PCTV vision capturen gaat haperend?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41239

Topicstarter
Ik probeer dus met PCTV vision een video te capturen maar ook al zet ik hem als VCD of S-VCD het loopt voor geen meter. Tijdens het capturen zie ik allerlei haperingen en als ik hem dan afspeel zie ik het beeld supersnel gaan. Ik heb de video direct op mijn tv kaart aangesloten met de coax.

Mijn specs:

AMD athlon 1200
256 MB SD-RAM
geforce 2 mx 400 64 mb
Aopen ak-73 pro (a) mobo
2x 40 GB HD's 5400 rpm
Windows XP Pro NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 10:29
beetje trage hd's voor videocapturing ik weet niet of het daar aan kan liggen eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
De PCTV is niet echt bedoeld alszijnde een capteer kaart.
De HD's die jij hebt, zouden normaal moeten voldoen voor analoog capteren.
Voor digitaal (DV) capteren zijn 7200rpm's of zelfs SCSI's aan te bevelen.
In de Studio Software van Pinnacle, zit normaal ook een snelheidstest ingebakken.
Je kan alvast zien of je HD's snel genoeg zijn of niet.
Als je toch meer en meer wilt capteren van andere videobronnen, zal een DC10+ wel aan te raden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat is analoog capturen? En deze kaart is wel bedoeld voor capturen. Anders zou het niet die eigenschap hebben. Ok het is niet een professionele maar hij moet wel op normale snelheid beeld kunnen opslaan. Maar 5400 rpm of 7200 rpm is nooit een verschil geweest wat je zo duidelijk kunt zien. Het is wel ATA 100 wat ik heb.

Ik probeer het nu trouwens met virtualdub maar als ik daarmee capture doe dan zie ik mijn webcam beeld. Hoe stel ik in dat programma in dat ik vanaf de videorecorder wil capturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Mja ..
Analoog capteren = S-VHS, Composite.
Digitaal capteren = DV
Kan je in virtual dub geen bron kiezen ?
Ik vermoed wel dat je de nieuwste stuurprogramma's moet hebben voor 't werkt in virtual dub. Je moet er echt geen wonderen van verwachten, de kaart is niet bedoelt als capteer kaart .. 't is een TV kaart met opname mogelijkheden ( = beperkte resolutie e.d. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Resolutie is niet belangrijk voor mij. Als het maar soepel gaat. En ik capture niet digitaal denk ik. Ik sluit die coax kabel vanaf mijn videorecorder aan op de PCTV kaart. Wat is DV dan?
Pagina: 1