Toon posts:

Welke Zalman moet ik nemen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even zitten kijken naar een nieuwe cpu koeler, en zit ik te twijfelen tussen de zalman CNPS6500B-Cu en de zalman CNPS6500B-AlCu. De zalman CNPS6500B-Cu weegt 898 gram de P4 S478 kan maximaal 450 kan hebben dus vraag ik me af of ik die tweede moet nemen omdat die gewoon 400 gram weegt.
Ik moet dus een goede cooler hebben voor overklokken en moet mooi stil zijn dus welke van de twee???
Graag jullie reactie 8) 8) 8)

Verwijderd

mijn keuze zou de zwaarste zijn

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat zat ik ook al aan te denken maar die weegt wel even 898 gram en de s478 kan maar 450 gram hebben, dus daarom wou ik vragen of mensen hier ervaring mee hebben.

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 21:45:
De zalman CNPS6500B-Cu weegt 898 gram de P4 S478 kan maximaal 450 kan hebben

Duh? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Wat duh???

Verwijderd

Topicstarter
Wat duh??? :O :O :O

Verwijderd

Topicstarter
Willen de mensen nog graag even reageren!!!! 8) 8) 8)

Verwijderd

Dat zijn de specs. Je p4 kan toch zogenaamd ook maar 2 GHz hebben ? :)

Verwijderd

kan makkelijk.
kheb ze ook en mijn socket (amd) kan ook max 450 gram hebben.
je moet ze alleen rustig vervoeren [mocht je dat willen doen ivm een LAN ofsow]
ze coolen alleen niet zo supergoed

Verwijderd

Topicstarter
kijk daar heb ik wat aan.
Welke cooler is beter naast de zalman???

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:07:
kijk daar heb ik wat aan.
Welke cooler is beter naast de zalman???
Uit somige revieuws komt uit dat de Zalman CU 5100-CU stiller is ( 2db ) en een XP @ 1800+ 5 @ low 5 graden cooler coolt en ik heb zon ding ook en stil zijn ze zeker me hdd's komen er nog boven uit ;)

+ dat ding moet je met scroeven bevestigen dus geen probs over het gewicht deze zit dus super goed vast ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gelezen dat de alpha 8045 ook goed is maar die is nogal prijzig.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog mensen met ervaring met deze cooler van zalman

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Zelf heb ik de CNPS6500B-AlCu ter vervanging van de standaard Intel koeler, de cpu temp is iets omlaag gegaan, scheelt ongeveer 2 graden, zowel idle als stressed, maar wat voor mij belangrijker is, is het geluid. Ik heb de bijgeleverde fan nu op ca. 2000 rpm draaien en hij is niet meer te horen. Voor echt serieus overklokken zou ik toch naar een andere koeler uitkijken als ik jou was.

Verwijderd

Ik heb zelf een Zalman CNP-6500B-CU geplaatst en ben er erg tevreden over. Voor dat overgewicht ben ik niet zo bang. Als je ziet wat een krachten een goede koeler alleen al met klemmen op een mobo+cpu weten te zetten dan zal die 900 gram ook wel kunnen... En kwa OC... Ik draai mijn PIV-1800@2500, 33 °C idle, 57 °C extremely stressed (Stability test CPU-heating), fans @ 7 V. Dat vind ik dus zeker niet slecht... Voor mijn setup, zie :

Combimod (Stilte en tóch OC-baar) (PICS)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43

Maximus

There is no substitute

die ZALMAN CNPS5100-Alcu kan die ook een P-4 2.2 GHz aan?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:18:
Dat is alleen nog maar een heatsink, je moet er dan zelf ook nog een koeler bij kopen.

Verwijderd

M@ximuS schreef op 01 augustus 2002 @ 16:35:
die ZALMAN CNPS5100-Alcu kan die ook een P-4 2.2 GHz aan?
Even op de Zalman website kijken om te leren :

*This cooler cannot be mounted on a mainboard that does not have four holes around the socket. Also, Socket 478 motherboards are not supported.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43

Maximus

There is no substitute

ja maar op de ASCI site wordt de koeler wel verkocht voor 478 Socket Mobo's verkocht.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 14:33
Mijn 6500-AlCu geeft me bij P4 1.6a@2.72 (1.7v) momenteel idle 32 graden, en stressed <47 graden. Vrijwel zonder geluid (1400 toeren).

Ik zou voor de Alcu gaan, of een veel 'betere' oplossing, zoals waterkoeling.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
De puur koperen versie koelt veel beter dan die AlCu versie.
Voor die paar euro meer zou ik toch voor de Cu versie gaan.

Senile! Senile Oekaki

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 13:28

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Je moet je afvragen wat je met je systeem gaat doen. Veel s478 borden hebben een klik bevestiging geen schroeven. Dat betekend dat als je de Cu neemt deze veel gewicht geeft en als je dus naar lan parties gaat dit gevolgen kan hebben bij stoten etc etc. Dus verplaats je je PC veel dan zou ik de ALCu nemen. Zelf heb ik eerst ook gedacht een Zalman te nemen. Ik ga nu denk ik voor een Alpha Pal 8942 met waarschijnlijk een noiseblocker s3 fan. Stil en toch koel en beter te verplaatsen die Alpha zit namelijk goed vast wordt ook geschroefd moet je kliksysteem van MB ff verwijderen.

*empty*

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 20:24

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ettepet schreef op 02 augustus 2002 @ 11:21:
Mijn 6500-AlCu geeft me bij P4 1.6a@2.72 (1.7v) momenteel idle 32 graden, en stressed <47 graden. Vrijwel zonder geluid (1400 toeren).
Dan zit je zeker in een koelcel oid. |:(

Als je proc 32 idle is wat is dan je kasttemperatuur en wat is dan de temp in de ruimte waar je pc staat?

Specs

• Ettepet
Huigie schreef op 02 augustus 2002 @ 16:12:
Dan zit je zeker in een koelcel oid. |:(

Als je proc 32 idle is wat is dan je kasttemperatuur en wat is dan de temp in de ruimte waar je pc staat?
Ook goedemiddag! :P

Het was toen <26 graden in de ruimte waar mijn pc staat, dus zo gek zijn die temperaturen niet. Mijn kasttemperaturen waren toen respect. 31 graden (idle) en 37 graden (stressed), mijn kastkoeling staat op laag vermogen, vandaar.

Misschien tijd voor: Calibreren CPU-temperatuur :)

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 20:24

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Hoe kan de temp van een 1.6 die je door overklokken bijna 2x zo snel laat draaien nou in godesnaam 1 graad boven je case temp zitten als je koelt met een 6500-AlCu?

Specs

• Ettepet
Huigie schreef op 02 augustus 2002 @ 16:36:
Hoe kan de temp van een 1.6 die je door overklokken bijna 2x zo snel laat draaien nou in godesnaam 1 graad boven je case temp zitten als je koelt met een 6500-AlCu?
Weet je wat een idle processor doet? Vrijwel niks. Verder zitten er een paar warmtestokers in mijn computer (zoals een tuner in mijn All-In-wonder, die constant 40+ graden is), en krijgt mijn cpu o.a. door de Zalman-ventilator constant koeling met relatief koele lucht. Mijn Winbond meet-chip krijgt geen constante koele luchtstroom en meet dus een relatief hoge waarde.

Zo kan het zelfs zijn dat mijn (Winbond) kasttemperatuur ietsies hoger is dan mijn cpu (idle) is, omdat de ene plek in de kast wel veel koele lucht krijgt en de andere (vrijwel) niet. Zet je kast maar eens open, je FSB een tijdje idle op 100, en meet eens wat waardes. Het helpt als je ook nog wat (redelijk nauwkeurige) thermometers hebt. Een Northwood CPU op "laag" voltage (1.5-1.7v) is idle maar een paar graden warmer dan zijn omgeving, mits goed gekoeld.

Einde les. >:)

Verwijderd

En vergeet niet dat die Zalman 6500 gewoon fantastische koelertjes zijn... Ik draai ook 2500 MHz met een idle van 33 °C... Alle fans @ 7V

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch die zalman cnps6500B-cu te nemen maar ik heb even naar mijn moederbord gekeken (een Asus P4S533) en ik vraag me of die daar wel op past omdat die cooler best groot is.
Iemand ervaringen met dezelfde moederbord??????

Verwijderd

Vergelijk de layout even met de Asus P4T-E, daar zit ie bij mij op... En dat ding is niet echt enorm groot hoor, en door de waaiervorm is hij van ondere erg smal, hij valt dus gewoon over de rest heen... Hij steekt bij mij over mijn Rimms...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Bakkei4.gif

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2002 20:48 . Reden: Pic resize ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 20:45:
Vergelijk de layout even met de Asus P4T-E, daar zit ie bij mij op... En dat ding is niet echt enorm groot hoor, en door de waaiervorm is hij van ondere erg smal, hij valt dus gewoon over de rest heen... Hij steekt bij mij over mijn Rimms...

afbeelding
Ik kijk wel even bij een kameraad die heeft toevallig een Asus P4T-E

Verwijderd

ik draai een 1.9 williamette (oud warm 0.18mircon) @ een kast zonder airflow (hq45) met een zalman 6500 ACU (niet al cu maarAcu) maar aangezien de Bcu via de poortjes @ mobo kan worden bevestigt. Maar, ik zou hem zelf aan het mobo vast zetten!

mijn temps

case open
case temp 26
cpu idle 32
cpu stressed 36

case dicht
case 36
cpu idle 37
cpu stressed 45

mooie temps !

ik zou echt voor de 6500 gaan echt het geld waard WEL voor de ACU gaan!

gemeten zonder case fan's en cpu cooler @ laagste stand (1200rpm)

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:52
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 11:18:
die is idd zeer goed ik heb hem ook om mijn A M D !!!!! |:(

Reality beats fiction by far!

Pagina: 1