Opera en tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
om 1 of andere reden kan ik met opera 6.04 de GoT fora en alle andere onderdelen van tweakers.net niet goed zien.

als ik GoT bekijk krijg ik geen fora te zien, en bij alle andere werkt de helft niet en mist de helft van alle links enzow... hoe komt dit?

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Wel eens refresh geprobeert?

Linux of Windows trouwens? (hier in linux weinig problemen)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Fludizz
  • Niet online
Windows 2000 professional

refreshen helpt niet

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-03 21:58

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Fludizz schreef op 31 juli 2002 @ 22:13:
Windows 2000 professional

refreshen helpt niet
Hier gaat het meestal wel goed, ook met win2k en opera 6.04.
De opbouw van de frontpage gebeurt soms wat vaag, maar uiteindelijk krijg ik alle sgoed op mijn scherm :)

Cache al eens helemaal weggegooid?
Javascript staat aan?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Fludizz
  • Niet online
cache word iedere keer dat opera gesloten word gewist, en Javascript staat aan.

• Fludizz
  • Niet online
heb opera ge herinstalleerd en et werkt nu wel weer goed...

dunno wat er mis was, maar et werkt weer

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 12:21

gvdh81

To got or not to got..

lol:

"If you can't see this page, try reinstalling opera" :D

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:59

Richard

Kuru Kuru Kururin

Fludizz schreef op 31 juli 2002 @ 22:20:
heb opera ge herinstalleerd en et werkt nu wel weer goed...

dunno wat er mis was, maar et werkt weer
Gelukkig maar, dit soort grappen kunnen wel de liefde voor een "alternatieve" browser schaden ;(

De meukpostjes die door mij op de FrontPage komen, komen ook altyd al vanaf Opera 6.xx

20*350ZO45°

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10

mno

Nu hier toch wat Opera-gebruikers zitten wil ik ff vragen of jullie ook merken dat wanneer je bijvoorbeeld de tweakers.net frontpage opent, er erg veel upload-verkeer plaatsvindt. Dat kan je goed zien met bijvoorbeeld Dumeter. Met een andere browser (Mozilla, IE) heb ik hier geen last van.

Ik merk het al vanaf versie 6.0 en zit nu op 6.4.

Gewoon rösti

Verwijderd

klopt, er gaat zelfs bijna meer uit dan binnenkomt...

het is toch eigenlijk van de zotte dat ik http://pda.tweakers.net moet gebruiken omdat t.net in opera compleet ruk is? vooral het plaatjes laden duurt erg lang, ik heb de FP dan ook wel in 28 (!) seconden helemaal binnen, en dat met adsl |:(

nog een nadeel is dat je niet tijdens het laden al dingen kunt doen, er is geen scrollbalk en links werken ook niet. komt dit door de layers die gebruikt zijn ofzo?

(sorry voor de kick, maar ik erger me echt dood aan de nieuwe t.net icm opera :()

• mno

mno

Ik ben het helemaal met je eens. En wat dat uploaden betreft, mijn laatste bericht was van vóór de nieuwe layout maar nu is het inderdaad nog opvallender geworden.

Het laden gaat gewoon veel te traag. Ik kan me niet voorstellen dat Tweakers.net alle tweakers 'dwingt' om IE te gebruiken omdat daar de pagina's nog een beetje normaal laden (op ADSL dan). Lijkt me niet in lijn met de tweakersgedachte.

Gewoon rösti

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-03 16:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De 'psychologische laadtijd' van de frontpage (layout gerenderd excl. banners) in Opera 6.05 is vier seconden op m'n ISDN lijn. Een paar seconden later is hij helemaal klaar met laden.

Naast IE is er trouwens nog één fatsoenlijke browser en dat is Mozilla.

• mno

mno

De frontpage volledig laden in Opera 6.05 duurt hier 24 seconden op een ADSL account. En Opera is dan meer aan het uploaden dan downloaden (volgens DUmeter, geen idee waarom). Zonder images duurt het 2 seconden maar is natuurlijk ook niet alles.

Noodgedwongen gebruik ik idd Mozilla voor de frontpage.

Maar wat is jouw standpunt Femme? Ligt het aan Opera die niet om kan gaan met t.net of is t.net nog niet helemaal ge-optimaliseerd?

Gewoon rösti

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-03 16:46

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik kan maar één reden bedenken dat hij zoveel upstream traffic genereert en dat is dat-ie voor elke plaatje gaat checken of het veranderd is. Hier is misschien wat aan te doen door betere expire headers te gebruiken. Kees is hier al mee bezig.

Het is wel opvallend dat de vage problemen zich altijd voordoen onder Opera.

Verwijderd

Ik draai hier ook Opera , en dan duurt 4 seconden langer om de FP te uploaden , so what :? :?

Opera is in idd chiller dan IE :+ :+

• mno

mno

Femme schreef op 22 september 2002 @ 23:27:
Ik kan maar één reden bedenken dat hij zoveel upstream traffic genereert en dat is dat-ie voor elke plaatje gaat checken of het veranderd is. Hier is misschien wat aan te doen door betere expire headers te gebruiken. Kees is hier al mee bezig.
Ik heb even getest en de check-options in Opera op Never gezet. Dan is de FP in 3 a 4 seconden binnen zonder veel upload. Maarja, mogelijk wel met oude plaatjes als ik het goed begrijp.

Gewoon rösti

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Alsof die plaatjes ooit veranderen :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• mno

mno

Tja, dat is misschien op T.net zo maar als ik het op Never laat staan geldt dit natuurlijk ook voor alle andere sites die ik bezoek.

Ik weet trouwens niet hoe IE dit regelt maar volgens mij kun je dit in IE niet instellen.

Gewoon rösti

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het is wel opvallend dat de vage problemen zich altijd voordoen onder Opera.
Als jullie nou ook eens overgaan op Opera, zul je zien dat de problemen zich alleen nog voordoen onder IE en Mozilla. >:)

Verwijderd

fp komt idd heel snel binnen nu, maar is dat geen probleem dan dat er nu nooit wordt gechecked op nieuwe versies? ik kan me namelijk herinneren dat ik het expres daarom op Always heb gezet...

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik doe over de nieuwe frontpage met opera 6.05 zo/n 15 a 20 seconden ! :( (met lege cache). Verder vind ik de frontpage ook zwaar ruk geworden moet ik zeggen, alsof er een wedstrijd is om zo veel mogelijk info op zo'n klein mogelijke ruimte te plaatsen.

Al met al kom ik nu een stuk minder vaak op de frontpage, slechte zaak dus lijkt mij.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Pagina: 1