[HCC mxstream] Packet Loss!! :-(

Pagina: 1
Acties:

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:06
Aargh.. m'n internet verbinding (Mxstream basic van HCC) heeft nu al 2 dagen kuren, ik begin nu te begrijpen wat er aan de hand is.. pagina's wouden niet laden of traag, en dan moest ik refreshen en dan werkt 't wel.
Maargoed bij het online gamen (Strikeforce, een UT mod) heb ik hele vage packetloss! een soort knipperlicht packetloss.. de ene seconde 0%, de volgende seconde 20%, dan weer 0% dan weer 20%... dit in een heel precies ritme, ongeveer per seconde :? :? heel irritant, en ik krijg het niet weg... ook nooit gehad hiervoor. Ik draai windows XP pro btw.

Maargoed, gisteren deed mijn internetverbinding het dus even niet... erg vreemd, alle lampjes op de router (sitecom xDSL/Cable router pro) enzo branden wel. Dus toen maar eens de router gereset, dat hielp niet echt... stroom kabeltje uit de router en op dat reset knopje gedrukt, en toen had ik weer internet.

Maar sinds dien heb ik dus dat rare packetloss probleem.. :( Ik wil hier echt vanaf, dit is geen doen.... :(
'k heb niet zo'n zin om winXP opnieuw te gaan instaleren (vervelend gedoe met backups, cookies, mails, passwords enz. enz.) ik hoop dat er een oplossing is want dit is echt :'(

• Xtuv
modem resetten heeft ook nix geholpen :(

Heeft iemand mischien een internetsite waar je je packetloss kunt meten? heb ik niet kunnen vinden..

Verwijderd

Xtuv schreef op 31 juli 2002 @ 21:27:
modem resetten heeft ook nix geholpen :(

Heeft iemand mischien een internetsite waar je je packetloss kunt meten? heb ik niet kunnen vinden..
Gewoon een ping naar www.tweakers.net geeft ook al packetloss aan.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Ga eens naar www.dslreports.com en kijk wat die suggereren voor je RWIN en MTU waarde.
Vermoedelijk lost dat je probleem op.

ciao

Like this yall...

• Xtuv
mrFreeZe schreef op 31 juli 2002 @ 21:41:
Ga eens naar www.dslreports.com en kijk wat die suggereren voor je RWIN en MTU waarde.
Vermoedelijk lost dat je probleem op.

ciao
Bedankt voor je reactie, maar ik op die site kan ik het niet echt gemakkelijk vinden :'(
En ik heb nooit dit soort instellingen gebruikt/aangepast, hoezo kan dat dan nu opeens het probleem zijn?
bdw is het uberhaupt wel relevant aangezien ik eerst naar de router connect, die direct aangesloten is op de adsl lijn.

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Xtuv schreef op 31 juli 2002 @ 21:50:
[...]
Bedankt voor je reactie, maar ik op die site kan ik het niet echt gemakkelijk vinden :'(
En ik heb nooit dit soort instellingen gebruikt/aangepast, hoezo kan dat dan nu opeens het probleem zijn?
bdw is het uberhaupt wel relevant aangezien ik eerst naar de router connect, die direct aangesloten is op de adsl lijn.
Het 'zou' zo kunnen zijn dat de router/modem vooraf is ingesteld met een aangepaste MTU/RWIN waarde. Deze heb je nu gereset en is misschien teruggevallen naar de oude waarde(s)

De exacte link naar hetgeen je even moet runnen op de aangegeven site is http://www.dslreports.com/tweaks

Aan de andere kant zeg je dat het voorheen wel goed heeft gewerkt, misschien is je modem/router wel gewoon brak, zou allemaal kunnen, er is met de info die je geeft vrij weinig over te melden vrees ik.

Like this yall...

Pagina: 1