Hansol 920D flikkert bij games

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een probleem,

Vandaag kreeg ik mijn lang verwachte Hansol 920D. Dit is een 96 Khz monitor en in windows zag het er prima uit.

Toen installeerde ik de drivers en gebruikte de Refresh Rate Fix om alles goed in te stellen. Ik heb voor de zekerheid mijn scherm nu draaien op 1024x768 bij 85 Hz.

Nu trilt hij gewoon zomaar op sommige momenten en op willekeurige plaatsen in het scherm... niet om echt blij van te worden dus :'(

In games is het nog vele malen erger. Daar trilt hij echt zichtbaar (in windows echt minimaal). Nu niet zeggen dat dit door het merk komt ( ;) ) , want hij zou toch echt trilvrij moeten zijn op 1024x768 bij 100Hz.

Ik snap er de ballen van en heb sowieso weinig verstand van monitoren (nou ja, hoe je hun problemen oplost dan :) )

Ik vraag hierbij om hulp, want dit scherm moet het gewoon doen !!!

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Kan ook zijn (sorry dat dit geen edit is) dat mijn boxen te dicht bij staan. Kleine boxjes op 20 centimeter van scherm ??? Subwoofer staat ver genoeg weg in kast. Ook staat mijn pc kast er 30 cm van af met alle onderdelen. Kan het hier aan liggen ???

De meeste mensen deugen!

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Dat zou heel goed kunnen. Zelfs een ventilator kan op een meter afstand voor storing zorgen.

Mocht dit allemaal niet het geval zijn dan zou ik lekker terug gaan met die monitor...
(tis allemaal toch veel geld)

• Cassius
  • Niet online
Idd, ik ga nu ff off en reply zo weer. Moet heel mijn bureau ombouwen (daarom vroeg ik eerst of het daar wel mee te maken kon hebben) ...

Je hoort het zo.

De meeste mensen deugen!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 14:33

spaceboy

Op grote hoogte

Another thing: hij DRAAIT ook echt op die 85hz? En niet dat Windows 't aangeeft, maar hij stiekem toch op 60Hz loopt ofzo? (nog nooit meegemaakt, maar goed) :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Euhmm gebruikt iemand toevallig op dat moment in je huis een Magenetron ofzo ? Ik had dat namelijk met mn oude pc die in de huiskamer stond. Als iemand de magnetron gebruikte kreeg ik een hz trilling in mn monitor, nu niet meer met mn Flatron 775FT

• Cassius
  • Niet online
Hij draait ECHT 85 Hz ja (windows zegt het, NVIDIA zegt het, refreshratefix en zelf (jaja) mijn scherm zegt het :P ) :)

Geen magnetron in gebruik (ik zit op zolder, microwave beneden).

In windows trilt hij niet als ik niets doe. Ik heb een draadloze muis, maar met die receiver (lijkt) het niets te maken te hebben ...

Mijn kast staat nu onder mijn 10 cm dikke eikenhouten bureau en het enige in de buurt op 40 cm zijn de kleine boxjes (onderdeel van Labtec Pulse 420). Ook staat er op 50 cm een non-actieve printer.

Ik snap er zoooooooooooo niks van en wil zoooooooooooo graag trillingsvrij gamen.

Oh ja, het trillen is random op het scherm, soms in het midden, soms rechts, soms links, etc.

Help :'(

De meeste mensen deugen!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:36
answer is simple : je monitor is defect :) mee terug en een nieuwe halen :)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

ik dit probleem ook met mijn scott, (is een hansol clone)

maar wel minder

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2002 22:47 . Reden: typo ]

• Cassius
  • Niet online
Devian schreef op 31 juli 2002 @ 22:45:
answer is simple : je monitor is defect :) mee terug en een nieuwe halen :)
En dat zegt ie met :) 's in zijn post ...

Ik moet :'( !!! Weet je hoe lang dat duurt met al het gekloot rondom verzekering enzo. Ik wil dat deze het goed doet |:( WEHEHEHE

Moet ik weer twee weken naar een 14 inch scherm staren !!! Kan dus echt niet. 19 inch ikkuh willen dat hij het doet.

Mag ik misschien de instellingen van iemand anders met een hansol 920D (is veel werk, hoeft alleen als je er zin in hebt en vriendelijk bent) ... dan kan ik kijken of die bij mij beter zijn

:'( KLOTE, ik baal hiervan, ik had nog wel zo'n groot vertrouwen in Hansol ...

De meeste mensen deugen!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Je kunt hem het beste omruilen dan, je belt hansol op, legt het probleem voor en zegt dat het echt aan de monitor ligt. Dan mailen ze je een rma formulier die je vervolgens ingevult en met een copy van de aankoopbon naar hun terug faxt.
Spreek een dag met hun af en dan komen ze zelf met een busje het defecte scherm ophalen en geven ze je meteen een nieuwe! Echt vet goeie service! En ja ik spreek uit ervaring :D Heb zelf een hansol 710D.

Verwijderd

Fraggler schreef op 31 juli 2002 @ 22:51:
Je kunt hem het beste omruilen dan, je belt hansol op, legt het probleem voor en zegt dat het echt aan de monitor ligt. Dan mailen ze je een rma formulier die je vervolgens ingevult en met een copy van de aankoopbon naar hun terug faxt.
Spreek een dag met hun af en dan komen ze zelf met een busje het defecte scherm ophalen en geven ze je meteen een nieuwe! Echt vet goeie service! En ja ik spreek uit ervaring :D Heb zelf een hansol 710D.
Beste Fraggler,

Helaas kan ik je bericht niet serieus nemen. Het volgende met Hansol is er aan de hand. Als retailer liep ik eind juni tegen een defect scherm van een klant, toevallig ook een 710D, tja, kapot is kapot. Volgens de normale wegen het papierwerk ingevuld en verwachtte dat mijn klant binnen een paar dagen een nieuw scherm zou krijgen. Nu gaat de service cq garantie via het bedrijf ServLab in Tilburg.
Op de dag van vandaag is het scherm nog niet omgeruild ! Sterker nog, ik belde zeker 3 x in de week om meer duidelijkheid te krijgen over de service/garantie die Hansol hoort te leveren op hun producten. Ik zou uiterlijk maandag of dinsdag (afgelopen) meer info krijgen over de status, maar wist ondertussen wel dat dit eerdergenoemde bedrijf bezig was met een reorganisatie en dat het alle zeilen moest bijzetten om het voor elkaar te krijgen. Wat denk je wat er vandaag gebeurt, ik bel hun wederom om mijn beklag te doen, bestaat het bedrijf niet meer, zowel telefonisch als per fax zijn ze per vandaag onbekenden.
Het is toch wel triest dat een klant nu al bijna 6 weken moet wachten, en nog geen duidelijkheid heeft. Ik heb er nu tijdelijk een vervangende monitor geplaatst, maar je kunt misschien wel begrijpen dat een Hansol scherm nu niet het eerste merk is wat ik bij mijn klanten zal aanprijzen.

• Cassius
  • Niet online
Aha, ik snap die reply niet helemaal, maar het klinkt niet goed !!!

Ik heb wel wat ontdekt ... het lijkt toch aan de boxjes te liggen. Als ik de pc opstart met boxen uit en subwoofer uit dan trilt hij niet. Zet ik ze aan dan komt het trillen langzaam op. Raar is dat als ik ze weer uitzet de trilling blijft (wel 2 uur lang !!!) ...

Ik snap er niks van. Moet ik (als ik hem niet kan fixen) nu Exile bellen of Hansol of verzekeringsmaatschappij of HELP |:(

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Zet je boxen dan verder weg of koop goed afgeschermde boxen, maar laat het niet zo. dat is slecht voor je monitor. Die heeft elke monitor die in de buurt staat van niet zo goed afgeschermde boxen. Dus verzekering bellen helpt niet elk vervangend apparaat zou hetzelfd probleem hebben. Je kunt het beste je bureau zo herorganiseren dat je boxen er verder vanaf staan en je subwoofer op de gond zetten. Dan staat hij bij de meeste bureaus toch wel ver genoeg van je monitor af.

• Cassius
  • Niet online
Nope, verder getest (ik heb hem twee dagen en zit er al meer als 8 uur achter van de tien uur vrije tijd die ik heb naast mijn werk om dit ding te fixen) ...

Als ik opstart met de boxen uit heeft hij het ook. Nu is het soms, met boxen aan ook soms.

Kan het gewoon overgaan na een tijdje ???

De meeste mensen deugen!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 19:29
heb zeer medelijden met je. ik heb deze monitor ook maar dan helemaal zonder probleempjes! heb zelf 2 speakers naast me staan (50cm van de monitor af) en en een center-speaker op de monitor. (back-speakers staan veel verder weg dus dat komt niet in aanmerking, sub staat onder het bureau pal onder de monitor +/-70cm afstand). heb zelf helemaal nergens last van. wat voor een instellingen heb je nodig dan?

• PhatFish
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

De storing die door de boxjes wordt veroorzaakt, is die niet af te schermen ofzow?
(aannemend, dat het aan de boxjes ligt.)

...

• dvdhoek
  • Laatst online: 06-08 21:59
Ik had een dergelijk probleem ooit met GP2 op een HANSOL 900P. Het vreemde was alleen dat het beeld alleen knipperde (onderste helft) als ik het stuur gebruikte, via het toetsenbord ging het goed.

• Cassius
  • Niet online
patryk schreef op 02 augustus 2002 @ 23:05:
heb zeer medelijden met je. ik heb deze monitor ook maar dan helemaal zonder probleempjes! heb zelf 2 speakers naast me staan (50cm van de monitor af) en en een center-speaker op de monitor. (back-speakers staan veel verder weg dus dat komt niet in aanmerking, sub staat onder het bureau pal onder de monitor +/-70cm afstand). heb zelf helemaal nergens last van. wat voor een instellingen heb je nodig dan?
Eigenlijk wil ik alleen weten welke moire instellingen je gebruikt. Ik heb ze eerst beide op minimum gezet en daarna de moire ook uitgezet. Mag ik dat weten ???

Welk materiaal schermt goed af ? Hout ? :O Ik word hier zwaar moe van, net nieuwe monitor van 300 euro en nog wat ... nog problemen. Mijn 15 inchje gaf een beeld op 75 Hz wat veel rustiger was :(

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Nou hier ben ik weer (na lange tijd) ...

IK SNAP ER ZO NIKS VAN |:( :(

320 € en nog niet werken, pokkeding. Anyway, hier staat het op.

Stel ik start UT op en zie het filmpje, dan druk ik op escape en zit in het menu te staren. Dan is het beeld trilvrij (1024x768 bij 85 en bij 100 Hz) ... klik ik dan op preferences dan trilt dat ding van mijn bureau af (ik staar dan naar dat schermpje met die tabbladen) ... klik ik dat venster weg dan houdt het meteen op ???

In Quake3 trilt hij het ergst in het hoofdmenu, de text "Single Player" zie ik zonder overdrijven 1 cm naar links en naar rechts wieberen |:(

Als ik bij een filmpje in Windows Media Player op play druk, op dat moment (bij het klikken op play) trilt hij even flink, maar tijdens het afspelen van een DivX gebeurt er noppes.

Trouwens, demagnetiseren helpt geen bal :'(

Ook als de pc heel zwaar laadt trilt hij duidelijk meer als wanneer de pc het minder zwaar heeft. 3DMark2001 in 1024x768 met 4xAA trilt meer als 3DMark2001 in 1024x768 zonder AA.

Het mini spel genaamd Soldat bijvoorbeeld. Als ik daar de mapmaker gebruik en ik heb fullscreen niet aanstaan, dan trilt hij ook. Maar tijdens het spelen van soldat niet.

Als ik mijn FSB hoog zet (156 Mhz) dan trilt windows ook altijd ... :(
Maar lager zetten als normaal (bijvoorbeeld 120 Mhz) helpt geen bal (windows staat wel stil, maar spellen dus ECHT NIET)

Sommige spellen hebben er ook geen last van :z :Z (snap jij het nog ???) zoals commandos 2, Warcraft 3 en Crimson Skies.

Kan het aan de videokaart liggen :? (Leadtek Geforce2 Titanium) Of kan ik nu meteen verzekering gaan claimen ... ?

Als iemand, maar dan ook iemand kan helpen ben ik zeer dankbaar. Want ik ben volledig hopeloos. Heb alles geprobeerd ;(

De meeste mensen deugen!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34

Nibbz

Postmaster General

nou, ik denk niet dat het aan je apparatuur ligt (je boxen). Want als je die bij je scherm heb staan, en het scherm zou er last van hebben, krijg je bij die trillingen gelijk een blauwe gloed over je scherm heen. Dit heb ik bv met mijn oude TV. Die is niet magnetisch goed afgesloten (of hoe zeg je dat nou precies)

13:37

Verwijderd

eehm,, erg lastig tweak-oplos-vraagje... Zit je monitor kabel los van 220v Kabels? Zijn je drivers in orde? (als het alleen is met popups dan ligt het aan je drivers) Heb je iets aan electronica ernaast staan wat een magnetisch veld kan creeren? Krijgt je videokaart geen inslag van andere apparatuur? Zo'n monitor zou goed moeten werken,, die worden daarop ook getest voordat ze naar de leverancier gaan. anders weet ik het ook niet dan terug sturen,

Verwijderd

Heb je in al die tijd al een andere monitor of videokaart geprobeert?

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:49

Masselink

Voor de dorst

Mijn iiyama heeft het zelfde probleem gehad. Het lag niet aan de refreshrate maar aan de beeld instelling. Ik kon kiezen uit 'movie' 'text' 'pics' etc....'text' geeft een strak beeld, de andere geven ghosting en trillingen. ik ken de hansol niet, maar misschien helpt het verder.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

marzzman schreef op 02 augustus 2002 @ 19:43:
Nope, verder getest (ik heb hem twee dagen en zit er al meer als 8 uur achter van de tien uur vrije tijd die ik heb naast mijn werk om dit ding te fixen) ...

Als ik opstart met de boxen uit heeft hij het ook. Nu is het soms, met boxen aan ook soms.

Kan het gewoon overgaan na een tijdje ???
Je hebt warschijnlijk gewoon je monitor gemold met je speakers. Je zegt zelf dat de speakers voor storing zorgen en je hebt ze waarschijnlijk de hele tijd naast de monitor staan. Als je een sterk magnetisch veld te lang naast een monitor zet dan kan de monitor daar steeds verder kapot van gaan. Met afgeschermde boxjes niet, die mag je tegen je scherm zetten zonder problemen, maar bijvoorbeeld midi boxen maken het beeld meteen paars in de meeste gevallen.

Als het van niet trillend langzaam veranderd in trillend ligt het aan je monitor. Je monitor is dus waarschijnlijk gewoon stuk. In het vervolg die speakers ergens anders plaatsen. Misschien heb je geluk en wordt het vanzelf beter.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Lijkt IMO een videokaart probleem? dit denk ik met name omdat het trillen erger wordt als er een aanspraak op de GF2 wordt gedaan...!

• Cassius
  • Niet online
Ok, bedankt voor de reply's.

Ik heb het geprobeerd met een 15 inch Relisys scherm, maar deze staat zo vast als een huis. Ook als ik mijn boxen ertegen aan zet en spellen speel op 1600x1200 met 4xAA (niet dat het dan soepel loopt ;) )

Labtec is toch een goed merk neem ik aan en hoop toch wel dat zij hun boxen hebben afgeschermd (er is al een mailtje naar hun toe).

Nu komt het, ik had nog een Savage4 kaartje liggen, maar de drivers installen verliep niet echt als planned :| ... Hij gaf veel foute textures weer in spellen. Maar het scherm trilde nog steeds (ik dacht iets minder, maar dat kan ook mijn gedachtengang zijn als je erop hoopt :/ )

Ik kan natuurlijk aan Hansol gewoon het probleem uitleggen (heb 3 jaar garantie en hoopte dat het wel goed geregeld zal zijn) en een nieuwe monitor proberen. Als die het nog heeft vervang ik de videokaart wel voor een nieuwe (Geforce4 Ti of wat dan ook wat snel is, heb toch geld van werken in de vakantie) ...

Maar en driverprobleem kan het toch niet zijn :? :? Ik zal nog es wat oudere detonators gebruiken. Zit nu al best lang op 28.32 en lijken het prima te doen. Ik ga wel eens kijken bij 23.11 ...

Bedankt voor de replies, maar dit topic is nog niet over, jullie horen nog van mij :)

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1