[SP] Mod-chip illegaal?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 22:38
ERVARINGEN XBOX OMBOUWEN

Het gaat over het ombouwen van je X-Box, daar is toch niks illegaals aan? Je mag toch ook je PSX ombouwen, illegale spellen spelen mag niet, dat begrijp ik maar ombouwen is toch niet erg?

Sorry maar ik snap het ff niet meer }:O

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, ik gok dat ombouwen (d.m.v. een modchip) van consoles hardstikke illegaal is, maar daar weet een SP-mod vast meer over te vertellen.

Handige topictitel ook :/
Maar veranderd van "Ik begrijp dit niet" naar de huidige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Bedankt voor het veranderen van topic titel :) ik zelf kon geen goede bedenken :P

Maar hier in de kranten staan reclame 'PSX ombouwen Nu voor maar €25' (prijs klopt niet maar zo iets staat er altijd wel!) Dan is het vast niet illegaal...." :D

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephymerous schreef op 31 juli 2002 @ 22:03:
Bedankt voor het veranderen van topic titel :) ik zelf kon geen goede bedenken :P

Maar hier in de kranten staan reclame 'PSX ombouwen Nu voor maar €25' (prijs klopt niet maar zo iets staat er altijd wel!) Dan is het vast niet illegaal...." :D
Dat is 't dus wel. Er staat wel meer in de krant dat niet kan, of wat op z'n minst bedenkelijk is :o

Dingen als terugklokken van kilometertellers enz.

Ik zou je graag een linkje voorschotelen naar de rechtelijke uitspraak maar de search doet moeilijk©

Edit: nahja dit is ook interessant leesvoer: nieuws: Ombouwen Playstation met modchips illegaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 22:04:
[...]

Dingen als terugklokken van kilometertellers enz.
[off-topic]Dat mag dus net wel, helaas.... In Nederland niet verboden, in Belgie bijvoorbeeld wel. Maar het is wel bedenkelijk als je dat bedoelt :)
[/off-topic]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 31 juli 2002 @ 22:18:
[...]

[off-topic]Dat mag dus net wel, helaas.... In Nederland niet verboden, in Belgie bijvoorbeeld wel. Maar het is wel bedenkelijk als je dat bedoelt :)
[/off-topic]
Dat schreef ik dus ;)

Maar dat PSX modden is dus illegaal volgens de rechterlijke macht. In Australië bv weer niet. Was vandaag of gisteren in het nieuws. Lekker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 22:20:
[...]

Dat schreef ik dus ;)

Maar dat PSX modden is dus illegaal volgens de rechterlijke macht. In Australië bv weer niet. Was vandaag of gisteren in het nieuws. Lekker handig.
Mag je modchips importeren dan? Of dwaal ik nu te ver af?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Okay, Bedankt voor de Info :) Ik begrijp het....

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 31 juli 2002 @ 22:22:
[...]
Mag je modchips importeren dan? Of dwaal ik nu te ver af?
Ik geloof het niet maar zeker niet via een inkoopaktie op GoT ;)

Het ombouwens is in Nederland illegaal nav. een uitspraak niet zo lang geleden in een zaak tegen iemand :) Er is trouwens een draad geweest in NSTM en op T.net hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die jongen vraagt toch om ervaringen/info? mag je daar niet over praten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webby schreef op 31 juli 2002 @ 23:06:
die jongen vraagt toch om ervaringen/info? mag je daar niet over praten?
Die jongen postte meerdere keren hetzelfde topic; zelfs met hoofdletters zoals je hierboven kunt zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Voor zover ik weet mag je je PSX gewoon ombouwen, kan ik hier in A'doorn in elk geval zonder probblemen laten doen. Het punt is alleen dat Sony dit niet wil hebben en daarom doen veel mensen moeilijk. Op marktplaats bijv. mag je geen gemodde psx verkopen, dit omdat je wijzigingen aanbrengt aan je PSX en dan doorverkoopt en dat mag dus niet.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De psxshop bouwt ze nog steeds om dus het zou dan wel legaal zijn lijkt me. Kan me niet voorstellen dat hun het illegaal doen anders kunnen ze hun winkel wel sluiten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Psxshop
Ombouwen:

Playstation 1
25,00 Euro

Messiah Chip + Inbouw
200,00 Euro

Alleen tussen:
12:00 ~ 16:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Righteye schreef op 01 augustus 2002 @ 09:04:
Voor zover ik weet mag je je PSX gewoon ombouwen, kan ik hier in A'doorn in elk geval zonder probblemen laten doen. Het punt is alleen dat Sony dit niet wil hebben en daarom doen veel mensen moeilijk. Op marktplaats bijv. mag je geen gemodde psx verkopen, dit omdat je wijzigingen aanbrengt aan je PSX en dan doorverkoopt en dat mag dus niet.
Je kan ook gewoon een spel of film downloaden en 100 keer branden om aan je vriendjes te geven. Dat iets zomaar kan wil nog niet zeggen dat het mag, integendeel in dit voorbeeld zouden ze je op moeten sluiten :P

Maar goed, een PSX, PS2 of X-Box ombouwen is dus ab-so-luut illegaal. Dat er toch nog reclame voor wordt gemaakt is omdat Sony (nog) niet in staat is op grote schaal dergelijke wetsovertreders aan te pakken, maar daarvoor zijn ze aan het praten met Brein. Maar goed, in het kort: het mag niet. Duidelijker kan ik het niet zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrRudi: jawel hoor :+

Het mag niet en dan +5 ofzo >:)
Pagina: 1