Toon posts:

Past een nieuwe Geforce 4 ti 4400 in mijn agp slot?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij dringend helpen?

Ik wil een Geforce 4 AGP aanschaffen maar ben bang dat die niet werkt in mijn
wat oudere moederbord namelijk een:

Aopen AX6BC met 5 PCI sloten en 1 AGP slot
440 BX chipset max 100 Mhz
320 Mb dimm 100 en 133 Mhz
Celeron 900 Mhz @ 1200 Mhz

Nu heb ik een Voodoo 3 3000 in mijn AGP slot zitten en werkt ok
Nu las ik iets over AGP 4x en Spannings verschil met nieuwere AGP versies.

Alsjeblieft iemand mail me je antwoord.

williambouter(haal dit weg)@zeelandnet.nl

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
welke gf4 wil je precies kopen? de ti of de mx?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

waarom moeten we het antwoord mailen :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Yonni schreef op 31 juli 2002 @ 22:01:
welke gf4 wil je precies kopen? de ti of de mx?
topictitel |:(

Topic: Past een nieuwe Geforce 4 ti 4400 in mijn agp slot?

4015Wp west (Dordrecht)

• Consiglieri
  • Laatst online: 05-10-2025

Verwijderd

niet iedereen heeft kabel dus hij hoopt dat hij morgen het antwoord in zijn mail kan lezen zeker :? :?

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
chucky666 schreef op 31 juli 2002 @ 22:02:
waarom moeten we het antwoord mailen :?
idd je steld hier de vraag en je verwacht dat we gaan maile |:(

dacht het niet :P

maareh over de vraag in het boekje van je mobo staat wat voor agp slot je heb en wat ie kan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Antwoord mailen? Waar is dit forum anders voor :?

Maargoed, het zal in ieder geval wel passen, alleen haal je niet het maximale uit de GF4. Integendeel, je nieuwste aanwinst zal niet harder dan AGP 2x gaan lopen. Daar komt ook nog bij dat zo'n GF4 op zo'n 440BX systeempje niet veel sneller of misschien zelfs langzamer zal presteren dan de Voodoo3 :{

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Van wat ik heb gezien is dat er 1x/2x agp slot op zit. En om je Ti optimaal te gebruiken heb je toch wel 4x agp ondersteuning nodig. (8>

BalusC was me voor, maar goed. ;)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
tering...

wat reageren jullie snel zeg. bedankt.

ik ga ff berichten lezen hier...
tot zo

Verwijderd

Topicstarter
dus het heeft niet veel nu om heb aan te schaffen begrijp ik hier uit?!Het klop ik heb maar AGP 1x en AGP 2x.
mmm.
Wordt het zeker tijd voor een geheel nieuw systeempje.
Maar langzamer lopen dan een Voodoo 3 3000 ? Mijn echte reden is nl. dat die klote werkt onder Windows XP Pro. maar met sommige drivers werkt ie prima.
UT , Quake3 , MOHAA, RTCW loopt allemaal als een trein in 1024 x 768.

Ik bedank allen die reageerden en tot later.

(ik check straks nog ff dit forum en ik heb wel kabel Stoned-cow !)

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het is wat offtopic maar wat dacht je van een nieuw systeempje.

http://www.sallandautomatisering.nl

Check de K7 Ultra game pc. Dat systeempje schopt kont. :9

Specs

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
Mijn ASUS P3B-F met de BX-chipsed doet goed met mijn GF Ti4600!!!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor video-kaart had je ervoor?
En loopt ie lekker snel?

Verwijderd

Topicstarter
SlowikPL schreef op 31 juli 2002 @ 22:20:
Mijn ASUS P3B-F met de BX-chipsed doet goed met mijn GF Ti4600!!!
vertel me meer please

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 18:55

mbr

uit de http://www.leadtek.com/faq :

Different between AGP 1.0 and 2.0 Slot:

All GeForce line of graphics cards required AGP 2.0 slot support from motherboard. The main different between the AGP 1.0 and 2.0 is the 2.0 has extra 3.3v support. Without this extra 3.3v from the AGP slot, GeForce graphics cards will not function properly. Most recent released motherboards should have AGP 2.0 slot design, but some old motherboard sometime will show up as 1.0. These motherboards sometime will work if the makers have enabled the 3.3V support for the AGP slot in the 1.0 design. Users with these type motherboards should contact their maker for more information on compatibility issues.
***** Update ***** ( 1/18/02)
The new Intel 845, 850 chipset requires graphics card support AGP 2.0, 1.5V spec. This voltage requirement is included in the standard AGP 2.0 spec. and all current Leadtek WinFast GeForce based graphics cards are 100% compatible with the AGP 2.0 spec. All current Leadtek WinFast GeForce and Titanium based graphics cards are able to support this special Intel chipset requirements.

• Consiglieri
  • Laatst online: 05-10-2025
volgens mij was de url die ik gaf meer dan genoeg...majah...

En natuurlijk kan je die videokaart laten draaien op dat mobootje, maar alleen op agp2x

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je stug WinXP wil blijven gebruiken, dan kan ik me voorstellen dat je van de Voodoo3 af wil.. De eigenwijze nVidia levert geen driverondersteuning meer voor de door hun overgenomen 3dfx :{

GeForce4 is een heel leuke upgrade, maar verwacht geen wereldschokkende prestatietoenames. Je zou net zo goed een GeForce3 kunnen nemen, want de bottleneck ligt hier bij jouw 440BX plankje. Maar als je geld te over hebt, doe dan maar gewoon gek en neem een GF4. Later hoef je nog altijd alleen maar de moederbord en CPU te upgraden ;)

Verwijderd

Topicstarter
mbr Ik dank je. Moet dus niet zo'n nieuwe Geforce 4 met AGP 2.0 in mijn AGP 1.0 moederbord gooien!

Bedankt voor de info en de geldbesparing!

Verwijderd

Werken doet ie naar alle waarschijnlijkheid wel. Je pc zal alleen niet alles uit de kaart halen wat met een sneller systeem wel zo was geweest.

Ook kan het helpen om het laatste contactpuntje van de kaart af te plakken met isolatietape zodat ie op agp 1x draait. Dit heeft bij mij al een aantal keren gewerkt op de wat oudere mobo's

Verwijderd

Topicstarter
Ja g*dv*r werkt ie nou of niet?????
Nu wordt ik echt een beetje dizzy hier.
Kijk ik kan zo'n kaart wel kopen en later gebruiken voor een nieuw systeem alleen moet ie nu wel werken anders kan ik beter wachten tot de prijs daalt, snap ie?

Wie heeft de echte info? uit dit bericht maak ik op dat t niet kan werken:

uit de http://www.leadtek.com/faq :

Different between AGP 1.0 and 2.0 Slot:

All GeForce line of graphics cards required AGP 2.0 slot support from motherboard. The main different between the AGP 1.0 and 2.0 is the 2.0 has extra 3.3v support. Without this extra 3.3v from the AGP slot, GeForce graphics cards will not function properly. Most recent released motherboards should have AGP 2.0 slot design, but some old motherboard sometime will show up as 1.0. These motherboards sometime will work if the makers have enabled the 3.3V support for the AGP slot in the 1.0 design. Users with these type motherboards should contact their maker for more information on compatibility issues.
***** Update ***** ( 1/18/02)
The new Intel 845, 850 chipset requires graphics card support AGP 2.0, 1.5V spec. This voltage requirement is included in the standard AGP 2.0 spec. and all current Leadtek WinFast GeForce based graphics cards are 100% compatible with the AGP 2.0 spec. All current Leadtek WinFast GeForce and Titanium based graphics cards are able to support this special Intel chipset requirements.

bedankt weer allemaal

Verwijderd

Topicstarter
waiting...

Verwijderd

Topicstarter
still waiting...

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 14:37
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 22:21:
Wat voor video-kaart had je ervoor?
En loopt ie lekker snel?
ASUS V3800 De Luxe 32MB SD-RAM Riva TNT2 Ultra

Mijn Leadtek 250 Ultra GEForce Ti4600 loopt iets sneler dan de ASUS maar niet veel sneler angezien mijn Celeron 333 @416 ;)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dan moet je dus ff zoeken of de agp van je mobo 3.3v ondersteund :)
doet ie dit dan zal het wel werken, maar niet optimaal.
ik had dus eerst een mobo met 440bx chipset en die deed dat niet,dus het liep heel de tijd vast :(

en je moet niet zo snel omhoog schoppen, dit mag je pas doen als er al een hele tijd niet gereageerd is.
wil je weten hoelang :?
dan moet je ff de FAQ doorlezen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

blijf maar wachten, jij bent wel ongeduldig huh?

Na 2 minuten al terug kicken :(

Anywayz; De kaart zal wel werken hoor, enkel haal je niet het onderste uit de kan..
Aan jou de keuze!

System Specs!

Verwijderd

Nou.... ik denk dat je vanaf je Voodoo3 er wel op vooruitgaat hoor, want een geforce2 in een bx systeempje gaat stukken harder dan een voodoo3 (meestal) dus voor een GF4 is dit in ieder geval ook het geval. Alleen je zult niet de verpletterende framerates krijgen die Athlon XP of TB of P4 bezitters krijgen maar dat wist je wel. Maar als je hem voor een redelijk prijsje kunt krijgen: doen!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt een Geforce 4 Ti 4600 nou in een AX6BC of niet ?????????????????????????????

NEED TO KNOW FAST!

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor zijn info, maar ben er nu nog niet 100 % zeker van..... duh

Verwijderd

Topicstarter
Wordt nu echt WANHOPIG!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt een Geforce 4 Ti 4600 nou in een AX6BC of niet ?????????????????????????????

• Scare360
  • Laatst online: 16-08 16:56
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:13:
Iedereen bedankt voor zijn info, maar ben er nu nog niet 100 % zeker van..... duh
Ik heb ook een slot 1 bx440 mobo, met een vrij recente AGP2x/4x kaart en dat werkt naar behoren! Als je een snelle kaart koopt met veel geheugen, maakt het niet zo gek veel uit of je AGP 2x/4x gebruikt. AGP is dus voor lokaal geheugen aan te spreken, maar aangezien "jouw" toekomstige kaart voldoende geheugen heeft voor de huidige generatie games staat alles in het geheugen op de grafische kaart en dus geen AGP bottleneck zoals mensen hier suggereren.

Geen probleemen dus alleen verwacht ik wel dat je processor niet op tijd data kan leveren aan je snelle kaart en dus de bekende kink in de kabel.

Verwijderd

Topicstarter
en wat met de 3.3 Volt Mijne geeft maar 1.5 Volt??

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik m maar kopen dan beste TWEAKERS???

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Tip voor William22. Lees eens wat er allemaal gepost wordt in het topic :) En het is niet zo dat er duizende mensen elke minuut kijken om jouw antwoord te geven, heb geduld dude :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny
SHREK! J E H E B T H E L E M A A L G E L I J K M A A R WACHT OP ANTWOORD!!!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:30:
FastBunny
:X

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Scare360
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:23:
en wat met de 3.3 Volt Mijne geeft maar 1.5 Volt??
lijkt me heel sterk, je mobo levert dus he...niet je grafische kaart

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik ook wel:

en wat met de 3.3 Volt Mijn moderbord (AX6BC) geeft maar 1.5 Volt aan het AGP slot??

• Scare360
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:37:
dat weet ik ook wel:

en wat met de 3.3 Volt Mijn moderbord (AX6BC) geeft maar 1.5 Volt aan het AGP slot??
Alle recente kaarten kunnen dat hebben...alleen de oude TNT enzo de oude Vanta kunnen dat niet hebben.

geen probleem dus...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een duidelijk antwoord geeft! De ballen dan maar....

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Topic voor mij gesloten. Iedereen bedankt

• Scare360
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:40:
Niemand die een duidelijk antwoord geeft! De ballen dan maar....
He de mazzel he...zielepiet

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:41:
Bedankt!

Topic voor mij gesloten. Iedereen bedankt
Hopenlijk tot nooit meer ziens, er staat al een keer of 10 dan het gewoon kan en maar blijven vragen. *Zucht* :Z

Verwijderd

Topicstarter
niet iedereen is zo slim als jouw FastBunny...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het antwoord is allang gegeven hoor, alleen kun je het niet interpreteren :X

Chill dude, lees deze hele topic nog een paar keer door, schrijf enkele feiten op papier en gebruik je logica cq verstand. Zoek anders met www.google.com het een en ander op, als je ongeduldig wordt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net het hele topic uitgeprint...

Ben m nu aan het opeten, misschien dat ik het dan op kan nemen en begrijp.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:44:
niet iedereen is zo slim als jouw FastBunny...
Dat is waar :+

Niet iedereen is zo'n natuurtalent als ondergetekende >:) :+

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:47:
Heb net het hele topic uitgeprint...

Ben m nu aan het opeten, misschien dat ik het dan op kan nemen en begrijp.
Smakelijk wil je er wat Curry of Mayo bij :D

Verwijderd

Topicstarter
Alleen wat water, hij is nogal droog snap je?!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens we dwalen af...

Ike begrijpen nou. Ik een Geforce 4 kopen.

Als ie niet werken dan ik jullie allemaal kont schoppen.

Later

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 10:30:
FastBunny
Ja, zo maak je jezelf lekker populair hier.
Maar aan de typesnelheid/spelfouten in je userprofile te zien, ben je nogal ongeduldig aangelegd.

Ennuh lees eerst eens de FAQ over GoT en dit dit Forum, voordat je als newbie zo tekeer gaat !! |:(

Verwijderd

en dicht die hap.

william22, wil je aub niet meer zo enorm ongeduldig posten en je voortaan een beetje inhouden.

Overigens kon je dit ook makkelijk zelf uitvinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.