Toon posts:

Tooltje dat rebooten overbodig maakt ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn laptop ( Win98SE ) draaien wat programma's om op kantoor in te loggen.
Deze werken niet als er een IP adres van een bepaalde range ingevuld staat.
192.168.*.*
Om voor installatie en beheer in te kunnen loggen in bepaalde Telefooncentrale's is vaak deze range nodig.
Het vervelende is dat ik regelmatig moet switchen tussen IP adressen en elke keer de pc gereboot moet worden.

Met Win2000 zou dit standaard moeten kunnen, maar daar zijn vooralsnog geen licenties voor.

Bestaat er een tooltje die dit op eenvoudige wijze mogelijk maakt?????

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

DHCP gebruiken :+

Je kan netswitcher eens proberen maar ik weet niet of die wel netwerk configs kan wijzigen in win98 zonder reboot.

Misschien kan iemand dat bevestigen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Predator schreef op 31 juli 2002 @ 21:05:
DHCP gebruiken :+

Je kan netswitcher eens proberen maar ik weet niet of die wel netwerk configs kan wijzigen in win98 zonder reboot.

Misschien kan iemand dat bevestigen ?
naast dhcp kan je je settings in w98 veranderen en dan kiezen om NIET te rebooten, en dan moet je je netwerkkaart er uit halen en weer terug erin (mits het een pccard betreft, interne nic's zal je idd zo'n soort tool moeten gaan gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Het proggie netswitcher ga ik ff testen, mocht dit niet werken dan de wat hardere aanpak dmv de xircom pccard trekken.
iig bedankt

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dit heb ik noit begrepen he. MEt DHCP kan je gewoon zonder reboot een ander ip krijgen wil je het hard inkloppen dan kan het niet. waarom niet kan iemand me dat uitleggen

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

TrailBlazer schreef op 31 juli 2002 @ 23:10:
dit heb ik noit begrepen he. MEt DHCP kan je gewoon zonder reboot een ander ip krijgen wil je het hard inkloppen dan kan het niet. waarom niet kan iemand me dat uitleggen
met win98 gaat dat niet, omdat microsoft ervoor had gezorgd dat we de drivers niet kunnen unloaden oid
met win2k en xp kan het wel door je verbinding te resetten waardoor de nieuwe settings ingelezen wordt

Verwijderd

kijk in je winipcfg..eerst alles vrijgegeven dan alles verneiuwen en voila nieuwe ip adres zonder rebooten...hetzelfde gebeurd in winxp.....

Verwijderd

TrailBlazer schreef op 31 juli 2002 @ 23:10:
ik kan het je niet uitleggen, maar wel vertellen dat in .net (xp?) rebooten niet meer nodig is. switchen tussen dhcp en vast is ook geen reboot voor nodig.

nighttiger: releasen van een vast nummer is best lastig!!!

Verwijderd

Met Win2000 zou dit standaard moeten kunnen, maar daar zijn vooralsnog geen licenties voor
Nog een handig tooltje welke dit kan: Linux...

Ik weet niet waarmee je inlogd, maar dit lijkt me helemaal niet zo'n gek idee toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 12:05:
[...]

Ik weet niet waarmee je inlogd, maar dit lijkt me helemaal niet zo'n gek idee toch?
nou.. ik denk het niet
dat bedrijf zal wel niet voor niets windows 98 gebruiken.......

Verwijderd

Topicstarter
Ja alle beheerstools voor diverse centrale's werken alleen met windows, heb al wat getest met win2000 maar dan weigert datasuite dienst.
En voor het onderweg ophalen en afmelden van orders is dit wel nodig.
Mischien dat hier nog suggestie's over zijn?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
en als je nu eens 2 netwerkkaarten in dat laptop stopt?

eentje met 192.168.x.x als range en de andere een 'vrije' range (al naar gelang wat je op dat moment nodig bent (desnoods dhcp)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
De xircom die ik gebruik is een combi Ethernet, ISDN en PSTN en gebruikt beide PCMCI sloten.
IK zou dan 2 nieuwe kaarten moeten aanschaffen, voor dat geldt laan ze me liever meerdere malen rebooten

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 augustus 2002 @ 12:05:
[...]

[sarcastic mode= on]
zeker een oplossing... na ongeveer een 1-2 jaartjes experimenteren met linux zou je het evt wel in productie kunnen nemen... moet je alleen nog ff je programma's compilen en klaar (overigens stopt en start linux ok ff, maar natuurlijk niet zolang als dat een reboot duurt)
[sarcastic mode= off]

Verwijderd

[sarcastic mode= on]
zeker een oplossing... na ongeveer een 1-2 jaartjes experimenteren met linux zou je het evt wel in productie kunnen nemen... moet je alleen nog ff je programma's compilen en klaar (overigens stopt en start linux ok ff, maar natuurlijk niet zolang als dat een reboot duurt)[sarcastic mode= off]
Bedoel je niet [noob] mode? De experimentele fase van linux is al lang achter de rug, dat jij er nog zo lang over doet, zegt niets over professionals. en wat betreft het compileren.. Ik weet niet hoe hij inlogd (zie ook de vraag in mijn vorige post). Als hij met telnet of SSH o.i.d. inlogged kan dit heel goed met linux. En die zin tussen de 2 haakjes is geen nederlands, dus geen flauw idee wat je daar mee bedoeld. Maar bij linux is voor het veranderen van een IP adres (en heeel veel andere zaken) nooit een reboot nodig...

Oh ja, als je het goed had willen doen was het [sarcastic mode]...[/sarcastic mode] Maar dat in jou geval wel weer een weekje experimenteren zijn...

Sorry dat ik zo fel reageer, maar als je geen idee hebt waar je het over hebt, heb het er dan ook niet over.... En al helemaal niet sarcastisch...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2002 18:40 . Reden: Laatste 2 regels ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je een aantal vaste adresen hebt is het mischin de moeite om meerdere hardware profiles te maken. Normaal gesproken gebruik je die bij een dockingbay o.i.d en wordt die automatisch gemaakt O-)

je kan deze echter ook zelf aanmaken. Windows kan echter niet het verschil zien tussen de hardware configuraties en zal dus standaard tiijdens het booten vragen welke configuratie je wil draaien :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Deze vind je als tabblad gewoon in je system properties (right click on "my-computer")

Iperf

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

fish schreef op 02 augustus 2002 @ 19:36:
Als je een aantal vaste adresen hebt is het mischin de moeite om meerdere hardware profiles te maken. Normaal gesproken gebruik je die bij een dockingbay o.i.d en wordt die automatisch gemaakt O-)

je kan deze echter ook zelf aanmaken. Windows kan echter niet het verschil zien tussen de hardware configuraties en zal dus standaard tiijdens het booten vragen welke configuratie je wil draaien :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
hmm, dan moet je alsnog opnieuw booten :) en dat wilde Ches liever niet iedere keer (begrijpelijk)

enne er is ook een edit button

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het voordeel is dat je alles maar één keer hoeft in te stellen en als je terug bent op dezelfde locatie ben je klaar .................

je moet geen 200 locataties hebben natuurlijk ......... :Z
maar je kan op z'n minst een kantoor instelling maken en een exprimenteer instelling
Dan hoef je je op kantoor nooit meer druk te maken over instellingen

als je een toolje hebt zul je deze ook in moeten stellen niet ? 8)7

8) 8) 8) 8)

ach ja edit ...... |:(

Iperf

Verwijderd

dhcp client en server draaien op de zelfde laptop

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 02 augustus 2002 @ 21:15:
dhcp client en server draaien op de zelfde laptop
:? dhcp server op de laptop, denk niet dat dat erg verstandig is, en dat het ook niet gaat werken!! |:(
Zeker niet omdat een dhcp server een IP nodig heeft om te kunnen functioneren, dus hoe had jij dat in gedachte dan?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
waarom zet je niet in beide bedrijven een dhcp op dan? ouwe bak 386 linux op flop en voila een dhcp server.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

pierre-oord schreef op 03 augustus 2002 @ 15:46:
waarom zet je niet in beide bedrijven een dhcp op dan? ouwe bak 386 linux op flop en voila een dhcp server.
moet die wel een 386 hebben he :P 2 zelfs :D
Pagina: 1