Toon posts:

Pentium 4 met spellen gewoon troep!!??

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb sinds enige tijd een p4 1900Mhz op een asus P4B533e, met windows 98 se. Op mijn vorige systeem (amd tb 1000 op asus...?) ook met win 98se liepen spellen goed, nu op mijnnieuwe systeem lopen spellen en benchmarks sneller, maar schokkerig. Met schokken bedoel ik grote schokken, het in racespellen overslaan van stukken en dan vooral in bochten. het gekke is dat dit alleen gebeurt als de grafische optie's normaal of laag staan; als deze hoog staan, lopen de spellen vloeiender, soms heeft de videokaart het wel een beetje moeilijk, maar dat zijn toch andere (kleinere) schokjes. Ook met GP4 gebeurt dit; hier zet je de framerate vast en veranderd de processorbelasting; als deze op zo'n 50% staat, loopt het schokkend, op 110% loopt alles weer prima.........
Ik heb voor garantie een ander moederbord, ddr geheugen en videokaart gehad; het maakt niets uit. Ook een schone windows met de drivers er correct en in de goede volgorde in, dx laatste versie, videokaart drivers laatste versie (ongeveer 10 geprobeerd) anti aliasing, v-sync,32bit kleur aan/ uit; geeft allemaal niets.
Mijn idee dan; die pentium is gewoon BENDE!!!!! Ik geef klauwen vol met geld uit aan zo'n pokke systeem en feit is dat ik beter mijn vorige amd 1000 had kunnen houden!! het lijkt wel of hij de snelheid in de spellen niet aankan. Ik had mij al laten vertellen dat een p4 minder goed was voor spellen, maar dat het deze problemen op zou leveren.......... Het is echt een schande! Die krengen zijn nog vreselijk duur ook!

Mijn systeem; P4B 533 E met raid, P4 1900Mhz whill, pine xfx GF4ti 4200 64mb, ook geprobeerd met creative gf3 ti 200(zelfde) maxtor 60 gb ata 133 7200rpm, aopen 300 watt bigtower, creative soundblaster live 5.1

Hebben nog meer mensen hier dezelfde problemen mee? Of misschien een goed idee? En zeg alsjeblieft niet dat ik eens de laatste versie videokaart moet proberen, dan ga ik gillen! Dat geld ook voor bios flashen ed.

Verwijderd

Heb hier zelf een P4 1,8@2,25 draaien op een Abit BD7 met een Pine GF2 Ti4200 64MB.
Alles draait perfect, 3DMark score is een lekkere 11000 als VGA op 295/600 staat.

Onder 98 zul je toch echt de Intel INF drivers moeten installeren, anders kun je echt in de problemen komen, onder XP hoeft dit niet.

Om nou te zeggen dat de Pentium IV bende is is de grootste onzin...

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:52

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik heb me laten vertellen dat een P4 niet echt lekker wil lopen op win98 (win98se). XP zou veel beter zijn.

Trouwens, je hebt je een beetje laten naaien door een 1900 te kopen ipv een Northwood :o

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Probeer eens een ander OS, windows98 is al flink verouderd.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

handige_harrie schreef op 31 juli 2002 @ 21:47:
Ik heb me laten vertellen dat een P4 niet echt lekker wil lopen op win98 (win98se). XP zou veel beter zijn.

Trouwens, je hebt je een beetje laten naaien door een 1900 te kopen ipv een Northwood :o
Dat is dus ook de grootste onzin, je moet alleen(net als bij een VIA-chipset) de chipset drivers installeren

Verwijderd

Je moet prima spellen kunnen spelen op een P4 hoor. Misschien heb je een driver probleem of zo. Of een virus. Of misschien draaien er wel allerlei programma´s op de achtergrond.

Het is inderdaad jammer dat je geen northwood hebt.

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Ik heb hier een intel 1700 mhz met een ti4200 en daar loopt echt alles soepel mee. Ik denk dus dat je even wat drivers moet installeren. Want met GP 4 loopt alles echt zeer goed op dit systeem

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Verwijderd

Topicstarter
Over de 3D marks score heb ik ook niet te klagen, dat is het probleem niet. Windows 2000 heb ik ook al geprobeerd, hetzelfde. virus sluit ik ook uit; heb al 5 keer format c gedaan en heb een degelijke virusscanner. Ook achtergrondprogramma's sluit ik uit; na format c heb ik niets extra meer geinstalleerd, en alles uitgezet wat er wel was. Ook de geluidskaart heb ik eruit gehad...... Btw, als er achtergrond programma's draaien, wordt het schokken niet minder bij een hogere belasting! INF drivers heb ik correct geinstalleerd en ook de intel application accelerator.
Maar ook al heb ik geen northwood; het zou toch minstens zo goed moeten lopen als een oude amd tb 1000 met 384 mb sdr? Ik wou dat ik dat systeem nog had.......

Verwijderd

Topicstarter
BTW; zijn er nog meer drivers waar ik niet van weet dan? Windows, dan INF, dan iaa, dan vga, dan sound en dx, toch? dx heb ik ook wel eens eerder gedaan, ia weleens later. iaa ook wel weggelaten......helpt allemaal niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 22:11:
BTW; zijn er nog meer drivers waar ik niet van weet dan? Windows, dan INF, dan iaa, dan vga, dan sound en dx, toch? dx heb ik ook wel eens eerder gedaan, ia weleens later. iaa ook wel weggelaten......helpt allemaal niet.
Jaaaa, maar AMD is ook vèèl beter dan een intel hoor, met spelletjes.. nou!

Gewoon GELUL, intel is net zo goed als AMD (als ze goed geconfigureerd zijn that is) , denk dat je gewoon in de bios ofzo iets verkeerd hebt staan (AGP Aperture size?).

Zou perfect moeten lopen (zonder schokken) op dat systeem.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Blaat blaat blaat... Ga eerst eens goed configureren en drivers installeren voordat je Intel voor troep gaat uitschelden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.