Toon posts:

[Doom III] Nieuws

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er was volgens mij ooit eens een topic over doom III maar ik kan hem niet terugvinden...

Maar goed er is dus een promo (propaganda :P) filmpje verschenen van ATI met doom III beelden erin :9~

http://mirror2.ati.com/mu...s/testimonials640x480.mpg
Hi-res 77 MB

http://mirror2.ati.com/mu...s/testimonials320x240.mpg
Low-res 41 MB

Ik heb zelf eventjes geknipt in het filmpje en alleen de doom3 scene eruit gehaalt, je kunt hem vinden op http://members.home.nl/lichtoog/doom3.avi 4 MB en divx 4.12 aangezien je maar een paar seconden van doom III zult zien is dit een betere download tenzij je te nieuwsgierig bent ofcourse ;)

Verders nog twee screenies:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/doom3_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lichtoog/doom3_2.jpg

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
dit ziet er echt mega :9~ uit!!! >:)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Het ziet er klote uit. Weer van die donkere schijtscreenshots. Dat hoort bij Doom, dat snap ik wel, maar toch... Ik hoop dat als er ooit mods voor komen (waarbij je WEL naar buiten kan waar de zon schijnt en de vogeltjes fluiten) de engine daar ueberhaupt de mogelijkheid voor heeft :{

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:07
Captain Pervert schreef op 31 juli 2002 @ 21:32:
Het ziet er klote uit. Weer van die donkere schijtscreenshots. Dat hoort bij Doom, dat snap ik wel, maar toch... Ik hoop dat als er ooit mods voor komen (waarbij je WEL naar buiten kan waar de zon schijnt) de engine daar ueberhaupt de mogelijkheid voor heeft :{
donker kan ook kewl zijn,
denk maar aan AVP en AVP2

maar volgens mij heb jij iets tegen donker :P

• Emdicy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2023
Captain Pervert schreef op 31 juli 2002 @ 21:32:
Het ziet er klote uit. Weer van die donkere schijtscreenshots. Dat hoort bij Doom, dat snap ik wel, maar toch... Ik hoop dat als er ooit mods voor komen (waarbij je WEL naar buiten kan waar de zon schijnt en de vogeltjes fluiten) de engine daar ueberhaupt de mogelijkheid voor heeft :{
De engine kan het makkelijk aan, het is de vraag of je computer het aankan.
Bij het ontwerpen van Doom III wordt ervoor gezorgd dat er niet teveel monsters tegelijk in beeld komen, zodat het spel niet teveel vraagt van de huidige computers. De engine zelf kan in principe gigantische buitenlevels met tientallen zeer gedetaileerde monsters tegelijk in beeld aan, maar de computers zijn daar voorlopig nog niet aan toe.

Verwijderd

Ziet er idd weer erg mooi uit, maar /me denkt dat ie er wel een vette system upgrade voor moet gaan doen :{

• Captain Pervert
Crash-Override schreef op 31 juli 2002 @ 21:33:
[...]
donker kan ook kewl zijn,
denk maar aan AVP en AVP2

maar volgens mij heb jij iets tegen donker :P
Yup. Ik ben ook meer iemand voor Serious Sam dan Undying . Om maar wat te noemen. Een vriend van me (reviewer bij UT underground) liet me een keer een UT map zien die ik zowaar leuk vond. UT vind ik een stinkspel omdat de donkere sfeer me niet aanspreekt. Kerkers, donkere planeten, dat soort shit. Die map die ik te zien kreeg was heel licht, de zon scheen zelfs en het had wat weg van cs_italy.

Ondanks een redelijk goede gameplay werd de map de grond in geboord door een reviewer. :{ :{

Zo zie je maar... Ieder zijn shit. Ik ga liever de natuur in :P Ghost Recon, Operation Flashpoint, Delta Force, Counter-Strike. Oh en dat het buiten is is niet het enige patroon - het zijn spellen met enig realisme erin (de 1 meer dan de ander). Ik krijg hartverzakkingen van Undying enzo, als ik wil griezelen dan kijk ik wel een film. Gamen is voor mij ontspanning....

Maar goed, dit is allemaal mijn persoonlije voorkeur.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
Maar, setting all my sceptisism aside, het ziet er echt geweldig uit. Johnny C. mag hier met recht trots op zijn... Baanbrekend. Op dat gebied zullen we zeker niet teleurgesteld worden. Maar de gameplay? Alle filmpjes en screenies die ik tot nu toe gezien heb, tonen enkel models en geen in-game screens.

Wat verwachten we daarvan?

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-10 22:01
Toch vind ik dat die 2d plaatjes Doom III niet goed laten zien :) Een beetje rond zo'n muur lopen en die bumpmappign bekijken ziet er volgens mij zwaar vet uit :) (Netzoals in Halo@Xbox)

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Leuk gedaan met die video in te korten !

Aphax heeft gelijk ivm de screenshots,die tonen nooit wat een spel echt tevoorschijn kan halen.Elke SS is wel leuk,maar de animaties van de vijanden maken het volgens mij compleet.

Dat John en co maar snel werken,want wij willen DIII !!!

Verwijderd

Zijn deze screenshots in-game gemaakt of gewoon van een intro af?

als het ingame is dan ziet het er erg vet uit :p

Verwijderd

Echt geweldig die DOOM III Nouw maar hope dat me nieuwe PC het aankan :-).
[en nu de echt reden]
gewoon ff kijken of me account het wel doet.
[/en nu de echt reden]

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Ik lees een paar replys hier boven dat er weinig monsters tegelijk het scherm zullen paseren... maar... was dat niet de hele charme van doom I en ][ :? gewoon op alles schieten wat beweegt en dat met grote hoeveel heden monsters... ik vrees dat het dan voor de echte doom I en ][ liefhebbers vlink zal tegen vallen :{

[ Voor 0% gewijzigd door White Dust op 31-07-2002 22:54 . Reden: typo's |:( ]

Verwijderd

Grappig dat Doom 3 me geen reet kan schelen maar dat ik erg benieuwd ben wat andere mensen met die engine gaan doen ..

Verwijderd

Ach, mijn mening over Doom III is bekend. Ik blijf de outdoor omgeving van UT2003 er stukken indrukwekkender uitzien, om het nog maar niet over Unreal 2 te hebben.

Verwijderd

Ik ben wel weer eens toe aan een game die me laat schrikken!
Laat maar komen die Doom III.

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 12:51
ik schrok me vroeger al rot bij Doom 1 :D krijg ik zeker een hartverlamming bij Doom 3 :P

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10 17:54
Captain Pervert schreef op 31 juli 2002 @ 21:43:
[...]
Yup. Ik ben ook meer iemand voor Serious Sam dan Undying . Om maar wat te noemen. Een vriend van me (reviewer bij UT underground) liet me een keer een UT map zien die ik zowaar leuk vond. UT vind ik een stinkspel omdat de donkere sfeer me niet aanspreekt. Kerkers, donkere planeten, dat soort shit. Die map die ik te zien kreeg was heel licht, de zon scheen zelfs en het had wat weg van cs_italy.

Ondanks een redelijk goede gameplay werd de map de grond in geboord door een reviewer. :{ :{

Zo zie je maar... Ieder zijn shit. Ik ga liever de natuur in :P Ghost Recon, Operation Flashpoint, Delta Force, Counter-Strike. Oh en dat het buiten is is niet het enige patroon - het zijn spellen met enig realisme erin (de 1 meer dan de ander). Ik krijg hartverzakkingen van Undying enzo, als ik wil griezelen dan kijk ik wel een film. Gamen is voor mij ontspanning....

Maar goed, dit is allemaal mijn persoonlije voorkeur.
Sluit ik me volledig bij aan :)
1 van de redenen waarom ik HL tfc speel en geen UT/Q3, in tfc leeft gewoon een veel vriendelijker sfeer.

Verwijderd

White Dust schreef op 31 juli 2002 @ 22:54:
Ik lees een paar replys hier boven dat er weinig monsters tegelijk het scherm zullen paseren... maar... was dat niet de hele charme van doom I en ][ :? gewoon op alles schieten wat beweegt en dat met grote hoeveel heden monsters... ik vrees dat het dan voor de echte doom I en ][ liefhebbers vlink zal tegen vallen :{
In dat onofficiele Doom 3 filmpje van de E3 had je op een gegeven moment toch wel 6 - 7 zombies tegerlijk in beeld. Maar echt 20 Imps zullen we niet tegenkomen denk ik (komt door het verhaal/de sfeer)

Daarom snap ik ook niet waarom ze het Doom noemen (nouja, ik snap het wel, maar het klopt niet) want het heeft niets met Doom te maken.... nou jeej, je bent een Space Marine

Voor de rest vind ik het donkere niet erg, en raad ik Captain Pervert aan een zaklamp te kopen voordat de winter begint, want dan wordt het weer vroeg donker :)

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:29
White Dust schreef op 31 juli 2002 @ 22:54:
onzin, de huidige pcs kunnen echt wel redelijk wat monsters op je scherm toveren hoor, de models hebben niet veel meer polygonen dan een quake 3 model maar door een pixelshader effect(vergelijkbaar met polybump van www.crytek.com maker van x-ilse/far cry) lijkt het veel ronder enzow
ook bumpmapping draagt hier aan bij. aan de andere kant heeft hij wel restricties moeten inbouwen omdat de huidige pc's nog niet snel genoeg zijn om te kunnen laten zien wat hij in zijn engine kan stoppen(das best knap als je ziet hoe snel de hardware ververst wordt) er zit in de doom iii engine geen bounce bij de lichten, oftewel pixels die niet direct door licht worden geraakt worden dan superdonker of zwart. echter als JC een aantal bounces zou implementeren zou het helemaal niet draaien(omdat je dan weer problemen krijgt met de schaduwen enzo) oftewel veel van de game is donker omdat de huidige pcs gewoon te traag zijn

iig heb ik een grote hekel aan al die mensen die zeggen: doom == zwart en dus zo omdat die engine niet meer aankan. jullie moeten je eerst wat meer verdiepen in een onderwerp voor je blaat. bovendien gaat doom iii kwa animaties in de levels enorm vooruit op quake 3(q3 is echt enorm restricted als het gaat om bewegende dingen) met doom iii is het haast alsof je met max werkt, je kunt groups maken en die een anim geven en daarin subgroups die weer een andere anim hebben enzow. dat is onmogelijk met q3 en voor zover ik weet elke andere game op de markt. een goed voorbeeld is de doom iii legacy movie als die brug valt en open klapt. lijkt simpel maar is enorm complex voor een engine, hij bouwt al vallend snelheid op, valt stil, de 2 vlakken draaien open en op het eind trager dan int midden van de anim. zoiets is onmogelijk te maken met q3.

maargoed ik zelf weet iig wat voor fantastische engine het wordt, het wordt alleen eens tijd dat anderen dat ook in gaan zien.
Verwijderd schreef op 31 juli 2002 @ 22:45:
Zijn deze screenshots in-game gemaakt of gewoon van een intro af?

als het ingame is dan ziet het er erg vet uit :p
is ingame ja, lijkt me toch wel duidelijk

Verwijderd

lijkt simpel maar is enorm complex voor een engine, hij bouwt al vallend snelheid op, valt stil, de 2 vlakken draaien open en op het eind trager dan int midden van de anim. zoiets is onmogelijk te maken met q3.
Dat lijken me toch meer bewegende brushes die zelfs die Quake 1 engine al tevoorschijn kon toveren. Misschien kon Quake 3 het niet, maar in Quake 1 was het vaak genoeg te zien dat er meerdere bewegende dingen op elkaar getimed werden (handigmatig natuurlijk, maar dat is hier ook het geval gok ik zo)

• bolleh
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 01:41:
[...]

Dat lijken me toch meer bewegende brushes die zelfs die Quake 1 engine al tevoorschijn kon toveren. Misschien kon Quake 3 het niet, maar in Quake 1 was het vaak genoeg te zien dat er meerdere bewegende dingen op elkaar getimed werden (handigmatig natuurlijk, maar dat is hier ook het geval gok ik zo)
kheb q1 niet veel gespeeld(ben vorige week pas begonnen :P) maar kun je een voorbeeld geven?

Verwijderd

Je komt een kamer binnen. Er schieten metalen balken uit de muur om de deur te blokkeren, plafond komt omlaag. Voordat het je plet gaat het opzij, en de grond/lift gaat naar boven. Het is in het 2de level van episode 1 geloof ik :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2002 02:10 . Reden: in erbij gezet ]

• bolleh
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 02:08:
Je komt een kamer binnen. Er schieten metalen balken uit de muur om de deur te blokkeren, plafond komt omlaag. Voordat het je plet gaat het opzij, en de grond/lift gaat naar boven. Het is in het 2de level van episode 1 geloof ik :)
lol das dus nix want das ook met wat moeite(q3 is geen singleplayer game maar met wat timing lukt het wel) in q3 te doen maar das niet wat ik bedoel.

stel je in doom iii een camera voor, de camera komt van het plafond naar beneden aan een paaltje hangend, draait een aantal keer, de lens draait mee en zoomt in daarna gaat er een vakje oid open en komt er een gun uit die je onder schot houdt. dit is dus mogelijk met doom iii, met q3 of q2 of q1 is dit absoluut _onmogelijk_

Verwijderd

Nee hoor, niet onmogelijk. Een monster hoort je ook altijd onder schot te houden, dus in Q1/Q2 heb je gewoon een monster-turret. Een beetje scripten doet wonderen :)

Tuurlijk is er wat veranderd, maar je hangt een heel verhaal op wat bar weinig met die brug te maken heeft

• bolleh
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 02:24:
Nee hoor, niet onmogelijk. Een monster hoort je ook altijd onder schot te houden, dus in Q1/Q2 heb je gewoon een monster-turret. Een beetje scripten doet wonderen :)

Tuurlijk is er wat veranderd, maar je hangt een heel verhaal op wat bar weinig met die brug te maken heeft
wat het ermee te maken heeft is dat er bij zowel de camera subgroups met subanims zijn bij de camera wat meer dan bij de brug, maar bijv de turret die uit de al eerdere(niet op speler gericht) draaiende camera tevoorschijn komt en dan ook nog bijv kan draaien oid is echt niet mogelijk met q1. ik heb wat moeite om het uit te leggen maar geloof mij maar dat het echt een fantastische feature is, q3 maps maken is namelijk veel te statisch en ik denk dat ik toch wel er wat vanaf weet na 2 jaar mappen.

Verwijderd

We hebben het ook niet over Q3. Q3 is zo statisch en brak als het maar kan (zie m'n sig)

Maar je begint nu wel leuk over een camera (waar ik ook nog tegen in zou kunnen gaan), maar je beweert net in je andere posts dat mensen sommige dingen niet zien... jij wilt dat mensen dingen zien die er niet zijn, dan houdt het erg snel op.

• bolleh
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 02:30:
We hebben het ook niet over Q3. Q3 is zo statisch en brak als het maar kan (zie m'n sig)

Maar je begint nu wel leuk over een camera (waar ik ook nog tegen in zou kunnen gaan), maar je beweert net in je andere posts dat mensen sommige dingen niet zien... jij wilt dat mensen dingen zien die er niet zijn, dan houdt het erg snel op.
true maar mensen vallen de engine aan en zeggen dat ie brak is en dat er nix mee mogelijk is maar ik probeer met een voorbeeld wat uit te leggen over een aantal mogelijkheden waar men weinig vanaf weet die zeker in doom iii terggezien gaan worden en al helemaal in custom doom iii maps want veel mappers willen meer vrijheid met bewegende dingen enzow

Verwijderd

Ja, ik vind het ook onterecht, maar ik snap het commentaar ook wel. Donkere lichteffecten zijn namelijk perfect om 'foutjes' te verbergen (daarom zagen veel spellen 3 jaar geleden er ook zo erg uit, omdat er te weinig lichteffecten gebruikt werden)

Het commentaar bv van 'ik wil landschappen, maar kan dat wel?' is ook niet onterecht. Bij de eerste screenshot zie je buiten een bergje staan, het ziet er erg hoekig uit (kan altijd nog veranderen)

• bolleh
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 02:41:
Ja, ik vind het ook onterecht, maar ik snap het commentaar ook wel. Donkere lichteffecten zijn namelijk perfect om 'foutjes' te verbergen (daarom zagen veel spellen 3 jaar geleden er ook zo erg uit, omdat er te weinig lichteffecten gebruikt werden)

Het commentaar bv van 'ik wil landschappen, maar kan dat wel?' is ook niet onterecht. Bij de eerste screenshot zie je buiten een bergje staan, het ziet er erg hoekig uit (kan altijd nog veranderen)
ja maar zoals ik eerder uitlegden kan de doom iii engine wel meer licht aan en beter licht(met bounces) maar kan geen home pc dat aan en helemaal niet het onderlevel waar JC zich op richt(gf3)

trouwens van dat landschap dat het hoeking is begrijp ik wel, als ze met patches gaan werken kost dat onnodig veel polygonen voor iets wat je maar heel ff ziet en verder niet gebruikt

Verwijderd

Hij kan altijd ambient lightning gebruiken, niet de hele ruimte hoeft verlicht te worden door een lamp... een beetje hulp van buitenaf kan geen kwaad :)

En hij had altijd de terrain engine van Q3 kunnen gebruiken, die deed het wel aardig bij kleine landschappen :)

• bolleh
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 02:49:
Hij kan altijd ambient lightning gebruiken, niet de hele ruimte hoeft verlicht te worden door een lamp... een beetje hulp van buitenaf kan geen kwaad :)

En hij had altijd de terrain engine van Q3 kunnen gebruiken, die deed het wel aardig bij kleine landschappen :)
ja maar JC wil al erg lang eens echte belichting en dit begint in de buurt te komen

je zit me trouwens wel een bietje dwars he? ook al op gamers.nl ;P
geintje ;)

Verwijderd

Op Gamers.nl? Wanneer dan? :)

• bolleh
altans een terr zette daar een leuk berichtje onder mijn berichtje waardoor leek alsof ik onzin praatte(nieuwe doom iii movie van ati)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:35

Sorcerer8472

Mens sana?

Emdicy schreef op 31 juli 2002 @ 21:39:
[...]

De engine kan het makkelijk aan, het is de vraag of je computer het aankan.
Bij het ontwerpen van Doom III wordt ervoor gezorgd dat er niet teveel monsters tegelijk in beeld komen, zodat het spel niet teveel vraagt van de huidige computers. De engine zelf kan in principe gigantische buitenlevels met tientallen zeer gedetaileerde monsters tegelijk in beeld aan, maar de computers zijn daar voorlopig nog niet aan toe.
De engine kan theoretisch alles aan, alleen heeft ie het equivalent van een 10 GHz computer ofzo nodig om een buitenomgeving zoals die in UT te renderen :{
Vandaar geen buitenmaps in Doom III

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• bolleh
Sorcerer8472 schreef op 01 augustus 2002 @ 04:14:
[...]

De engine kan theoretisch alles aan, alleen heeft ie het equivalent van een 10 GHz computer ofzo nodig om een buitenomgeving zoals die in UT te renderen :{
Vandaar geen buitenmaps in Doom III
fout hij kan theoretisch niet alles aan anders zouden we nu nog met de q3 engine zitten of nog ouder want de pcs kunnen het toch wel aan. aan elke engine zit een limiet.

Verwijderd

Ik dacht toch gelezen te hebben in de PCGameplay laatst dat er in Doom 3 ook buiten locaties zouden zijn en dat was een interview met 1 van de makers maar dat kan al weer achterhaald zijn :)

My maakt het allemaal niet zoveel uit, ID is fantastisch met hun engines maar voor games ga ik toch liever voor wat Raven met de ID engines kan >:)

Verwijderd

Topicstarter
Uhuh volgens mij word ik gek, zie ik ineens dat er een beta moet zijn van doom III ???

Ben hem aan het downen maar zal wel niks zijn, iig over 20 uur klaar met deze snelheid :'(

• Exe-cuter
Jep,aan elke engine zit een limiet.Dat valt me op bij de halflife-engine : Al die mods en uitbreidingen gingen zooooo traag met mijn voodoo 3,de engine kan gewoon zoveel polygonen,ligt enz niet snel genoeg verwerken.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 16:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

EXE-cuter schreef op 01 augustus 2002 @ 09:56:
Jep,aan elke engine zit een limiet.Dat valt me op bij de halflife-engine : Al die mods en uitbreidingen gingen zooooo traag met mijn voodoo 3,de engine kan gewoon zoveel polygonen,ligt enz niet snel genoeg verwerken.
um dat heeft dus niks met de engine te maken..........
met een gfX gaat het namelijk wel prima........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 06:48:
Uhuh volgens mij word ik gek, zie ik ineens dat er een beta moet zijn van doom III ???

Ben hem aan het downen maar zal wel niks zijn, iig over 20 uur klaar met deze snelheid :'(
Voorlopig is er nog geen BETA versie van DOOM III. Je bent dus gewoon een fake aan het downloaden ;)

• Exe-cuter
heuveltje schreef op 01 augustus 2002 @ 10:31:
[...]

um dat heeft dus niks met de engine te maken..........
met een gfX gaat het namelijk wel prima........
Ja,met een gf gaat het goed,maar als je bekijkt dat ik maxpayne zonder problemen kon draaien en zo'n grafisch slecht ding als halflife (was enkele jaren uitstekend,nu vies achterhaald) werkt dan niet !
Niet heel normaal he

Verwijderd

Gepost door Terr -Woensdag 31 Juli 2002 - 23:46

Er is helemaal niets nieuws te zien. Alles wat je ziet komt uit de eerste officiele trailer
Uh ja, dat is van mij... maar ik zeg toch niet dat je wat raars uit loopt te kramen?
Al die fragmenten die je zag waren al eerder te zien

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 14:58
Single Player only vind ik nie zo leuk, kga hem ook zeker niet kopen.

Verwijderd

Doom was juist zo mooi dat je veel monsters had, dat heeft naar mijn zin Serious sam heel goed nagedaan, Doom III zal wel een soort Resident Evil maar dan in FPS worden, ik hoop het natuurlijk niet... maar dat denk ik erover

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 12:33:
Doom was juist zo mooi dat je veel monsters had, dat heeft naar mijn zin Serious sam heel goed nagedaan, Doom III zal wel een soort Resident Evil maar dan in FPS worden, ik hoop het natuurlijk niet... maar dat denk ik erover
zeker waar, serious sam was het eerste spel dat mij het Doom-gevoel terug wist te geven, lekker veel monsters afslachten :)
alleen het duistere evil-sfeertje van Doom zat daar dus niet in, en dat zit dan weer wel in doom3 zo te zien, alleen ben ik bang dat het een hele vette computer zal vereisen om 20 van die monsters tegelijk op het scherm te zetten
die monsters bewegen behoorlijk natuurgetrouw, wat ongetwijfeld vette rekenkracht gaat vergen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• RenOfHeavens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-11-2003

RenOfHeavens

i want my share!!!

Het zal natuurlijk wel mooi zijn als je een paar van die schrik reacties heb met doom 3 alleen moeten dat er niet teveel worden want meestal met het schrikken komt er ineens iets in het beeld dat eerst helemaal leeg was, en een leeg beeld is ook weer niet waar we op zitten te wachten.
geef mij maar van alles wat een beetje blood puzeltjes samen met half life en SoF en als het kan nog een paar strakke opmerkingen zoals met Duke nukem en Shadow warrior, want zeg nou zelf iedereen is altijd wel in voor een beetje humor over dooie ectoplasmatische satanic superbeesten

the four wude:DAN;judge with a clear mind.GON;practice without neglect.JIE;don't show or use moves thoughtlessly.YI;don't hesitate to do the right thing

• Trancentral
  • Niet online
heeft er iemand mirrors voor de links? _/-\o_

• RSP
  • Laatst online: 24-10 09:55

RSP

wow dit zijn echt moddervette screens, heerlijk sfeertje moet dat zijn, maar de opmerkingen die ik had gelezen, het knalvoer gehalte (geen hordes mannen meer maar eerder een paar per kamer) en het buiten-level-gehalte sja UT2003 kan er iig goed mee omgaan maar dat kon Tribes ook al, ziet er ongeveer hetzelfde uit qua effecten als ik eerlijk ben, models zijn wel TIG keer zo mooi en scherp dat zit wel snor maar echt een buiten feel kreeg ik niet... hopelijk kan doom daar wel verandering in brengen :)

Verwijderd

tja maar we moeten nog tot feb 2003 wachten op doom 3 :(

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

O.a. even aan de persoon met zijn 'anti-q3-engine' statements.

Het gaat lang niet altijd om de GFX bij een FPS game, kijk maar naar je 'eigen' 3D game wat je het meest speelt, waarom speel je dat? Omdat je de Physics en de 'feeling' ervan fijn vindt, het lopen en springen en schieten. Ik vind het altijd zo flauw om engines af te zeiken omdat je een andere engine fijner vindt.

Ik zelf speel geregeld Q3 op naar mijn mening een redelijk hoog niveau. Ik heb alle overbodige details altijd uit staan, omdat ik dan meer zie, fijner beweeg en daardoor beter speel. Mijn Q3 ziet er tegenwoordig minder gedetailleerd uit dan Wolfenstein3D, and I'm proud of it. Het gaat bij Multiplayer Online games om het gevoel, het gevoel in CS is realiteit en spanning, het gevoel in Q3 is de physics van de engine op en top beheersen, het gevoel van UT ken ik helaas niet :)

Maar goed, zelfs bij DoomIII geldt dit verhaal naar mijn mening deels. Als het lopen e.d. je niet aanstaat, speel je het toch niet lang met plezier, ondanks dat zelfs de teennagels en okselharen van de monsters gebumpmapped zijn. Ik geef toe, ik zal met open mond de GFX van de aankomende FPS's bekijken, maar velen ervan verdwijnen dezelfde week nog voor lange tijd onderin de kast.

Toch? :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand al een mirror voor http://mirror2.ati.com/mu...s/testimonials640x480.mpg die donwload?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• notgib
  • Laatst online: 16-10 12:26

notgib

ach, wat zal ik zeggen

id gaat de standaard weer zetten met Doom3, dat is wel duidelijk. Het ziet er echt heel erg goed uit.

• Exe-cuter
Mozin schreef op 02 augustus 2002 @ 14:47:
O.a. even aan de persoon met zijn 'anti-q3-engine' statements...
Het gaat lang niet altijd om de GFX bij een FPS game, kijk maar naar je 'eigen' 3D game wat je het meest speelt, waarom speel je dat? Omdat je de Physics en . Ik geef toe, ik zal met open mond de GFX van de aankomende FPS's bekijken, maar velen ervan verdwijnen dezelfde week nog voor lange tijd onderin de kast...

Toch? :)
Jij zou een boek moeten schrijven ! _/-\o_

Verwijderd

Spel ziet er geweldig uit :)

Wil hem echt hebben zodra hij uit is.

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:55

Bjk

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 14:16:
tja maar we moeten nog tot feb 2003 wachten op doom 3 :(
Dan heb ik me nieuwe pc ook een poosje binnen :). Maar in de tussentijd kunnen we smullen van mafia en ut2k3.

Verwijderd

Wat is die mirror goor traag zeg , download met 15 kb/sec , niemand een snellere ?

:'(

• Bossie
  • Laatst online: 12:10
Doom III ziet er echt geweldig uit, ik zal hiervoor wel weer moeten upgraden :(

thnx voor het knippen, ik ga nl geen 44MB binnenhalen met isdn ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Wat vrezen jullie dat de minimum specs zullen zijn om het spel enigzins op een mooie resolutie te kunnen draaien? :?

Ik heb dus:

1.2GHz TBird
A7A266 Asus
512MB DDR
GF2 64MB DDR

En ik denk dat ik ergens een upgrade moet doen.

Nieuwe 3D kaart tzt?

Godfather Bodybuilding topic reeks

• pica
  • Laatst online: 23-10 15:51
Hoe motten wij dat weten :? .

Steam

Verwijderd

MrJ schreef op 18 augustus 2002 @ 20:37:
Wat vrezen jullie dat de minimum specs zullen zijn om het spel enigzins op een mooie resolutie te kunnen draaien? :?

Ik heb dus:

1.2GHz TBird
A7A266 Asus
512MB DDR
GF2 64MB DDR

En ik denk dat ik ergens een upgrade moet doen.

Nieuwe 3D kaart tzt?
gooi der maar een amd 2200+ in en een ATI RADEOn 9700 dan werktie vast en zeker wel op 640x480 16 bit :+

• MrJ

MrJ

@JeanLucPicard:
Geen idee hoe jij dat moet weten, ik vraag alleen maar een 'gokje' van mensen die er misschien verstand van hebben... :z

@Banjo4life:
Ik weet dat 'ie veel zal trekken, maar met een nieuwe 3D kaart erin kan mijn PC toch wel 1024x786 @ 32 aan?
(Niet dat jij het weet, maar wat 'gok' je...)

Verwijderd

MrJ schreef op 18 augustus 2002 @ 20:53:
@JeanLucPicard:
Geen idee hoe jij dat moet weten, ik vraag alleen maar een 'gokje' van mensen die er misschien verstand van hebben... :z

@Banjo4life:
Ik weet dat 'ie veel zal trekken, maar met een nieuwe 3D kaart erin kan mijn PC toch wel 1024x786 @ 32 aan?
(Niet dat jij het weet, maar wat 'gok' je...)
ok ff serieus dan :) ik denk dat als je er een nieuwe videokaart inzet, minimaal een geforce 4 ti4400 en geen MX!!! dan moetie het wel doen :) of wacht beter tot de ati radeon 9700 even op de markt is en haal er zoeen als hij goedkoper is geworden. suc6!

• pica
  • Laatst online: 23-10 15:51
Trouwens niet echt veel vernieuwende beelden mag ik wel zeggen... de meeste zooi zat al in die andere filmpje...

Steam

• MrJ

MrJ

Ok, tnx, dat wou ik weten! :*

PS: Indien hij niet goed draait zal ik jou verantwoordelijk houden! :P

• Exe-cuter
Weet iemand waar ik de NIEUWE gelekte video kan downen,want ik ga nl niet betalen voor spelletjesgarnaal

Verwijderd

John Carmack met zijn droge stem....GAAP....niet echt het downloaden waard maargoed :D , heb iig een paar mooie stukjes van andere spellen gezien en dat was wel errug cool....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 20:46:
[...]

gooi der maar een amd 2200+ in en een ATI RADEOn 9700 dan werktie vast en zeker wel op 640x480 16 bit :+
je kunt het draaien met geforce 2 mx 64 mb heb ik ergens gezien maar de minimaal eis wordt waarschijnlijk geforce 3 dus hij zal wel diep zuigen als je met 2 draait denk ik.. maar je kunthet altijd eerst proberen met de demo ofzo. :)

Verwijderd

Admin-edit: verwijderd op verzoek van Activision

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel op 18-10-2002 14:04 ]

Verwijderd

Topicstarter

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel op 18-10-2002 14:04 ]

• bolleh
de nieuwe radiant :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
die moet ik hebben ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel op 18-10-2002 14:05 ]

Verwijderd

Alle screenies zijn btw INgame. Hmm vaag die link doet het niet meer.

• Glorificationer426
  • Laatst online: 30-10 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

hee kijk nou, ze gebruiken UnrealEd 3.0 ! :P

Maar hoeveel mensen zitten hier nu die uit de tijd komen dat doom 1 uitkwam en t t meest moddervette spel ooit vonden (en dan bedoel ik niet de mensen die m voor gein ff gedownload hebben en lopen te zeiken dat ie er niet uitziet)

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel op 18-10-2002 14:05 ]

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Verwijderd

Glorificationer schreef op 17 oktober 2002 @ 13:18:

Maar hoeveel mensen zitten hier nu die uit de tijd komen dat doom 1 uitkwam en t t meest moddervette spel ooit vonden (en dan bedoel ik niet de mensen die m voor gein ff gedownload hebben en lopen te zeiken dat ie er niet uitziet)
Ik heb er toen zelfs speciaal een nieuwe computer voor gekocht >:)

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10 14:03

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Glorificationer schreef op 17 oktober 2002 @ 13:18:
hier nog een :)

Beste film ooit

• Glorificationer426
  • Laatst online: 30-10 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Ik zat op me 386 sx 33 (ofzo) toen op t kleinste schermpje te spelen, en om t wa groter te maken draaide ik achterop mn monitor aan de knoppen om t scherm uit te rekken zodat t toch nog wel een groot schermpje was :D
dat waren nog s tijden...

[ Voor 0% gewijzigd door Glorificationer426 op 17-10-2002 13:49 . Reden: typo's.... ]

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10 18:29

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Zijn die getrueformd of niet? Ziet er wel phat uit iig

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel op 18-10-2002 14:07 ]

Specs

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-10 17:39

KneoK

Not in a million lightyears

hee kijk nou, ze gebruiken UnrealEd 3.0 ! :P

Maar hoeveel mensen zitten hier nu die uit de tijd komen dat doom 1 uitkwam en t t meest moddervette spel ooit vonden (en dan bedoel ik niet de mensen die m voor gein ff gedownload hebben en lopen te zeiken dat ie er niet uitziet)[/quote]

Ik had toen een 386SX-25 met Weitek Coprocessor en 3 MB geheugen !!! T*r*ng wat was dat k*t zeg :). Heb toen 2 MB geheugen erbij gekocht voor Fl. 210,- om oa. Wolfenstein te kunnen spelen.
Zo, wat werd ik gek toen ik later Doom I zag. MOOOOOI... :9
De pc van een vriendje regelmatig hier gehad om via nullmodemkabel te kunnen multiplayen...

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel op 18-10-2002 14:07 ]

Verwijderd

OMG :9~ :9~

geen verdere woorden heb

• MrJ

MrJ

Mijn idee....

:9 _/-\o_ :9~

* MrJ pakt de tissues erbij...

• bolleh
Masterdam schreef op 17 oktober 2002 @ 13:51:
[...]

nee, is dmv een pixelshader techniek, zodat het gebruikte low poly model lijkt op het high poly model.

doom i ?
yup, uitgespeeld hier @ 486(was een bietje laat ermee, sorry sorry ;))
doom ii ook.
laatst nog doom i en ii uitgespeeld :)
die sfeer in die spellen is nog steeds magisch :)
toen er ff tussenuit geweest met quake en quake 2(lees: pa die geen nieuwe pc wil kopen ;)) en door naar quake 3 :)

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 19-10 15:13
w00t :9~

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

BTW, staat daar ff doodleuk dat het momenteel op een ATI RADEON 9700 momenteel op een resolutie van 800 x 600 draaid. Een jaar geleden draaide het op een Geforce 3 op dezelfde schamele resolutie.

Nu snap ik wel dat die engine steeds in ontwikkeling is, maar dit vind ik eigenlijk bezopen... Wie heeft er nu zo'n ding in huis staat? :?

Verwijderd

- Asociaal grote screenshot? Valt wel mee ... of zit je nog op een 15 inch ofzo.. zou kunnen .. Labtop? Er kwam hoogstens 4 centimeter scrollbalk bij.

- Grote screenshot? Modem vriendelijk? Tis een jpg! welk bestandstype verkleint een screenie meer dan een jpg ... nou nou nou.

- Ik had die screenie nog nooit gezien en ik denk een boel anderen ook niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel op 18-10-2002 14:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 19:48:
Een associaal grote screenshot
Ja, een groot plaatje dat al langer over internet zwierf.... maar euh... wil je de plaatjes in het vervolge kleiner maken, Layout verneuken is niet bepaald fijn voor ander gebruikers, bovendien is dit plaatje lekker modem vriendelijk

• bolleh
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 17:39:
BTW, staat daar ff doodleuk dat het momenteel op een ATI RADEON 9700 momenteel op een resolutie van 800 x 600 draaid. Een jaar geleden draaide het op een Geforce 3 op dezelfde schamele resolutie.

Nu snap ik wel dat die engine steeds in ontwikkeling is, maar dit vind ik eigenlijk bezopen... Wie heeft er nu zo'n ding in huis staat? :?
dit zie ik vaker en het eerste wat ik dan denk:
wat WIL je nou gvd? iedereen wil supermooie graphics(met goeie gameplay uiteraard maar dat staat hier ff buiten) maar niemand wil er de pc voor aanschaffen. in het verleden is het altijd zo geweest met goeie games dat je het met de top pc van dat moment niet op max detail en een hoge reso kunt spelen. later kan dat wel en krijgen de gfx een lekkere boost. wat is er nou leuk aan als je een game koopt en dat meteen ff opstart op 1600*1200*32 en 64tap aniso en 4xfsaa? dan zou ik echt zoiets hebben van "ok leuk, het is mooi, maar dat was het dan ook"
denk eens aan quake 3, toen die uit kwam kon je het lekker spelen op 1024*768 met een tnt2 met max detail maar echt super soepel liep het vaak niet in intense battles, later met de geforces ging het steeds soepeler lopen en ook steeds hogere resoluties. dan wordt de game ook mooier. als je nu naar unreal tournament 2003 kijkt, dan ken je het al op 1600*1200 op max detail spelen(wel met top pc uiteraard) en die game zal niet veel mooier worden in de toekomst, nou leuk, daar betaal je dan 50 euro voor...

wat ik dus wil zeggen is: niet zeiken als je het niet meteen op goed detail enzo kan spelen, geeft alleen maar meer fun voor in de toekomst.

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel op 18-10-2002 14:08 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 19:48:

- Asociaal grote screenshot? Valt wel mee ... of zit je nog op een 15 inch ofzo.. zou kunnen .. Labtop? Er kwam hoogstens 4 centimeter scrollbalk bij.

- Grote screenshot? Modem vriendelijk? Tis een jpg! welk bestandstype verkleint een screenie meer dan een jpg ... nou nou nou.

- Ik had die screenie nog nooit gezien en ik denk een boel anderen ook niet.
Het bekende beest weer :+

Dat beest heeft wel wat van 'die roze' in doom 1 & 2

Verwijderd

wie denkt al te weten specs doom 3?

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10 12:25
Masterdam schreef op 17 oktober 2002 @ 13:51:
[...]

Truform werkt dus niet in Doom 3, omdat de stencil shadowing dan totaal verprutst wordt.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Daarom is Carmack ook geen fan van Truform van ATi. Hij vindt 't een verkeerde weg.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 13:52

DeMoN

Pastafari

BioWEB schreef op 17 oktober 2002 @ 14:12:
[...]

Ik had toen een 386SX-25 met Weitek Coprocessor en 3 MB geheugen !!! T*r*ng wat was dat k*t zeg :). Heb toen 2 MB geheugen erbij gekocht voor Fl. 210,- om oa. Wolfenstein te kunnen spelen.
Zo, wat werd ik gek toen ik later Doom I zag. MOOOOOI... :9
De pc van een vriendje regelmatig hier gehad om via nullmodemkabel te kunnen multiplayen...
ik draaide Wolfenstein op mijn 386 met 2 MB geheugen perfect hoor :?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:30

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gaarne geen scans meer posten...werd net al gebeld door Activision...kan GoT problemen gaan opleveren.

• soepkip

soepkip

Daniel schreef op 18 oktober 2002 @ 14:09:
Gaarne geen scans meer posten...werd net al gebeld door Activision...kan GoT problemen gaan opleveren.
sjeezus, ik heb het ook gelezen, wat een zielige gasten zeg.
ze zien heus wel dat die scans hier niet commercieel worden uitgebuid, het zijn gewoon fans/nieuwschierigen en zeker ook toekomstige klanten.

Laat ons nu lekker speculerenen :9~ bij die plaatjes,
echt triest zeg, mm ik zie ook dat degene z'n tel.nr heeft achtergelaten, ik zal hem wel ff zelf de wind van voren geven.

Beste film ooit

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
DeMoN schreef op 18 oktober 2002 @ 14:05:
[...]

ik draaide Wolfenstein op mijn 386 met 2 MB geheugen perfect hoor :?
das wel errug vrumd. Want wolfenstein werkte ook al goed op mijn 286 met 1 mb geheugen.

TMAXTINT

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

soepkip schreef op 18 oktober 2002 @ 14:20:
echt triest zeg, mm ik zie ook dat degene z'n tel.nr heeft achtergelaten, ik zal hem wel ff zelf de wind van voren geven.

goed plan, dan zullen wij _jou_ wel ff de wind van voren geven
kortom grow up

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• soepkip

soepkip

D2k schreef op 18 oktober 2002 @ 14:23:

[...]

goed plan, dan zullen wij _jou_ wel ff de wind van voren geven
kortom grow up
je hebt m'n mail adres, dus waar wacht je op ?

Beste film ooit

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-10 12:04

FastBunny

Give it the Works !

soepkip schreef op 18 oktober 2002 @ 14:20:
[...]

sjeezus, ik heb het ook gelezen, wat een zielige gasten zeg.
ze zien heus wel dat die scans hier niet commercieel worden uitgebuid, het zijn gewoon fans/nieuwschierigen en zeker ook toekomstige klanten.

Laat ons nu lekker speculerenen :9~ bij die plaatjes,
Ben het wel met je eens, maar ja als ze gaan zeuren dan maar niet he :)

Vind het niet slim, tis alleen maar gratis reclame voor het product :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• soepkip

soepkip

FastBunny schreef op 18 oktober 2002 @ 14:26:
[...]

Ben het wel met je eens, maar ja als ze gaan zeuren dan maar niet he :)

Vind het niet slim, tis alleen maar gratis reclame voor het product :)
psies, dat bedoel ik ook, het is ook geen kritiek op tweakers, dat snap ik wel enigsinds.

Ik vindt het gewoon flauw van hen,natuurlijk hebben zij het copyright op die plaatjes, maar hoe kan hen dit nu schaden ??
dit is juist erg goed voor hun marketing.
ik zie het als een pesterij van hun kant

Beste film ooit

Verwijderd

soepkip: ik geef je in het eerste gedeelte gelijk maar bel ze maar niet ;)
Ik zie het gewoon als een reden nooit meer iets van hun te kopen. Dan speel ik wel wat anders want er zijn games zat op deze wereld. :+

Mocht iemand een andere discussie willen mag deze geopend worden (zonder flames enzo ...) want een discussie over DOOM 3 zal dit topic niet meer worden zo te zien :+ Dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.