dus voor jou niet zo bruikbaar denk ik :) )

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:52
ik heb verschillende 3com's geconfigged en die dingen zijn heel erg picky met null-modem kabels. Echt heel erg. De ene keer lukte het met de kabel die bij APC MasterSwitches worden geleverd en de andere keer weer niet. Het is echt heel raar.

Overigens geeft HyperTerminal sowieso aan dat je verbinding hebt ook al is het niet zo.
Het enige is, veel op Enter rammen en hopen dat er een promptje verschijnt.

Bij de nieuwe switches zit volgens mij ook zo'n configuratie proggie dat via het netwerk je switch kan instellen en een ip geeft, zodat je het via de webinterface kan beheren. Dan heb je die hele null-modem kabel niet meer nodig.

• scn
  • Laatst online: 04-12-2024

scn

Ik heb ook al heel veel 3COM switches geconfigureerd, gewoon een standaard null-modem-kabel en hyperterminal, werkt ALTIJD.
Het komt soms voor dat je geen verbinding kan krijgen, doe dan wat SNOEI zei (probeer eens: switch aan pjoeter koppelen, en daarna de switch pas aanschakelen --> dan zie je meestal de bootcyclus voorbijkomen --> zie je niets dan is het een fout in je nullmodem kabel.)
want als je dat doet werkt het eigenlijk altijd. Instellingen van hyperterminal:
9600, 8,1 geen flowcontrol en vt100 emulatie.

Ik weet ook heel zeker dat het een standaard null-modem-kabel is, omdat 3COM dat zelf al jaaaaaren aangeeft en er dus ook geen kabel bijleverd omdat het met een standaard kabel kan!
Cisco heeft geen standaard kabel, en die wordt dus ook altijd keurig meegeleverd.

scn

Verwijderd

Topicstarter
Vele pc's verder is het gelukt op een andere pc :*)

• tiguan
scn schreef op 02 August 2002 @ 11:39:
Ik heb ook al heel veel 3COM switches geconfigureerd, gewoon een standaard null-modem-kabel en hyperterminal, werkt ALTIJD.
Ik dag het dus ff niet he. Ik heb hier wederom zo'n pokke switch van 3Com staan met een hele normale null modem kabel van APC. Het bootproces zie ik wel, maar ik kan verder niet inloggen. Al ram ik duizend keer op Enter, er komt geen inlog prompt.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Cisco is beter maar heb nog nooit problemen gehad met een 3Com switch neither (Superstacks meestal) en die verbinden gewoon met een Null-modem kabel. Wat er wel kan zijn is dat je COM poort niet goed ingesteld staat (vooral het geval met die nieuwe mobo's) Ik gebruik meestal een 486 op Linux voor COM poorten want anders heb je problemen met je terminal programma die bepaalde IRQ's gebruikt die niet standaard zijn.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• tiguan
Nou het is misschien heel raar, maar ik heb het alleen bij de 4300 serie. Dat is een switch met 48 poorten. We hebben er 2 van en die hebben allebei hetzelfde probleem.

De 24 poorts switches hebben het probleem niet, daar kan ik met diezelfde kabel en dezelfde instellingen perfect op inloggen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Cisco rolover kabel met 2 rj45 naar 9p stekker werkt hier bij mij wel met 3300 Series

Je moet natuurlijk wel zeker weten dat je de juiste compoort gebruikt en soms kan het wel eens duren voordat je reply krijgt van zo`n switch ook moet je exact de instellingen van de achterkant overnemen. baud / xon/xoff enzo

Wat je ook kan doen is de laaste nieuwe firmware downloaden en dan met de firmware util uploaden.

Ik heb het een keer gehad dat dat wel werkt, alleen dat je hem niet kon configureren via hyperterminal na de nieuwe flash deed ie het wel.

vAge DiNgEn kun je soms hebben hoor :9
Pagina: 1